چهار آسیب اصلی اشتباه نشستن

در حال حاضر همه افراد از خطرات نشستن طولانی مدت و کمبود فعالیت‌های جسمی آگاه هستند، اما نشستن به تنهایی به بدن آسیب نمی‌رساند بلکه چگونه نشستن هم مهم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،الگوهای مختلف نشستن و آسیب‌هایی که بر بدن ما وارد می‌شود، بسیار هستند که در زیر به نمونه‌هایی از آنها اشاره می‌شود:
 
- بیماری مزمن: نشستن بیش از چهار ساعت در روز موجب ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله فشارخون، بیماری‌های قلبی، دیابت یا سرطان می‌شود.
 
مشکلات جسمی: حرکت کمتر پا موجب ورم قوزک پا و واریس می‌شود. بر اساس اظهارات کارشناسان هندی، پوکی استخوان با پشت میز نشستن طولانی مدت و عدم فعالیت بدنی مانند دویدن و ورزش مرتبط است.
 
مشکلات روحی: فعالیت بدنی نه تنها بر جسم بلکه بر سلامت روح نیز تاثیر دارد. افرادی که در پشت میز می‌نشینند، برای استراحت نیز بسیاری از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون، فیلم یا کار با رایانه می‌کنند که در این حالت عملکرد روحی افراد کاهش می‌یابد.
 
آسیب‌های ماهیچه‌ای: با افزایش زمان نشستن، عضله ران خم شده و کمتر استفاده می‌شود. بنابراین عضله ران سفت و حرکات آن محدود شده و بر قدرت حرکتی فرد تاثیر بسزایی می‌گذارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: وبگردی ، کمردرد ، نشستن ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار