ستارگان کربلا(47)؛

شهداى تيمى کربلا چه کسانی بودند؟

وى، بر قبيله تيم وارد شده بود و در جمع آن ها اقامت داشت و به اتفاق آنان به قصد نبرد با امام حسين (عليه السلام) از شهر خارج شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،

جابر بن حجاج، غلام عامر بن نهشل تيمى تيم الله بن ثعلبه
جابر، جنگاورى دلير بود، صاحب حدائق گفته است: وى همراه با امام حسين (عليه السلام) در كربلا حضور يافت و در ركاب آن بزرگوار به شهادت رسيد،شهادت او در نخستين حمله، قبل از ظهر [روز عاشورا] اتفاق افتاد.

مسعود بن حجاج تيمى تيم الله بن ثعلبه و پسرش عبدالرحمان
وى و فرزندانش از شيعيان سرشناس به شمار مى آمدند و در تاريخ جنگ و نبردها از مسعود ياد شده است، اين دو بزرگوار در شجاعت زبانزد بودند. هر دو، با سپاهيان ابن سعد از شهر خارج شدند تا اين كه قبل از آغاز درگيرى برايشان فرصتى پيش آمد و حضور امام حسين (عليه السلام) شرفياب شده و بر او سلام و درود فرستادند و نزد آن بزرگوار ماندند و بنابه نقل سروى: اين پدر و پسر در نخستين حمله دشمن، به شهادت رسيدند.

بكر بن حى بن تيم الله بن ثعلبه تيمى
به گفته صاحب حدائق و ديگران: وى از جمله كسانى بود كه به قصد جنگ با امام حسين (عليه السلام) در سپاه عمر سعد قرار گرفت، پس از شعله ور شدن آتش جنگ، به امام (عليه السلام) پيوست و با سپاهيان ابن سعد به مبارزه پرداخت و در نخستين حمله دشمن، در برابر امام حسين عليه السلام به خيل شهيدان پيوست.

جوين بن مالك بن قيس ثعلبه تيمى
وى، بر قبيله تيم وارد شده بود و در جمع آن ها اقامت داشت و به اتفاق آنان به قصد نبرد با امام حسين (عليه السلام) از شهر خارج شد، زمانى كه شرطهاى امام (عليه السلام) از ناحيه دشمن پذيرفته نشد، به جمع كسانى كه به امام (عليه السلام) علاقه مند شدند، پيوست و شبانه خدمت آن حضرت شرفياب شد و در ركاب آن بزرگوار شربت شهادت نوشيد.
به گفته سروى: جوين در نخستين حمله به شهادت رسيد و به اشتباه، نام او را ((سيف)) و نسبتش را ((نمرى)) گفته اند.

عمر بن ضبيعة بن قيس بن ثعلبه ضبعى تيمى
او جنگاورى بى پروا بود، ابتدا با سپاه ابن سعد و سپس با جمعى ديگر در زمره ياران امام حسين (عليه السلام) در آمد. به گفته سروى: وى در نخستين حمله به شهادت رسيد.

حباب بن عامر بن كعب بن تيم اللاة بن ثعلبه تيمى
وى، از شيعيان كوفه و از جمله كسانى بود كه با مسلم بيعت كرد و پس از آن كه مردم دست از يارى مسلم برداشتند، رهسپار كوى حسين (عليه السلام) شد و در مسير راه به آن بزرگوار برخورد و ملازم او شد تا اين كه در ركاب آن حضرت به درجه رفيع شهادت رسيد.
بنابه نقل سروى: وى در نخستين حمله، شربت شهادت نوشيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار