نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر:

آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور معرفی شد

نماینده مردم شهرهای آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: استاندار و نمایندگان گیلان با نامه‌ای به نوبخت خواستار لحاظ کردن آستانه‌اشرفیه در برنامه توسعه ششم به‌عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسین قربانی عصر امروز در گردهمایی روسای هیئت‌های مذهبی، شوراهای اسلامی و دهیاران و فرماندهان بسیج پایگاه‌های مقاومت این شهرستان، اظهار کرد: اخیراً مجمع نمایندگان و استاندار گیلان جلسه‌ای با دکتر نوبخت برگزار کردند و از او خواستند آستانه‌اشرفیه به‌ عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور در برنامه قانون ششم توسعه گنجانده شود.

وی با بیان اینکه سه شهر مشهد، شیراز و قم به‌عنوان شهرهای مذهبی کشور در قانون درج‌شده‌اند، افزود: این درخواست نوشته شده و 13 نماینده و استاندار گیلان نیز امضا کردند و امیدواریم که در قانون توسعه ششم بتوانیم آستانه‌اشرفیه را به‌عنوان چهارمین شهر مذهبی داشته باشیم.

سخنگوی گروه بهداشت و درمان به برگزاری مراسم‌های بزرگ مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی در آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و گفت: حضور پرشور و شعور عزاداران در برپایی مراسم‌های بزرگ عزاداری می‌تواند به ما کمک کند در تحقق برنامه‌های کلان ملی بتوانیم آستانه را به‌عنوان یک شهر مذهبی کشور ثبت کنیم.

قربانی با بیان اینکه صدا و سیمای گیلان با وجود کمبودها و منابع، سه سال است که آنتن را برای این شهرستان مهیا کرده، ادامه داد: برگزاری مراسم روز اربعین آستانه‌اشرفیه به‌عنوان یک برنامه ملی از چندین شبکه سراسری و ملی پخش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه روز اربعین آستانه‌اشرفیه به‌عنوان یک روز به یادماندنی در افکار ایرانی به ثبت خواهد رسید، تصریح کرد: حضور پرشور مردم این دیار در اجتماع بزرگ اربعین حسینی برای برنامه‌ریزی کلان ملی به نمایندگان گیلان کمک می‌کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر هدف از برگزاری اجتماع عزاداران اربعین حسینی را یک مراسم ملی در سطح کشور و اختصاصی برای شهر آستانه‌اشرفیه دانست.

وی یادآور شد: امسال با تلاش، همت، پشتکار و هدایت هیئت‌های مذهبی شهر و روستا باید برای روز اربعین شور و شعوری ماندگار خلق کرد.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.