شبکه چینی سی سی تی وی:

تجارت پاياپای ايران با روسيه، باعث افزايش صادرات نفت ايران می‌شود

یک شبکه تلویزیونی چینی اعلام کرد که تجارت پایاپای ایران با روسیه، نه تنها باعث افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران می‌شود، بلکه به رونق مورد نیاز اقتصاد روسیه نیز کمک می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "سی سی تی وی" اعلام کرد: تجارت پایاپای ایران با روسیه به رونق مورد نیاز اقتصاد روسیه کمک می‌کند. 

 بر اساس گزارش این شبکه انگلیسی زبان چین، وزیر اقتصاد روسیه که اخیراً به ایران سفر کرده است، روز گذشته (یکشنبه) در تهران اعلام کرد: روسیه در نظر دارد غلات و محصولات صنعتی خود را به ایران صادر و در ازای آن نفت خام از این کشور وارد کند. 

وزیر اقتصاد روسیه تأکید کرد: هرچند این برنامه ابتدا با صدور غلات آغاز خواهد شد، در نهایت، طیف گسترده‌ای از کالاها را که میان دو کشور مبادله می‌شود، شامل خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که این معاهده در آینده‌ی نزدیک میان دو کشور به امضا برسد. 

سی سی تی وی افزود: در ماه ژانویه روسیه و ایران در رابطه با پیمان تجاری کالا به کالا (پایاپای) با هم مذاکره کردند که ارزش آن به بیست میلیارد دلار خواهد رسید. براساس این قرارداد، مسکو روزانه تا500 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری خواهد کرد و در ازای آن، تجهیزات و کالاهای تولید روسیه را به ایران صادر خواهد کرد. 

سی سی تی وی در خاتمه تأکید کرد: اگر چنین معامله پایاپایی راه بیافتد، به ایران اجازه خواهد داد صادرات نفت خود را، به‌رغم ادامه تحریم‌ها علیه این کشور به علت برنامه هسته ای آن، به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این پیمان همچنین قادر خواهد بود اقتصاد روسیه را - که (به علت تحریم‌ها) در حال کند شدن است - تقویت کند و این رونقی است که اقتصاد روسیه به‌شدت به آن نیاز دارد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، روسیه ، چین ، ایران ، نفت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار