تظاهرات میلیونی حامیان "مرسی" در اعتراض به حکم تبرئه "حسنی مبارک"

ائتلاف حامیان مرسی از مردم خواست تا فردا سه شنبه در اعتراض به حکم تبرئه "حسنی مبارک" و وزیر کشور دولت او و معاونانش از اتهام قتل تظاهرکنندگان انقلاب ژانویه 2011 تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی، ائتلاف ملی حمایت از قانون و رد کودتا،حامی مرسی اعلام کرد "از عموم مردم انقلابی دعوت می کنیم بخاطر ادای دین نسبت به شهدا و ادامه مخالفت مردمی با تبرئه حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع و معاونانش و نیز تکمیل عهد و پیمان انقلاب 25 ژانویه تا رسیدن به آزادی و قصاص جنایتکاران و تحقق آرمان ها و تصویب دستاوردهای آن، در تجمعات میلیونی فردا سه شنبه در تمامی میدان های شهر برپا کنند.

در بیانیه این ائتلاف آمده است " از تمامی فرزندان ملت مصر می خواهیم بپا خیزند و وجدان‌های خود را بیدار کنند تا با روحیه انقلابی تمامی حقوق شهدای 25 ژانویه تا کنون، را پس بگیریم".

از زمان عزل محمد مرسی در ژوئیه 2013، دولت مصر اجازه برپایی هیچ نوع تظاهراتی را در میدان التحریر نداده است. 

میدان التحریر پس از تظاهرات 25 زانویه 2011 که 18 روز به طول انجامید، میدان انقلاب مصر است.

دادگاه مصر روز شنبه حکم تبرئه وزیر سابق کشور حبیب العادلی و 6 نفر از معاونین وهمکاران او را از اتهام به کشتار تظاهرکنندگان ژانویه ، 2011صادر کرد. 

این دادگاه همچنین حسنی مبارک را از اتهام به کشتار تظاهرکنندگان و فساد مالی و فروش و صدور گاز به اسرائیل با قیمت بسیار اندک و نیز پسر بزرگش را از اتهام به احتکار و دریافت رشوه تبرئه کرده است. این احکام دادگاه تا 60 روز قابل تجدید نظر هستند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار