کریمی‌قدوسی در جمع خبرنگاران:

سوال از "ظریف" هرگز از دستور کار مجلس خارج نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با برخی اخبار منتشر شده مبنی بر از دستور کار خارج شدن این سؤال را تکذیب کرد و گفت: سؤالی که حاصل تجمیع 7 سؤال بوده و به امضای 100 نماینده رسیده باشد، هرگز از دستور کار خارج نمی‌شود.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سؤالش از "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه، گفت: دیروز خود وزیر خارجه اصرار داشت که امروز در صحن علنی حاضر شود و به سؤال تجمیع شده که به امضای 100 نفر رسیده، پاسخ دهد اما با توجه به اینکه روز گذشته آقای وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی پارلمان حضور یافته بود، اعضای هیأت رئیسه و آقای لاریجانی اکراه داشتند وزیر خارجه دو روز پشت سر هم به مجلس بیاید و نظرش نسبت به این موضوع مثبت نبود.

وی افزود: مقرر شد سه‌شنبه هفته آینده 18 آذر ماه 7 سؤال تجمیع شده نمایندگان از وزیر خارجه در دستور کار قرار گیرد، اما با توجه به اینکه هفته آتی اجلاس "ضد خشونت در تهران" برگزار خواهد شد، لذا وزیر خارجه نمی‌تواند هفته آتی به مجلس بیاید. به همین دلیل اگر پارلمان دو هفته بعد نشست علنی داشته باشد، سؤال دو هفته آینده به صحن علنی می‌آید و ما به آقای وزیر گفتیم شما به اجلاس‌تان برسید.

کریمی‌قدوسی در ادامه درپاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا مدام این سؤال را تمدید و به آینده موکول می‌کنید، تصریح کرد:‌ همانطور که دولت تمدید می‌کند، ما هم تمدید می‌کنیم.

وی در پایان در رابطه با برخی اخبار منتشر شده مبنی بر از دستور کار خارج شدن این سؤال را تکذیب کرد و گفت: سؤالی که حاصل تجمیع 7 سؤال بوده و به امضای 100 نماینده رسیده باشد، هرگز از دستور کار خارج نمی‌شود.

همچنین ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا سؤال نمایندگان از وزیر خارجه در دستور کار جلسه علنی امروز خانه ملت قرائت نشد، گفت: بررسی این سؤال طبق توافقات انجام شده به تاخیر افتاده و به آینده موکول شده است، این سؤال از دستور کار صحن علنی خارج نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار