محمود عباس: اوضاع کرانه باختری خطرناک و غیرقابل تداوم است/ میانجی‌گری آمریکا برای تکمیل مذاکرات سازش شکست خورد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه اوضاع کرانه باختری خطرناک و غیرقابل تداوم است، تاکید کرد میانجی‌گری آمریکا برای تکمیل مذاکرات سازش شکست خورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "محمود عباس" روز شنبه در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی تحولات غزه که در قاهره برگزار شد، طی سخنانی گفت: ما تصمیم گرفتیم که معاهدات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی از جمله طرح پیوستن به دادگاه جنایات بین‌المللی را امضا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش‌نویس طرح عربی برای تشکیل دولت فلسطینی را به شورای امنیت ارجاع می‌دهیم، تاکید کرد: اوضاع کرانه باختری خطرناک و غیرقابل تداوم است.

رئیس تشکیلات وخودگردان فلسطین افزود: تمامی نشانه‌ها بر شکست میانجی‌گری آمریکا برای تکمیل مذاکرات سازش تاکید دارد.

"عباس" گفت: فلسطین از وزیر خارجه آمریکا خواسته است که برای تهیه پیش‌نویس تشکیل دولت فلسطینی و ارجاع آن به شورای امنیت و همچنین فشار بر اسرائیل برای توقف شهرک‌سازی‌ها بین طرفین کار مشترک صورت بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مذاکراتی برگزار نشود، هماهنگی امنیتی با اسرائیل را متوقف می‌کنیم، افزود: از کشورهای امضا کننده توافق ژنو می‌خواهیم که تصمیم‌های خود را در مورد اشغالگری اسرائیل اجرایی کنند.

رئس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه ما دولت اسرائیل را به رسمیت خواهیم شناخت اما دولت یهودی را به رسمیت نخواهیم شناخت، گفت: اسرائیل درک کند که تشکیل دولت فلسطین بدون نوار غزه امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام//

برچسب ها: عباس ، فلسطین ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار