اردبیل؛

دیپلماسی بهترین راه‌ حل برای حل مسائل هسته‌ای است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی بهترین راه‌ حل برای حل مسائل هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت‌پور در همایش بسیج دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همچنان دیپلماسی بهترین راه‌ حل برای حل مسائل هسته‌ای است، افزود زمانی که آمریکایی‌ها می‌گویند همچنان به راه دیپلماسی فکر می‌کنند یعنی اینکه راه دیگری را مدنظر نمی‌توانند داشته باشند و ادامه دادن دیپلماسی نه تنها ضرری ندارد بلکه به تدریج سبب شکاف تحریم‌ها و اختلاف ‌نظر بین گروه 1+5 می‌شود.

وی گفت: اگر به روند مذاکرات نظری داشته باشیم، متوجه می‌شویم که به رغم صلابت و توانمندی تیم مذاکره‌کننده ایرانی تمام تلاش آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی بر این است تا مذاکرات به سمتی سوق پیدا کند که ایران و ایرانی منزوی، خسته‌، ناامید و با تضعیف روحیه نشان داده شود که قطعاً این تفکر غربی‌ها نمی‌تواند در عمل ظهور و بروزی داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ملت ایران نه تنها در برابر این شیطنت غربی‌ها خسته،‌ ناامید و منزوی نشدند بلکه با ادامه این فرآیند سعی می‌کنند چهره رحمانیت و اصل ایستادگی نظام اسلامی را نشان دهند و به دنیا بفهمانند که در برابر زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها هیچ وقت کوتاه نیامده و از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

حقیقت‌پور افزود: مذاکرات هسته‌ای این ثمره را به دنبال داشت که تغییر رفتار در آمریکا رخ داده و ما این واقعیت را به آن‌ها تحمیل کردیم که باید سخنان و حرف‌های واقعی ما را بشنوند و بعید به نظر می‌رسد در این شرایط دیگر گزینه نظامی روی میز آن‌ها جا بگیرد.

وی این حرکت را نشان‌دهنده اراده ملت ایران و ایستادگی آن‌ها در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها دانست و عنوان کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که گزینه نظامی و ایران‌هراسی دیگر جواب نمی‌دهد چراکه ایران هسته‌ای ما امروز مقتدرتر از 30 سال پیش است.

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.