کشته شدن 4 فعال واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان به دست طالبان

پلیس پاکستان اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) چهار فعال واکیسیناسیون فلج اطفال در این کشور که شامل سه زن و یک راننده بودند توسط افراد مسلح کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری رویترز، طی سال‌های اخیر تیم‌هایی که در پاکستان به منظور ایمن ساختن کودکان در مقابل بیماری فلج اطفال فعالیت می‌کنند بارها هدف حملات شبه نظامیان طالبان قرار گرفته‌اند چرا که به گفته طالبان کمپین واکسیناسیون پوششی برای انجام جاسوسی برای کشورهای غربی است.

اسد رضا یک مقام پلیس شهر کویته در جنوب غرب پاکستان گفت که در این حمله دو فرد که سوار بر موتور سیکلت بودند خودروی ون حامل این فعالان را تعقیب کرده و با کلت سرنشینان خودرو را کشتند.

طی سال جاری میلادی تعداد موارد ابتلا به فلج اطفال در پاکستان به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رسیده و این ویروس 265 نفر را مبتلا کرده است.

این در حالی است که این بیماری در همه نقاط جهان به جز نیجریه و افغانستان ریشه کن شده است. یکی از دلایل افزایش این بیماری در پاکستان عملیات بزرگ ارتش این کشور در وزیرستان شمالی است. این عملیات موجب شده تعداد زیادی از کودکان واکسینه نشده از خانه‌هایشان فرار کرده و به دیگر نقاط بروند.

همچنین یک سازمان بین المللی ناظر دولت پاکستان را متهم کرده و گفته است که کوتاهی دولت پاکستان و غفلت آن در خصوص این بیماری فاجعه بار است و این کشور دارای خطر آلوده کردن دیگر نقاط جهان به این بیماریست.

براساس این گزارش ویروس فلج اطفال از پاکستان به سوریه، چین، مصر و اسرائیل نیز سرایت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.