ستارگان آسمان ایران اسلامی/42

فرماندهی که آمال و ادعیه‌اش شهادت بود

در سال 1379 فرماندهی نیروی هوایی سپاه به ایشان سپرده شد و در تاریخ 84 بنابر پیشنهاد سردار صفوی، به فرماندهی نیروی زمینی سپاه منصوب شد و سرانجام در تاریخ 19/10/84 در سانحه سقوط هواپیمای فالکن در نزدیکی ارومیه با جمعی از فرماندهان سپاه به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران، در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

شهید احمد کاظمی

احمد کاظمی در سال 1337 در شهرستان نجف‌آباد از توابع استان اصفهان دیده به جهان گشود.   

در آغازین روزهای تجاوز دشمن به سوی جبهه‌های دفاع از حریم کشور و دین شتافت این سردار دلاور همانند سایر فرماندهان دفاع مقدس در خطوط مقدم بود و در این راه چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت. بدن زخمی این سردار دلاور حکایتی از مقاومت ایثارگرانه او بود.


 
مجروحیت‌های فراوان از ناحیه پا و دست که منجر به قطع انگشت دست وی شده بود گویای ایثار و جانفشانی ایشان بود. این فرمانده دلاور از سال 1359 با حضور در برابر شرارت ضدانقلاب در کردستان حرکت جهادی خود را آغاز کرد و تا دفع فتنه و شرارت دشمن در کردستان ماند.

سردار شهید کاظمی یادگار صادق و راستین سرداران شهید باکری، زین‌الدین، همت، بقایی، به راستی ذره‌ای از شمیم دلنشین آن سرداران شهید بود و آرزوی شهادت، جزئی از آمال و ادعیه آن یار سفر کرده بود.



وی پس از پایان جنگ تحمیلی نیز به مدت 7 سال به عنوان فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهدا (ع) برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی باقی ماند.

سردار کاظمی به پاس رشادتهای خود موفق به دریافت 3 مدال فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا شد.   

این سردار شهید از تاریخ نخستین روز آذر ماه سال 59 تا هفتم دی‌ماه سال60 فرمانده جبهه فیاضیه بود و به پاس رشادت در دفاع از اسلام و انقلاب و دفع تجاوز دشمن به فرماندهی لشکر نجف اشرف اصفهان منصوب شد و به‌دنبال آن فرماندهی لشکر امام حسین(ع) و معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه از جمله مسئولیت‌هایی بود که این سردار دلاور به عهده گرفت.


 
در سال 1379 فرماندهی نیروی هوایی سپاه به ایشان سپرده شد و در تاریخ 84 بنابر پیشنهاد سردار صفوی، به فرماندهی نیروی زمینی سپاه منصوب شد و سرانجام در تاریخ 19/10/84 در سانحه سقوط هواپیمای فالکن در نزدیکی ارومیه با جمعی از فرماندهان سپاه به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش پررهرو و گرامی باد    

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
دلم براش خیلی خیلی تنگ شده........
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
روحش شاد وراهش پر رهرو باد
آخرین اخبار