همایش کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی برگزار می شود

همایش هم اندیشی کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی دهم آذر ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، این کنفرانس با هدف بررسی راه حل ها و موانع پیش روی کارآفرینی زنان و نقش آن در رشد اقتصادی جوامع اسلامی برگزار خواهد شد.
 
براساس این گزارش، در دهه های اخیر جایگاه اقتصادی و نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی زنان چه در سطوح بین المللی و چه در ابعاد ملی، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و در چارچوب ظرفیت های منتج پدید آمده از این رویکرد و نگرش جدید، سازمان همکاری اسلامی (او ای سی) - OIC - متشکل از 57 کشور، تبیین مسیر اشاعه و توانمندسازی اقتصادی زنان در کشورهای عضو را در دستور کار برنامه های 10 ساله خود قرار داده است.
 
بر این اساس در برنامه 10 ساله اخیر (2005 - 2015) این سازمان توجه ویژه ای به ارتقای شرایط و حمایت از حقوق زنان در جوامع اسلامی مبذول شده است.
 
با پایان یافتن دوره اجرایی این برنامه، اکنون سازمان همکاری اسلامی در حال بررسی و تهیه نقشه های در دستور کار 10 سال پیش رو و حرکت در راستای ترمیم چشم انداز روشن و واقع بینامه برای کشورهای عضو در این زمینه است.
 
کنفرانس هم اندیشی «کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی» توسط مرکز اطلاع رسانی و تحقیقات اتاق اسلامی(ایکریک) ، با مشارکت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ایران و با رهبری گروه آبانگاه در همین راستا تلاش بر تهیه چهارچوب های نظری و عملی برای نیل حداکثری به اهداف مورد توجه را دنبال می کند.
 
بر اساس این گزارش، اشتراک تجارب و معرفی نمونه های عملی موفق کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی، ترویج کارآفرینی زنان در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، بررسی چالش های جهانی، منطقه ای و ملی بر سرمایه کارآفرینی زنان و ارائه دستور کار و پیشنهادات کاربردی برای برنامه 10 ساله جدید سازمان همکاری اسلامی(2015 - 2025) در رابطه با رشد اقتصادی در پرتو کارآفرینی زنان از اهداف برگزاری این همایش ذکر شده است.

برچسب ها: همایش ، کارافرین ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار