قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز:

مجموعه ایجاد گل‌خانه در شمال کشور افزایش یابد

بیابانی گفت: مجوز گل‌خانه‌ها که به طور سراسری در کشور صادر شد نیازمند این مسئله بود که در شمال کشور نیز ما شاهد افزایش تعداد گل‌خانه‌ها باشیم که در حال حاضر این مساله بر بازار محصولات کشاورزی داخل تاثیر گذاشته است.

عنایت‌الله بیابانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر ما شاهد افزایش قیمت محصولات خارج از فصل در کشور هستیم یک مسئله به تعداد گل‌خانه‌های کشور باز می‌گردد که اگر افزایش یابد ما شاهد کاهش قیمت محصولات خارج از فصل و تنظیم بازار محصولات کشاورزی هستیم.

وی در ادامه افزود: ما باید برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی ساختار جدیدی برای این بازار تعریف کرده و همچنین برنامه‌ریزی کشت محصولات کشاورزی نیز باید تغییر کند.

قائم مقام دبیر کل‌خانه کشاورز با اشاره به این اعتقادی سقوط جایگاه پسته در رتبه دوم جهانی ندارم تصریح کرد: کاهش تولید پسته مابه دلیل کمبود آب و شوری آن است ولی هنوز از لحاظ کیفیت و کمیت توانسته جایگاه خود را در جهان حفظ کند.

وی در پایان یادآور شد: خرید تضمینی محصول صیفی و سبزی به دلیل فشارپذیر بودن آن امکان‌پذیر نیست مگر این که دولت برای افزایش تولید و قیمت‌گذاری مناسب روش خود را تغییر دهد.
انتهای پیام/ 
برچسب ها: گلخانه ، کشاورز ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار