کارگردان فیلم "کاغذ خروس نشان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گاهی اتوبوس می‌گیرم و کودکان محروم را به تماشای فیلم می‌برم/ درآمد فیلم "کاغذ خروس نشان" صرف کودکان کار می‌شود

مریم میلانی کارگردان فیلم "کاغذ خروس نشان" گفت: فیلم کاغذ خروس نشان به همه ثابت کرد که کودکان کار امروز اگر تحقیر و نادیده گرفته نشوند بهترین سوپراستارهای آینده خواهند شد.

مریم میلانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمای باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم "کاغذ خروس نشان" گفت: فیلم کاغذ خروس نشان اولین فیلمی است که با موضوع کودکان کار و مختص کودک در سینمای ایران ساخته می‌شود.  
 
وی ادامه داد: متأسفانه در بسیاری از فیلم‌های سینمایی کاهش امید به آینده دیده می‌شود اما من سعی کردم در این فیلم اعلام کنم که کودکان کار اگر تحقیر نشوند و به آنها بها داده شود بهترین سوپراستارهای آینده خواهند شد.  
 
میلانی افزود: ما فیلم‌های زیادی در ژانر کودک تولید می‌کنیم که به جز سرگرم کردن کودکان هیچ سود دیگری ندارد؛ کودک ما باید از یک جایی آموزش ببیند و برای زندگی الگو پیدا کند. 

این کارگردان خاطر نشان کرد: طبق آمار گرفته شده 20 میلیون کودک که در سن تحصیل قرار دارند به مدرسه نمی‌روند و اکثر آنها کودکان کار هستند؛ به همین دلیل ما تمام هزینه‌های حاصل از فروش این فیلم را صرف کودکان کار و کودکان بدون دارو کردیم. مردم کشورمان هم از شعور و آگاهی بالایی برخوردار هستند و در چنین مواقعی همیشه دست به خیر دارند و از این فیلم استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند.  
 
وی ادامه داد: وقتی کودکان کار این فیلم را می‌بینند به دلیل اینکه در آن به آنها بها و شخصیت داده شده است بسیار خوشحال می‌شوند ما باید بدانیم اگر امروز به این بچه‌ها توجه نکنیم در آینده ممکن است دچار اعتیاد یا معضلات دیگر فکری، جسمی و روحی شوند.  
 
میلانی خاطر نشان کرد: این فیلم در 8 سینمای تهران و شهرستان‌های شیراز و ارومیه اکران می‌شود گاهی اوقات خود من اتوبوسی می‌گیرم و کودکان محروم را به دیدن این فیلم می‌برم. فیلم کاغذ خروس نشان باید با خانواده دیده شود زیرا یک فیلم ارزشی و خانوادگی کامل است.

وی تصریح کرد: هزینه‌های این فیلم به دوش من و همسر خواهرم بوده است و انتظار داشتم مسئولین کمک‌های بیشتری به ما بکنند؛ فیلم کاغذ خروس نشان سه سال اکران نشد و بعد از آن توقع داشتم سالن‌ها و ساعات خوبی را به ما اختصاص دهند.  
 
مریم میلانی در پایان گفت: فیلم کاغذ خروس نشان یک فیلم ملی- میهنی برای کودکان ایران است که توانسته بهترین جایزه صلح جهانی را بگیرد و به نوعی یکی از با کیفیت‌ترین فیلم‌های سینمای ایران است.  
 
از تمام فیلمسازان کودک خواهش می‌کنم امید و انگیزه را به کودکان ایرانی تزریق کنند و فیلم‌هایشان پایان خوشی داشته باشد از وزارت ارشاد و آموزش و پرورش نیز می‌خواهم در جهت تولید فیلم‌های تفریحی و آموزشی مختص کودکان بیش از پیش قدم بردارد.  
 
گفتنی است فیلم کاغذ خروس نشان به کارگردانی مریم میلانی و تهیه‌کنندگی محمدنیک بین و بازی دانیال عبادی، نرگس میلانی، فاطمه عبادی و شهرام پور اسد در حال حاضر در 8 سینمای تهران اکران می‌شود. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.