رئیس بنیاد مسکن خبر داد:

تحویل بیش از 1500 واحد در منطقه زلزله‌زده دشتستان بوشهر / ساخت بیش از 270 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر

تابش گفت: در زلزله دشتستان بیش از 1800 واحد تخریب شد که تاکنون 90 درصد از این واحدها که 1500 می‌شود به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علیرضا تابش، در سالگرد زلزله‌ی دشتستان با بیان این که در تاریخ 7 آذر سال 92 زلزله‌ای به وسعت 5.7 ریشتر در شهرستان دشتستان به وقوع پیوست، گفت: این زلزله هفت شهر بزرگ و 47 روستا را تخریب کرد.

وی در ادامه افزود: در این زلزله به 4800 واحد مسکن احداثی، تعمیری و دیوارهای محوطه‌ی خانه‌ها خسارت وارد شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور در ادامه اظهار داشت: حدود 1800 واحد مسکن تخریب شد و نیاز به بازسازی کامل داشت و 2000 واحد مسکن تعمیراتی و حدود 1300 خانه نیز دیوارهای محوطشان نیاز به بازسازی دارند.

رئیس بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: در روزهای ابتدای زلزله رئیس جمهور از این منطقه بازدید کرد و هیئت دولت مصوبه‌ای برای پرداخت اعتبارات تصویب کرد و 92 میلیارد تومان اعتبار برای این واحدها در نظر گرفت.

تابش در ادامه یادآور شد: تاکنون 88 میلیارد تومان از این اعتبارات در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که بخشی از آن‌ها برای تسهیلات و بخشی برای کمک‌های بلاعوض اختصاص یافت.

وی در ادمه توضیح داد: برای واحدهای احداثی 25 میلیون تومان، برای واحد تعمیراتی 10 میلیون تومان و برای دیوارهای محوطه 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین 5 میلیون تومان برای کمک‌های بلاعوض 2 میلیون تومان برای واحدهای تعمیری و یک میلیون تومان برای دیوارهای محوطه تسهیلات بلاعوض درنظر گرفته شده است.

تابش با اشاره به این که بیش از 90 درصد ساخت واحدهای احداثی به اتمام رسیده است، گفت: همچنین 95 درصد از ساخت واحدهای تعمیراتی به اتمام رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه توضیح داد: ساخت 1800 واحدهای احداثی و 1500 واحدهای تعمیراتی به اتمام رسیده است. همچنین تمامی کارهای محوطه‌سازی و دیوارهای اطراف خانه‌ها به پایان رسیده است.

تابش در ادامه توضیح اد: تا پایان اسفند ماه، ساخت تمامی واحدها با همت مردم این منطقه به اتمام می‌رسد.

در ادامه این نشست سالاری استاندار بوشهر با اشاره به این که ما 100 درصد از ساخت خانه‌ها را انجام داده‌ایم، گفت: زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی این واحدها به طور کامل به اتمام رسیده است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور برای منطقه زلزله‌زده دشتستان اقدامات ویژه‌ای انجام داده و برای ساخت این واحدها خدمات ویژه‌ای درنظر گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ ان شاء الله زندگی به تمامی مناطق زلزله‌زده باز می‌گردد و زیرساخت‌ها از وضعیت گذشته نیز بهتر می‌گردد.

در ادامه تابش گفت:  65 میلیارد تومان برای تسهیلات و 13.7 میلارد تومان برای کمک‌های بلاعوض و 8 میلیارد تومان برای هزینه‌های به مسئولان و مردم زلزله‌زده دشتستان اختصاص داده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیراً 10 میلیارد تومان بابت بدهی‌های سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شده است که به زودی پرداخت می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: 400 میلیارد تومان برای طرح‌های هادی این روستاها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای بهسازی و بازسازی مسکن‌های روستایی اعتباراتی در نظر گرفته شده است که از 12 میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلیون تومان افزایش داده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای پرداخت این واحدها وجود ندارد و تمامی مراحل تشکیل پرونده به خوبی در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این که اخیراً وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی و بازسازی واحدهای فرسوده اعتباراتی در نظر گرفته است که برای شهرهای بزرگ 50 میلیون تومان، برای شهرهای متوسط 40 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک 30 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که 10 درصد سود این تسهیلات را متقاضی پرداخت می‌کند و مابقی  سود این تسهیلات به صورت یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

تابش در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بدهی دولت به بانک‌ها در حال حاضر 1 هزار میلیارد تومان است که تاکنون پرداخت نشده است.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه خاطرنشان کرد: 340 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخته شده که 270 هزار واحد از آن تحویل داده شده است و 40 هزار واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز تا پایان نیمه سال آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: زلزله ، دشتستان ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار