جایی برای پارکیدن

پاسخ به مشکلات شما به وقت پارک خودرو

راهنمایی های منحصر به فرد و تکاندهنده برای رفع و رجوع همه مشکلاتی که سر پارک خودرو پیش می آید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دلیل نمی شود ما چون خودمان از حمل و نقل همیشه عمومی استفاده می کنیم و در فشردگی مترو اذیت می شویم و عمرمان در صف بی آر تی می گذرد، به فکر شما از ما بهتران نباشیم.

بله، شمایی که صبح به صبح سوییچ را می چرخانید، همینطور که شیشه های خودرو دلبندتان را دادید بالا، بخاری را روشن می کنید و در این هوای مطبوع پاییزی راهی زندگی اجتماعی تان می شوید. شمایی که بعد از رسیدن به دانشگاه، مهمانی، محل کار و زندگی تان، تازه یادتان می افتد که «ای دل غافل اینجا که این ساعت جاپارک نیست» و بعد زمان زیادی وقت هدر می دهید تا جایی برای پارک پیدا کنید.

این وسط اگر شانس بیاورید و خودروی تان را یک گوشه ای بگذارید، تازه ماجرا شروع می شود. ممکن است این چهار چرخ آهنین در نبود شما از گزندهای دور و نزدیک بسیاری آسیب ببیند. بعد هم کلی فشار روانی الکی سر بگومگو برای جای پارک و ... هم به خودتان وارد شود. حالا هزینه مادی اش به کنار!

برای همین هم در این شماره، خیلی فشرده همه آنچه باید در آیین نامه راهنمایی می خواندید و نخواندید، همه قوانین و حقوقی که درخصوص پارک کردن در قانون مدنی آمده و همه جریمه ها و مجازات هایی که قانون مجازات اسلامی در مورد این مسئله ذکر کرده اند را جمع کردیم. راهنمای کوچکی هم داریم برای پس از حادثه که در صورت بروز مشکل سریع ترین راه رسیدن به حق پایمال شده را طی کنید.

برای ساکنان

اگر ساکن جایی هستیم که خودروها مزاحم می شوند، باید چه کار کنیم؟ پنچری و تهدید جواب می دهد؟

پیاده نظام های دردمند

در تعریف پیاده نظام آورده اند که: «به دسته ای از سربازان گفته می شود که عملیات های نظامی محوله به آنها صرفا در خشکی است».

در این جنگ همیشگی سر جای پارک، یک طرف دعوا هم پیاده نظام ها هستند؛ یعنی مایی که سوار خودرو نیستیم. اینجا می خواهیم بدانیم ما که ساکن یا مالک جایی هستیم که خودروها آنجا پارک می کنند یا اصلا عابر هستیم و در شهر در حال تردد، با چه مشکلاتی درگیر می شویم و چه راهکارهای قانونی برای حل یا پیشگیری از آن وجود دارد؟

چه حق و حقوقی نسبت به اطراف ملک مان داریم؟

از قدیم ندیم هم گفتند چهاردیواری اختیاری. قانون مدنی ما هم می گوید شما از هر جایی که چهارتا دیوار دور زمین خانه تان کشیده شده، به هر ارتفاعی که بالا بروید و به هر عمقی که پایین بروید، حق تصرف دارید؛ یعنی مالک آن هستید و کسی، نه شخصیت حقیقی، نه حقوقی یا نهاد دیگری نمی تواند به حقوق اختصاصی شما تجاوز کند اما خط قرمز این محدوده همانجایی است که دیوار تمام می شود؛ یعنی «اینجا کوچه مونه، زیر پنجره خونمونه، جلو مغازمونه» و این دست بهانه ها هیچ کدام دلیل نمی شود که شما خودتان را صاحب زمین های اطراف خانه یا مغازه بدانید و برایش تعیین تکلیف کنید و جلوی پارک کردن خودروهای دیگر را بگیرید.

حتی ممکن است زرنگ بازی درآورده باشید، به شهرداری هزینه به عنوان جریمه قرار دادن بخشی از زمین ملک تان برای پارکینگ پرداخت کرده باشید و در ازایش حق پارک کنار خانه را از شهرداری گرفته باشید که این هم کاری غیرقانونی و برای دیگران قابل پیگیری است؛ البته استثنا هم داریم.

تبصره اول: کوچه های بن بست یا چیزی که در قانون از آن به عنوان معابر مسدود یاد شده. اگر شما در کوچه بن بست ساکنید، تمام فضای داخل کوچه حق شما و همسایگان است؛ یعنی کسانی که به ساختمان های کوچه دسترسی یا حق عبور دارند. برای رسمی کردن این قضیه هم با همسایگان یک نامه تنظیم می کنید و با ارائه آن به شهرداری دیگران را ملزم می کنید که خودروشان را داخل کوچه شما پارک نکنند.

تبصره دوم: جلوی در پارکینگ. این بخش از معابر عمومی هم موارد اذن در انتفاع است. یعنی چی؟ یعنی اگر قسمت ورودی پارکینگ شما مسدود باشد، نمی توانید از پارکینگ تان استفاده کنید و وارد خانه بشوید؛ پس نسبت به آن حق دارید. پارک کردن در آنجا ممنوع است و مزاحمت به حساب می آید.

چه کار کنیم که پارک نکنند؟


نصب تابلوهای توقف ممنوع - آنهم فقط جلوی پل یا در ورودی خانه - خوش ترین صورت است. اگر ساختمان تان جای بسیار پرتردد و رفت و آمدی است و هر کاری کنید باز پارک می کنند، کنار تابلو توقف ممنوع ساعتی بنویسید که اگر خواستند جانب انصاف را نگه دارند و رعایت کنند، یا شماره تماسی از خودشان بگذارند. هشدار محترمانه اینکه ممکن است خودروی پارک شده به پارکینگ منتقل شود به مراتب تاثیرگذارتر از «پارک پنچری» است!

چه کار نکنیم که پارک نکنند؟


نکنید آقا. از جملات منسوخ «پارک پنچری» یا «رحمت بر پدر و مادر کسی که اینجا پارک نکند!» استفاده نکنید. طوری دیگران را تحریک نکنید که باعث درگیری و عواقب وخیم بعدی شود. اصلا می دانید همین نوشتن «پارک پنچری» خودش یک جرم است؟ چرا؟ چون حاوی تهدید به ضرر مالی است. بخشی از ماده 669 قانون مجازات اسلامی می گوید هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید مالی کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (74 ضربه) یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد. بله! اینقدر جدی است قضیه!

درست است که چند خط بالاتر هم گفتیم که شما نسبت به چهار دیواری حق دارید و این حق خود دیوارها را هم شامل می شود و می توانید هر چیزی خواستید از آن آویزان یا نصب کنید، بچسبانید یا رویش بنویسید اما همین تابلوی توقف ممنوع را فقط باید جلوی پارکینگ بزنید و اگر روی دیوار کنار خانه بزنید، به طوری که دیگران فکر کنند ملزم به رعایت آن هستند (مثل تابلوهای توقف ممنوع راهنمایی و رانندگی) وقتی که شهرداری یا نهادهای مربوط دیگر باخبر شوند، می آیند و برشان می دارند.

پارک کردن خیلی راحت تر از این حرفاس!

طبق ماده 24 قانون مدنی ایران هیچ کس نمی تواند طرق و شوارع عامه را تملک کند! چون جزو اموال عمومی محسوب می شود پس نصب هرگونه تابلو پارک ممنوع یا تهدید به پنچری خودروها در کوچه ها و خیابان های شهر هم جرم محسوب می شود و می توان از متخلفان در دادسرا شکایت کرد. گذاشتن سطل و بشکه جلوی مغازه یا گلدان های سیمانی در طول و عرض ساختمان، همه راه هایی غیرقانونی است. نکنیداین کارها را... عاقبت ندارد.

حالا اگر کسی آمد پارک کرد، چه کنیم؟

اگر همسایه تان مدام خودرو را طوری پارک می کند که شما نمی توانید از رمپ وارد شدن به پارکینگ استفاده کنید، باید از آن عکس بگیرید در ساعت های مختلف و با عنوان ایجاد «مزاحمت و ممانعت از حق» در دادسرا شکایت کیفری کنید. اگر هم ماشین غریبه ای جلوی پارکینگ پارک کرد، باید با 110 تماس بگیرید.

واقعیت این است که اینجا یک خلأ قانونی وجود دارد. ماده 6901 قانون مجازات اسلامی که مربوط به مزاحمت و ممانعت از حق است و مجازات آن یک ماه تا یک سال حبس است، برای این مورد خاص تدوین نشده اما اگر این مورد را در دایره قانون بیاوریم، باز هم مشکلاتی وجود دارد. چون زمان و هزینه ای که قرار است صاحب حق در سیستم قضایی صرف کند و همچنین مجازات آن به هیچ وجه متناسب با جرمی که واقع شده نیست.

پارک کردن خیلی راحت تر از این حرفاس!

به هر حال تماس با 110 و اعلام این اتفاق می تواند منجر به انتقال خودرو پارک شده با جرثقیل به پارکینگ شود اما عملا در کلانشهری مثل تهران با این اوضاع خیابان ها و پارک کردن ها هیچ وقت این اتفاق نمی افتد. نیروی انتظامی هم که نمی تواند بدون دستور قضایی با خود راننده متخلف برخورد کند و نهایتا با مالک خودرو تماس می گیرد و می گوید آقا بیا این ماشین را بردار.

دست آخر هم گزارشی تنظیم می کنند و به دادسرا می دهد در کنار شکایت شما. حالا اگر خیلی پیگیر هستید و می خواهید با این اوضاع شلوغی دادسراها و وقت های طولانی شعبه های قضایی باز هم تا ته قضیه بروید باید اینطور عمل کنید که:

1- با 110 تماس بگیرید تا حاضر شود و خودرو جابجا شود و گزارش تهیه کند.

2- عکس های واضحی که خودرو، پلاک خودرو، ورودی ساختمان معلوم باشد، بگیرید.

3- صورتجلسه تنظیم کنید که خودرو مزاحمت ایجاد کرده. استشهاد محلی بگیرید که شهود در دادسرا هم حاضر شوند و شهادت بدهند.

4- گزارش، تصاویر، صورتجلسه را تقدیم دادستان در دادسرا کنید.

5- منتظر بمانید تا رسیدگی شود!

برای خودروها


اگر راننده هستید، باید کجاها پارک کنید؟

چگونه از انواع و اقسام تهدیدها جان سالم به در ببرید؟

سواره نظام های ناچار

وقتی به بیشترین مشکل برخورد می کنیم که راننده باشیم. از پیدا نکردن جای پارک تا نحوه پارک کردن، سروکله زدن با پارکبان و پارکومتر، حمل با جرثقیل و خط و خش افتادن روی بدنه نازنین خودرو توسط مالک خانه روبرویی و ... با هر کدام از این بلایا اگر روبرو شدیم، بعد از حفظ خونسردی چه راه هایی باید برویم تا به سرمنزل مقصود برسیم؟

پارک کردن خیلی راحت تر از این حرفاس!

کجا پارک کنیم؟


اگر می خواهیم مدت طولانی توقف کنیم

اگر خانه تان پارکینگ ندارد یا می خواهید خودرو را مدت طولانی پارک کنید، بهترین راه پارکینگ های عمومی سطح شهر است که تقریبا در خیابان های ابرشلوغ کلانشهرها وجود دارند. غیر از آن پارکینگ مراکز عمومی هم با پرداختن حق پارک نسبتا مناسبی می توانید برای ساعت های طولانی استفاده کنید. فرودگاه، ترمینال، راه آهن، میادین تره بار، فروشگاه ها، هتل ها، بعضی بیمارستان ها و ... هم گزینه امن و خیال جمعی است. البته اگر خیلی تنبلی نکنید و 300-200 متر پیاده روی را برای خودتان بخرید، حتما در هر محله ای چندتای شان را پیدا می کنید.

اگر می خواهیم مدت کوتاه پارک کنیم

کنار خیابان ها که به آن پارک حاشیه ای هم می گویند، معمول ترین مکان برای توقف خودروهاست. اگر هیچ علامتی مبنی بر ممنوعیت پارک نداشتند، می توانید پارک کنید. پارک کردن در بسیاری از حاشیه های خیابان ها البته رایگان نیست. پارکومترها و پارکبان ها وظیفه دریافت هزینه پارک کردن تان در معابر عمومی را برعهده دارند. البته که پارکومترها بیشتر به درد مدیریت زمان می خورند تا از حد تعیین شده بیشتر توقف نکنید و خودروهای بیشتری امکان استفاده از حاشیه خیابان را داشته باشند.

هر پارکومتر کنترل 8 جای پارک را برعهده دارد و شما می توانید با کارت شهروندی یا کارت بلیت حمل و نقل عمومی (همان کارت مترو خودمان) هزینه اش را به صورت الکترونیک پرداخت کنید؛ هزینه ای که نرخ مصوب شهرداری هاست. در صورت برخورد با پارکبان ها هم حتما کارت شناسایی معتبر پارکبانی ازشان بخواهید. به هر کس که یونیفرم طوسی داشت و ادعا کرد پارکبان پیمانکار شهرداری است، نمی شود اعتماد کرد.

کجا پارک نکنیم؟

یک جورهایی هیچ جا! طبق آیین نامه راهنمایی و رانندگی زیر تابلو توقف ممنوع و توقف مطلقا ممنوع که مسلم است نباید پارک کرد. در ناحیه تابلو «محدوده پارک ممنوع» تا رسیدن به تابلو پایان محدوده هم نباید پارک کنید. غیر از جاهایی که تابلو دارد، اینجاها هم نباید پارک کنید: سر پل ها و در پارکینگ ها، 15 متری بیمارستان، فوریت پزشکی و پلیس، آتش نشانی، 15 متری شیر آتش نشانی یا شیر آب، مدرسه (محل توقف سرویس مدارس) و امثالهم، ورودی خروجی کوچه، خیابان و جاده، داخل میادین، پیاده روها و گذرگاه های عابر پیاده یا حاشیه خیابان هایی که پیاده رو ندارند و عابر از آنجا رد می شود، پارک دوبله کنار وسیله نقلیه ای دیگر خصوصا در خیابان های کم عرض، درون تونل، روی پل، زیر پل، حداقل 15 متر قبل و بعد از تقاطع، 15 متری اطراف چراغ های راهنمایی و رانندگی یا محل هایی که توقف وسایل نقلیه مانع دید علایم راهنمایی و رانندگی شود، از ابتدا تا انتهای پیچ ها، در هر نقطه از معابر در حال تعمیر، شستشو یا تعویض روغن و در طول مسیرهای ویژه اتوبوس و دوچرخه و همچنین در طول مسیر و خط های عبور از آزادراه ها و در نهایت ایستگاه اتوبوس و تاکسی!

اگر ممانعت ایجاد کردند چه کنیم؟

اگر ساکنان منازل و مغازه دارها برای پارک کردن شما ممانعت ایجاد کردند، سبد گذاشتند جلوی مغازه یا سکو گذاشتند و ... کارشان غیرقانونی است چون همانطور که گفتیم، هیچ شهروندی حق ندارد فضای معابر را به خودش اختصاص دهد. پس اگر آنقدر وقت دارید که تا آمدن افسر صبر کنید و بعد پارک کنید، می توانید جمع آوری چنین موانعی را از پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی یا باز همان 110 بخواهید.

اگر خسارت زدند چه کنیم؟

اگر رفتید جایی که نباید پارک کردید و آمدید با خودروی از چهار چرخ پنچر، شیشه شکسته و برف پاک کن کنده شده روبرو شدید:

1- اول با پلیس 110 تماس بگیرید تا پلیس در محل حاضر شود و گزارشی مبنی بر پنچر شدن لاستیک خودرو و مزاحمت به وجود آمده برای شما تهیه کند.

2- از محل پارک خودرو و لاستیک های پنچر شده و خسارات عکس واضح بگیرید که دقیقا پلاک خودرو و محل توقف خودرو معلوم باشد.

3- صورتجلسه ای را مبنی بر خسارت وارد بر خودرو در محل ممنوع تهیه کنید. استشهاد محلی بگیرید از کسانی که در دادگاه بیایند و شهادت دهند و بتوانید جرم ار اثبات کنید.

4- بروید دادسرا طبق مواد 24 مدنی و 2 مجازات اسلامی شکایت خود را با موارد فوق تقدیم دادستان کنید.

5- منتظر بمانید تا رسیدگی شود.

اگر خودرو را با جرثقیل برده بودند، چه کنیم؟

اگر در محدوده پارک ممنوع پارک کردید، بعید نیست از خرید، مهمانی و قرار کاری تان برگردید و ببینید جا تر است و بچه نیست. حالا بد به دل راه ندهید و در قدم اول مطمئن شوید پای یک دزد در میان نیست. بعد اول با شماره 110 با پلیس تماس بگیرید. کارت خودرو در دست تان باشد تا اطلاعات را سریع به پلیس بگویید. به پارکینگی که به شما می گویند بروید و مدارک را به قسمت اطلاعات بدهید تا مطمئن شوید خودرو همینجاست. بعد از اینکه به دارایی رفتید و مالیات دادید، به شهرداری هم عوارض پرداخت کردید، می رسید به شعب پلیس +10 و استعلام خلافی.

اگر جریمه داشتید که یکراست راهی بانک می شوید، اگر نه با پرداخت مجدد حق الزحمه پرینت عدم خلافی، یک برگ کپی از اصل برگه عدم خلافی، از اصل کارت ماشین، از گواهینامه، بیمه شخص ثالث معتبر، مدارک پرداخت مالیات و عوارض خودرو، کارت ملی مالک و یک کپی از همین برگه اعلام تهیه مدارک می گیرید و راهی راهنمایی رانندگی مرکز می شوید. محل پاسخگویی و تحویل مدارک.

البته لازم نیست خیلی عجله کنید چون خودروی توقیفی 24 ساعت بعد از تسویه حساب از پارکینگ قابل ترخیص است. بله تازه در اینجا 50 هزار تومان بابت حمل جرثقیل و 10 هزار تومان برای هر روز که ماشین پارک باشد هم پیاده می شوید.

در اینجا اگر مالک خودرو پدر گرامی باشد یا مثلا شما خودرو را خریدید اما هنوز تغییر نام ندادید، با یک وکالتنامه از مالک خودرو می روید دفترخانه که آن را تاییدکند. همه اینها را که تحویل دادید، برگه ترخیص را دست تان می دهند. پس از 24 ساعت به محل پارکینگ مراجعه کرده و مدارک را تحویل می دهید و دنبال اتومبیل تان می گردید!

چه نکات ایمنی را موقع پارک کردن رعایت کنیم؟

* قبل از باز کردن در، در توقف ها از جلو، عقب و اطراف خودرو و از اینکه عابر یا سواره ای در حال عبور نیست مطمئن شوید و بعد از آن در صورت لزوم تنها در را تا حدی باز کنید که بتوانید پیاده شوید.

* هیچ وقت در فضایی که ویژه پارک کردن افراد معلول است پارک نکنید.

* بعد از پارک کردن خودرو به هیچ وجه بچه ها را در خودرو تنها نگذارید.

چطور پارک کنیم؟

اگر در جای شلوغ هستید

رفته اید شهربازی یا پارک روز سیزده فروردین و صف طویلی از ماشین ها ایستاده اند پشت هم که پارک کنند. شما همین جور لاک پشتی توی صف نمانید، تیز باشید، سرنشینان را پیاده کنید جلو جلو بروند جای خالی پیدا کنند یا زنبیل بگذارند یا در بدترین حالت چشم بچرخانند که کدام خانواده دارد بنه اش را جمع می کند تا بلافاصله جای پارک خودرو خانواده مذکور را صاحب شوید.

اینجور وقت ها کسی حق تقدم را رعایت نمی کند. پس انتظار نداشته باشید همینطور که دارید نم نم پارک دوبل می زنید خودرو پشتی به احترام شما بایستد. هر آینه ممکن است او با سر خودرو برود داخل محل پارک و تصادفی رخ دهد. فرز باشید و خیلی ظریف عمل نکنید.

اگر طول پارکینگ کم است

اگر در میادین میوه و تره بار یا مکانی پر رفت و آمد هستید، نیاز نیست توانایی تان را در پارک 30 سانت که 30 سانت و نیم نمی شود، به رخ بقیه بکشید. در این قبیل مکان ها که طول فضای پارک کم است، خودروها عموما به صورت عمودی یا مورب پارک می کنند. نکته مهم اینجور پارک ها این است که صرف جا شدن خودرو بین دوخودرو دیگر دلیل نمی شود ماشین هر چند نقلی تان را هر جا بچپانید. باید به فکر حداقل فضا برای باز و بسته کردن در طوری که به خودروهای مجاور آسیب نرساند هم باشید. در اتوبان هایی که پارکینگ اضطراری در حاشیه دارند هم هیچ وقت مورب پارک نکنید.

اگر در حاشیه خیابان پارک می کنید

یا فضای زیادی در اختیارتان است و راحت پارک 30 سانت می زنید، یا به هزار زور و زحمت پارک دوبل می زنید؛ طوری که سپر عقب ماشین جلویی بی نهایت به سپر جلوی ماشین عقبی که شما باشید میل کند اما به آن نرسد. اینجور وقت ها حواستان باشد که ممکن است راننده های دیگر مهارت و توانایی شما را نداشته باشند و با این اوصافی که پلاک خودروها به هم در یک نقطه مماس است، نتوانند از پارک خارج شوند پس حتما اگر در شرایط اضطرار اینطور پارک کردید، شماره تماسی از خودتان بگذارید که دیگران معطل شما نشوند.

ما واقعا جای پارک کم داریم یا پارک کردن بلد نیستیم یا چی؟

ما و این همه بی پارکی محاله!

واقعا پارک کردن یک موضوع و دغدغه مهم این روزهاست که ما برایش دو صفحه سبک زندگی برویم؟ عددها و رقم ها و آمارها نشان می دهند که بله. معضل جای پارک نه تنها در تهران که در خیلی از شهرها این روزها از روی اعصاب رونده ترین درگیری هایی است که بیخودی درگیرش می شویم و کلی وقت و انرژی از ما می گیرد.

* روزانه در کلانشهری مثل تهران حدود 5.5 میلیون خودرو در خیابان های شهر رفت و آمد می کنند و حدود 1300 خودرو جدید به خیابان های تهران اضافه می شود.

پارک کردن خیلی راحت تر از این حرفاس!

* بیش از 50 درصد شکایت های همسایه ها و شهروندان در شهرهای بزرگ از یکدیگر مربوط به سد معبر یا پارکینگ نامناسب خودروها در خیابان ها یا حتی پارکینگ مجتمع های مسکونی است.

* در شهری مثل تهران آمارها نشان می دهد که تعداد 10500 فضای پارک خودرو در 150 محور و 1500 فضای پارک موتورسیکلت در 20 معبر وجود دارد که توسط پارکبان ها کنترل می شود.

* کارشناسان ترافیک اعلام می کنند که تهران 600 هزار جای پارک کم دارد.

* اگر در زمینه پارک کردن مشمول توقف غیرمجاز و دوبله شوید، تاوانش پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی است. البته اگر محل پارک تان باعث اختلال در عبور و مرور یا سد معبر در معابر شهری شود، ماموران راهنمایی و رانندگی شما را 20 هزار تومان جریمه خواهند کرد.

* معابری که با هزینه های زیاد در شهرهای بزرگ ایجاد شده اند، تحت اشغال پارک های حاشیه ای هستند. در واقع بیش از یک سوم معابر ما به اشغال خودروهای در پارک درآمده است.

* هر خودرو به طور متوسط در شهری مثل تهران در روز 90 دقیقه در حرکت و تردد در معابر شهری است که این میزان در واقع معادل 6 درصد از زمان روزانه است. خودروها در 94 درصد باقیمانده روز ساکن هستند و برای همین نیاز به استفاده از پارکینگ دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا پارکبان ها جمع آورد نمی شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
سلام همسایه ای داریم که نیسان میاره ابتدای کوچه تنگ میزنه و ماشین از کنارش رد نمیشه وقتیم بهش میگیم میگ دلم میخواد جلو در خونمه باید چیکار کرد با همچین ادمی
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
متاسفانه جامعه قانون گریز و بی مسولیتی داریم که این خودش جای بحث و ریشه یابی داره. امر به معروف و نهی از منکر باید بشه قانون سفت و سخت. به امید روزی که حصرت کشورهای متمدن و جهان اولی را نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۸:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
در بلوک ۲۸ واحده و فاقد پارکینگ ، کسانی خودسر و بدون اجازه از واحدهای دیگر جلوی بلوک رو میله و زنجیر گذاشتن برای پارک ماشین شخصی خود و اجازه پارک به هیچ ماشینی در محل مورد نظر نمیدن،از نظر قانونی این افراد چه جرمی مرتکب شدن و مجازاتشان چی هست
و چگونه باید مراحل قانونی برای برداشتن این میله و زنجیر ها انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
اگر در پارکینگ مجتمع اداری خسارتی به ماشین پارک شده وارد شود، خسارت وارد شده به عهده مسئول پارکینگ میباشد ؟ مسئول پارکینگ وظیفه چک کردن دوربین ها دارد.؟
Iran (Islamic Republic of)
Yas
۱۲:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام .آنهایی که جلو ایستگاه اتوبوس ، جلو پل ... و جای نامناسب پارک میکنید میدونید چند تا عابر موقع سوار شدن به اتوبوس با موتور تصادف میکنن و شما جون شون به خطر انداختین .می‌دونین گاهی به خاطر این کار شما مسافر مجبور با بار راه بیشتری بره .میدونید قیامت راه در رو نداره آیا ارزش داره گره بندازید تو زندگی تون .تازه اون دنیا هم باید کلی کار خیرتون بدید که راننده اتوبوس و مسافر راضی کنید ؟ چند قدم راه برید طوری نمیشه اما بمیرید دیگه کسی نمی‌تونید راضی کنید ببخشد تون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
او می خواهد برود شیراز
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۵:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام وقتتون بخیر
من دیروز ماشینم رو مقداری عقب تر از یک مغازه لاستیک فروشی که بسته بود پارک کردم ،زمانی که برگشتم دیدم صاحب مغازه به اندازه ی سه ماشین کنار خیابان لاستیک گذاشته که مردم پارک نکنند
و با من شروع به بحث کردند که حق نداری ماشینت رو اینجا پارک کنی
با اینکه خیابان اصلی بود و ایشون حق نداشتند همچین حرفی بزنند
و بعد شروع به تهدید کردند که باید شیشه ماشینو میشکوندم و ماشینو پنچر میکردم که دیگه اینجا پارک نکنی من میخوام بدونم چطور میتونم شکایت کنم از این مغازه دار ؟
Iran (Islamic Republic of)
داور
۰۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
باسلام،دوست عزیز حتی خیابان اصلی هم نباشه شما باید زنگ میزدید پلیس بیاد بگید این مغازه دار نمیزاره من پارک کنم.
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۰۱:۰۴ ۲۴ دی ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر یه ماشین کنار درب ورودی خونه ما الان دوسه ماهه پارکه و صاحبش نمیاد ببره به طوری که ماشین منظره زشتی به خونه ماداده دزدی هم نبود و چون صد معبر نکرده کسی کاری بهش نداره چکار کنیم به کی بگیم که یه فکری بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سلام ما در یک کوچه بن بست هستیم که اخر کوچه هستیم و رو به روی خانه ی ما منزل هست که ماشین خود را بارک میکند و ما هم ماشین خود را در حریم منزل خود به طوری که راه برای عبور ماشین وجود دارد با توجه به این که مسیر برای عبور ماشین وجود دارد ایا ما نباید در این جهت بارک کنیم به طوری که ما در سمت شمال هستیم و بقیه در سمت جنوب بارک میکنند
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
با سلام مدیریت محترم سایت باشگاه خبرنگاران جوان
اینجانب هادی ساکن تهران در خصوص مواردی که ذکر شده در موضع پارک خودرو و از این قبیل موارد یاد شده قبلا پلیس نظارت خوبی داشت و
حتی با تذکراتی که در این خصوص میداد جلوی خیلی از مسائل درگیری را میگرفت ولی الان چند سالی هست که پلیس هیچگونه دخالتی نمیکنه وفقط حضورا
یا تلفنی میگه باید برید دادگاه شکایت کنید . / اگر قرار باشد بخاطر هر مسئله حادی یا دعوی به دادگاه مراجعه کنیم هم باید از وقتمان بذاریم هم هزینه
کنیم و هم تو راه دادگاه باشیم . پس بفرمائید فوریتهای پلیس به چه کاری می ایند
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز از قانونی که نوشتید بسیار سپاسگذار اما سوالی دارم خدائی خود شما و اهالی منزل خودرو ندارند اگر در نظر داشته باشید خودروی شما با وجود اینکه سندش بنام شما میباشد این سرمایه کشوره شما زمان خرید و فروش مالیات میدهید سالیانه عواض میدهید حتی اگر خودرو پنچر شود آن مغازه علاوه بر شغل مالیات و عوارض میدهد اگر مثل بزنم دو کتاب میشود چرا وقتی کارخانه خودرو تولید میکند دولت از کارخانه عوارض و مالیات میگیرد از تک تک کارگران مالیات میگیرد چرا دولتی که مردم تعین میکنند که کار مردم را راست و ریست کند کاری انجام نمیدهد من در تی وی ایران دیدم در ژاپن وقتی میخواهند خودرو بکسی بفروشند اول سوال میکنند پارکیگ داری اگر نداشت کارشناس می آید و جلوی منزل را متر میکند اگر جای یک خودرو بدون مزاحمت بود خودر به آن شخص میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
مبینی
۰۲:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام.ماشین ام در پارکینگ بوده و واحدی که درکناره ماشینه من پارک کرده زده به ماشین ام..من... و بعد هم سریعا پولیش کرده که من متوجه رنگه ماشین اش نشوم..میتوان شکایت کنم..به ۱۱۰ یا راهنمایی باید خبر بدم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آقای کیانی
۱۷:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب، دو تا همسایه کناری ما ماشینهاشون رو بدون فاصله و سپر به سپر پارک میکنند با توجه به پیاده رو باریک و دارای پستی بلندی عملا جلوی رفت و آمد ما را گرفته آمد و مهمان باید دور بزند تا بتواند زنگ خانه ما را بزند یا وارد و خارج شود ، لطف بفرمایید به ما بگویید اگر مزاحمت و سد معبر نیست پس چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام یک سوال خونه ماسردونبش هست آیا امکانش هست من توپیاده رو یک میله نصب کنم که کسی زیرپنجره ماپارک نکنه شب که خودم اومدم قفل میله روبازکنم وپارک کنم شهرداری گیرنمیده
Iran (Islamic Republic of)
داور
۰۱:۰۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
خیر دوست عزیز نمیتونید اگه شهرداری ببینه یا شاکی داشته باشید به دردسر میفتید طبق قانون هیچکس حق تصرف در مشاعات عمومی ندارد و میله شما نمونه بارز سدمعبر است و ممانعت ازحق دیگران که نمیتونن از اون پباده رو رد بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
با سلام،من آژانس دارم اما تاکسیرانی رفته جلوی مغازه ام ایستگاه تاکسی نصب کرده،هیچ کس هم جوابگو نیست،،لطفا اگه ماده قانونی و یا اطلاعاتی دارین راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۲۳:۰۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام .من یه سوال دارم تازگیا یه همسایه اومده برامون که وقتی تو کوچه پارک میکنیم میگه ماشینتو بردار در حالیکه ما روی پل پارک نمیکنیم اما میگه جلوی دیوار خونه ما پارک نکنید حق داره یا نه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میرجلیلی
۲۲:۳۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام اگه یک اتومبیلی کج در کوجه هشت متری با چراغ خاموش ماشین را پارک کنه وشخص دیگری از بغل به اتومبیل او بزند کدام مقصرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
چرا پلیس جلوی تریلی ها و نفکشها را نمی گیره مگر ورود انها به شهرها ممنوع نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام من یک مغازه دار هستم یک همسایه دارم که ماشینشو جلو مغازه خودش پارک نمی کنه و میاره جلو مغازه من ایا من میتونم شاکی باشم یا خیر لطفا جواب بدین با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
داور
۰۱:۰۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اگر جلو ساختمان شما بود به علت مزاحمت میتونستید بگید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام دوستان یه سوال مگه تو کوچه کسی میتونه بگه پشت دیوار خونم پارک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام، وقت بخیر، من در یک آپارتمانی هستم که چندین پارکینگ مشاعی دارد و من دوتا ماشین دارم که از یکی استفاده میکنم و دون یکی پارک هست، من میخواستم ماشینارو جابجا کنم یکی از همسایه ها سریع زد جای ماشین منم با اینکه جا گرفته بودم الان ماشین من چند روز جلوی ماشین اون هست و تهدید به خسارت کرده، حق تقدم در پارک با چه کسی بوده در این حالت ممنون میشم پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
پورکیانی
۲۱:۳۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اقا ما تو بن بست هستیم همسایه روبه رویی میگ من حق دارم ماشینمو پشت در بزارم آیا این درسته ؟ مزاحمت برای ما ایجاد کرده و ما نمیتونیم ماشین بیرون بیاریم هروقت هم میخواییم بیرون بیاییم زنگ خونشونو بزنیم تازه قانون گذشتع ک اگر ازساعت ۱۲ به بعد زنگ بزنی خودتون میدونید با من اگه بشه شکایتی چیزی بکنیم خیلی خوب میشع آیا میشه کاری کرد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
نباید بزاره ، شما موقعی که گذاشت زنگ بزنید 110 بیاد گزارش بنویسه ازش شکایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بنی اسدی
۰۸:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
در منطقه ما یک زمین خالی اوقافی هست بیش از ده سال در بهترین منطقه شهر خالی افتاده .تمام ماشینهای سنگین فرسوده تریلی جرثقیل و.... میان ماشینهایشان را پارک می کنند نصف شب یا سحر ماشینها را روشن می کنند و مزاحمت ایجاد می کنند اوقاف هم جوابی نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من یه سوال دارم و اون اینه که وقتی میگید جلو مغازه که پل هم داره هر ماشینی می‌تونه پارک کنه و خیابون برای عمومه و فقط جلو درب پارکینگ که ماشین رفت و آمد می‌کنه نمیشه پارک کرد ، مغازه مکانیکی هست و برای اینکه شغل برقرار باشه و امرار معاش از داخل چهاردیواری ملک مغازه انجام بشه باید جلو پل مغازه خالی باشه تا ماشین ها بتونن بیان روی چال و مکانیک بتونه ماشینشونو درست کنه حالا اگه یه نفر بیاد و راه کسب این مکانیک و مغازه اش رو سد کنه مغازه دار لاحق و ماشینی که جلو مغازه پارک کرده محق هست ؟ همیشه قانون بر اصول عقلانی نوشته و اجرا میشه این کجاش عقلانیه ؟ مگه اینجوری حق مکانیکی در استفاده از مغازش و تامین روزی از مغازش حقش نیست که داره پایمال میشه ؟ این قضیه برای مغازه ای که مدام بار تخلیه و بارگیری میشه هم صدق می‌کنه که اگر ماشینی جلو مغازه که اتفاقا پل هم داره پارک کنه اون مغازه دار چجوری باید تخلیه و بارگیری رو انجام بده که جزو حقش در استفاده از چهار دیواری مغازه اش هست؟ اگر کسی بگه مثلا بره ته کوچه و از اونجا پول کارگر بده و بار ها رو بیاره مغازش خالی کنه یا برعکس منطقیه ؟ چون کوچه باریک هست و در صورت ایستادن ماشین بار برای تخلیه یا بارگیری راه عبور ماشین های عبوری سد میشه . لطفا قانون شفاف در این زمینه حق مغازه دار رو روشن کنه که اونم مثل بقیه حق زندگی کردن داره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام من در پارک با موتور بودم که یک ماشین در پارک شهر پارک کرده بود ومن از پشت به او زدم مقصر کی هست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین خونه من ۳نبش که ماشین سنگین قدیمی خاور میاد نگه می داره چند بار بهشون گفتیم به خاطر صدای زیادی که صبح وقت استارت و شب محله نیاره گوش به حرف نمیده ودر ضمن گازوئیل از ماشین میریزه زمین اسفالت خراب میکنه من میتونم از طریق مراکز قانونی از این آقا شکایت کنم چندین بار محترمانه بهشون گفتم خونه ویلایی میاره درس دم پنجره ساعت ۶ صبح استارت میزنه ۱ ساعت هم میزاره روشن میمونه موتورش گرم شه‌ ممنون میشم پاسخ بدین
Iran (Islamic Republic of)
رادمان
۱۴:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
خبرنگار و نوی سنده دلی پر داشته بهتر است ناشرین سعی کنند از افرادی که قلم شیوایی دارند و با طعنه و زخم زبان مشکلات را بیان نمیکنند و در این گرفتاریها ناراحتی و تنش را درجامعه دامن نمیزنند بهره بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام سر کوچه ما دوتا مغازه هست ک معمولا مشتری های این دومغازه رو ب روی ورودی کوچه پارک میکنن کوچه بن بست نیست ولی برای دسترسی ب سمت دیگ باید مسافت قابل توجهی رانندگی کرد آیا امکان داره ک ما از این دو مغازه دار شکایت کنیم!؟
Iran (Islamic Republic of)
مقصود
۱۴:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ایا عبور از خیابان هایی که به استثنا تاکسی و اتوبوس ها است تخلف است و جریمه اش چقدره و تا چه ساعتی نمیتوانیم عبور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
در مشهد، صیاد شیرازی ۲، خیابان یکطرفه است و مردم با بی فرهنگی و بی عزتی علاوه بر دو طرف در وسط و دقیقا در وسط خیابان هم پارک می کنند و ما در شبانه روز با مشکل بیرون آوردن ماشین از منزل هستیم، ۱۱۰ و ۱۹۷ هم اصلا رسیدگی نمی کند، گویا پلیس راهور رشوه بگیر و از خدا بی خبر و بی هویت است.
United States of America
اسماعیل
۲۰:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
سلام
ممنون از وقتتون
در کوچه شش متری ما درب پارکینگ ها روبروی همدیگر است واگر طبق فرمایش شما هر کس جلوی پارکینگ خودش پارک کنه واگر مزاحم ورود داشت عکس بگیره شکایت کنه که هر دو مشابه همدیگرند بعد اگر من حذف پارکینگ پرداخت کرده باشم ودیگران علارغم نداشتن پارکینگ کافی حذف پارکینگ پرداخت نکرده اند آیا من پول حذف پارکینگ به دریا ریخته ام.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۸:۲۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سلام سوالم از شما این است که آیا پارک کردن در وسط خیابان های خیلی عریض بطور ابجاد مزاحمت برای ساکنان مگر تخلف نیست.لازم به ذکر است خودرو های متخلف مشتریان فست فودهایی هستند در محل واقعند و پلیس خودروهایی که در این قسمت خیابان پارک میکنند را فقط جریمه میکند که خیلی اثر ندارد و توجیه شان برای عدم حمل خودرو با جرثقیل این است که چون وسط خیابان تابلو" حمل با جرثقیل" نیست ما هم قانونا مجوز حمل نداریم!سوال اینجاست که آیا همیشه حمل با جرثقیل زمانی اتفاق میافتد که آنجا تابلو باشد ؟! آیا این توجیح درست است؟سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
سلام
اگه وقت بزارید راهنمایی کنید ممنون میشم
من ساکن برج هستم و پارکینگ بزرگی داره
یکی از همسایه ها پشت ماشینش ماشین مهمانشو پارک میکنه
این اتفاق هفته ای چند روز می افته
وقتی اینکارو میکنه من دیگه نمیتونم با ماشینم تا پشت ماشینش بیام و دنده عقب بگیرم برم تو پارک
فقط میتونم از پارک خارج شم
مگر اینکه کلی عقب تر اگه پارکینگی خالی باشه سر و ته کنم دنده عقب بیام تا محل پارک خودم
اگر هم خالی نباشه باید از ورودی پارکینگ کلشو دنده عقب بیام تا به پارک خودم برسم
هر چقدر اخطار میدم ، یا لابی من نامه میزاره که اینجا پارک نکن ، یا به خودش میگم ، باز هم همینکارو میکنه
یکبار ماشنمو پشتش گذاشتم گفتم نمیتونم پارک کنم اومد کلی بدو بیرا هم گفت
الان دو ساله داره اینکارو میکنه واقعا خسته کننده شده
واقعا چکار باید کرد؟
ایا میشه با جرثقیل ماشینشو برد
یا انقدر بزارم جلوش تا خسته شه

ممنون میشم راهنمایی کنید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام یک سوال دارم در کنار ما مغازه داری هست که زمین رو سوراخ کرده و لوله اهنی همراه باقفل زده و تعدادی سبد گذاشته و ادعایی مالکیت داره چند سالی تحمل کردیم ولی قصد پیگیری داریم از طریق 110 یا شهرداری پیگیری کنیم لطفا راهنمایی کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شما زنگ بزن 137 که شهرداری بیاد به عنوان سد معبر ببره و اگر نشد با 1888 تماس بگیر و اگر نشد شکایت شورای حل اختلاف. فقط اگر اینجا جاده باشه، اگه پیاده رو باشه حق ندارید کاری کنید وگرنه مغازه دار شکایت می کنه با جرثقیل ماشینتونو می برند.
Iran (Islamic Republic of)
داور
۰۱:۱۰ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
ازطریق دادسرا یا همان110اقدام کنید یکم زمان وهزینه بره ولی اون مانع ها برچیده میشه به آرامش میرسید
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۰۹:۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
ایا پارک ون های تاکسی در معابر عمومی مجاز است؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۵۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
با سلام ما خانه ای خریدم که نمیزارن ماشین و جلوی در خانمان براریم و خودشون میزارن و ادعای مالکیت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
شکایت شورای حل اختلاف
Iran (Islamic Republic of)
اميد ج
۱۸:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام:من مغازه دار هستم و دو دهنه مغازه (متر٧)همسايه هم ي تزييناتي هست با دي دهنه مغازه(٣/٥متر)از طرفي ماشينهاي مشترياشًو واسه نصب باند و كارهاي ديگه جلو مغازه من ميزاره و انجام ميده و از طرفي هم وقتي مشتري نداره ماشين خودش ميزاره يجورايي رزوو ميكنه تا مشتريش مياد جا بحا كن يا ماشين مشتري و از اولين ساعت كار تا موقع بستن مغازه هم همين روند ادامه داره و مانع كسب من هست و يا مشتري كه ميخواد ي خريد كنه و حركت كنه بره هست و يا منابع بار خالي كردن يعني فقط فكر خودشه ممنون ميشم يكي راهنمايي كنه يا آيا قانوني هست كه پيگيري كنيم؟با تشكر
Sweden
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
حاشیه خیابان جای عمومی و هر کس می تواند استفاده کند. ولی اگر پارک او به طریقی باعث سد معبر شده باشد، می تونید به 110 زنگ بزنید و اگر جا به جا نکرد به 197 زنگ بزنید و اگر باز هم نشد بگید 110 مامور بفرسته و صورت جلسه کنید و برید شورای حل اختلاف.
Germany
حامد821
۱۷:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
در همسایگی ما خانه ای وجود دارد که ساکنین آن مالک تعداد زیادی خودرو هستند که علی رغم پر کردن پارکینگ خود تعداد بیش از 6 تا 8 خودرو خود را در کنار منازل همسایه ها پارک می کنند و هر یک از خود رو ها را هم بسیار محدود جابجا کرده بطوریکه تقریبا این محل ها تبدیل به پارکینگ اختصاصی این همسایه شده.
با توجه به اینکه قانونا هیچ حق مالکیتی بر پارک کردن کنار خیابان و روبروی منازل برای هیچ خانه ای وجود ندارد و استفاده از پارکینگ معابر مبتنی بر زرنگ بازیست (مانند این همسایه ما که بطور دائم خودروهایش را در زیر پنجره ما نگاه داشته و دائما در اشغال آن قرار دارد و هنگام استفاده از خودرو اتومبیل دیگری را جایگزین آن می کند)، چنانچه هر یک از ساکنین آپارتمان ما نیاز به پارک خودرو در محوطه ملکی خود داشته باشند چه راه کاری پیش رو دارند؟؟
آیا صرف عدم تملک کنار خیابان برای هیچ فردی، این اجازه رو به اشخاص فرصت طلب میده که اونجا رو با زرنگی تبدیل به پارکینگ دائمی و اختصاصی خود خود کنند یا نه؟؟ کوچه ما بن بست بوده و میهمانان یا ماشینهای اضاف ما لاجرم بایستی در انتهای کوچه یا خیابان کناری پارک کنند.
ممنون از پاسخگوییتان
Iran (Islamic Republic of)
توکلی
۱۴:۱۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
نتیجه کوچ شهرستانی ها به تهران........ کاش ما هم شهرستانی بودیم اینقدر زجر نمیکشیدیم. شهرستانی دیدم اومده تهران ناسزا ميگه که چرا تهران شلوغه....
Iran (Islamic Republic of)
محمد.الف
۰۱:۰۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام بنده ساکن یک ساختمان قدیمی سه طبقه و ساکن طبقه اول هستم این ساختمان جنوبی و بدون پارکینگ هست و من و همسرم چون محل کارمون جایی که نمی‌تونیم ماشین ببریم اغلب اوقات ماشینمون زیر پنجره آشپزخانه و در کوچه پارک است اما همسایه داریم که ادعای مالکیت اینجا را دارد به این بهانه که از ما قدیمی‌تر است و همیشه اینجا پارک میکرده و جالب اینکه دوتا ماشین هم دارد و وقتی من پارک میکنم از پنجره طبقه سوم اقدام به انداختن آب‌دهن روی ماشین بنده می‌کند بفرمایید با این چه کار باید کنم با اینکار میخواد منو مجبور کنه پارک نکنم
Sweden
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
این را شما عکس بگیرید و بروید شورای حل اختلاف شکایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۱۲:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام
منزل ما واقع در یک کوچه بن بست 6 متری میباشد و از بخت بد منزلمان در این کوچه ماقبل آخر (منزل جنوبی)میباشد. همسایه کناری (جنوبی ) که انتهای کوچه واقع میباشد ماشینش را پشت دیوار ما پارک میکند (لازم به ذکر اینکه جلو درب پارکینگ و درب منزل , پارک نمیکند ) چندین مرتبه هم تذکر داده ام ولی توجهی نمیکند . آیا من میتوانم اقدامی انجام دهم ؟
از راهنمایی شما متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا یکی پاسخ دهد
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۱۱:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا یکی پاسخ دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
جلو دیوار چه مشکلی برای شما داره؟
آیا داخل پیاده رو هست؟
شما باید توضیح بدید که مشکلی که ایشون درست می کنه چیه تا راهنمایی کنم.
مثلا یکی دم پنجره پارک می کرد ولی چون دود ماشین مزاحم بود شکایت شورای حل اختلاف جواب داد.
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۱۰:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام ما در کوچه ی بن بستی خونه داریم. یکی از همسایه هامون با وجود اینکه پارکیگ نداره 2 تا ماشین خریده و برای اینکه ماشینش در امنیت باشه و یا 200 قدم راه نره... همیشه جلو در خانه ما نگه میداره چند بار تذکر دادیم که ما خودمان مجبور میشیم تو خیابون نگه داریم و ایشون هم میگن کوچه مال شما نیست... الان حدود یک ماه میشه که ماشینش رو اصلاً از جلو در ما برنداشته. آیا قانونی برای این چنین موارد وجود ندارد و آیا ایشان حق دارند که به ما بگویند شما صاحب جلو درتون نیستین ولی خودشان طوری رفتار کنن مثل اینکه آنها صاحب جلو در ما هستید.
Sweden
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
آیا پارک ایشون امداد رسانی را مختل می کند؟
آیا سد معبر است؟
آیا جلوی درب پارکینگ است؟
این موارد را در نظر بگیرید و شورای حل اختلاف شکایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
کوچه ما 6 متریه و اغلب اوقات یک ماشین سمت چپ درب منزل ما در قسمت پیاده رو پارک میکنه یک بار وقتی می خواستم پیاده برم برای خرید نان مجبور بودم طبق معمول از قسمت ماشین رو کوچه عبور کنم و در حین رفتن ائینه یک موتورسوار خورد به ارنج دستم و تا یکماه برای نماز خوندن مشکل داشتم و وقتی اعتراض کردم گفت می خواستی از پیاده رو حرکت کنی و گازشو گرفت رفت.
راه حل این موضوع خیلی سادس باید در سایت راهنمایی و رانندگی گزینه ای قرار داده بشه که بشود با قرار دادن عکس ماشین رانندگان متخلف و مشخصات شاکی امکان جریمه شدن قانونی فراهم شود تا نیازی به مراجعه به دادسرا نباشد با این روش 95 درصد اینگونه مزاحمتها از بین می رود دلیل بی اهمیتی رانندگان به تضییع حقوق مردم اینه که اونا هم میدونن کسی حاضر نیست بخاطر بی نتیجه بودن به دادسرا مراجعه کنه چون مشکل مربوط به یک راننده نیست این راننده رو شکایت کردی راننده دیگر رو هم می خوای شکایت کنی یک دور باطله و به همین دلیل اغلب موجب درگیری بین مردم میشه چرا وقتی راه درست و اسان وجود دارد انرا عملیاتی نمیکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
دیروز 26 اسفند 97 طبق معمول با اجازه (چون زیاد از پارکینگ استفاده نمی کنیم) ماشین همسایه (هر کی زودتر پارک کنه) جلوی درب ( درب ماشین رو و پارکینک یکیست) پارک بود، یک ماشین هم بعدا سمت چپ داخل پیاده رو پارک کرده بود ی موتور هم سمت راست درب منزل ما در پیاده رو پارک کرده بود و برای پیاده عبور کردن واقعا مشکل داشتم به راننده سمت چپ در پیاده رو اعتراض کردم در جواب گفت کوچه مال شما نیست منم گفتم مال شما هم نیست اینجا پیاده رو، حق نداری پیاده رو رو ببندی و داشت بی ادبی میکرد که زنگ زدم به 110 و پلیس محترم گفت راننده اونجاس گفتم بله داره فحاشی میکنه ولی داره میره گفت تا نرفته از موقعیت عکس بگیر الان گشت میاد، بعد از مکالمه با 110 در حین عکس گرفتن راننده بی ادبی میکرد و می گفت میزنمت چرا عکس میگیری گفتم دم در خونمونه می خوام عکس بگیرم و بالاخره راننده از محل در رفت و بعد پلیس اومد و گزارش نوشت و گفت برو دادسرا.
بنده در قبال فحاشی راننده متخلف خیلی خویشتن داری کردم خیلی بی ادب بود و بخاطر مجروحت در جنگ خیلی اسیب پذیرم و اگر با بنده درگیر میشد و بخش مجروحیتم اسیب میدید خیلی مشکل ساز میشد و با میلیارد هم شاید درست نمیشد و ان موقع عذرخواهی راننده فایده ای نداشت و برای بنده هم سلامتی نیم بند از دست داده نمیشد.
اگر میشد بصورت اینترنتی تخلف را به راهور منعکس کنیم رانندگان از پارک کردن در پیاده رو و درب منازل امتناع میکردنند و اینهمه اعصاب خردکنی بوجود نمیامد.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۹:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام ساختمان ما جنوبی است وتقع در یک کوچه پهن دوپنجره به طرف کوچه دارد که هر وقت خودرویی در کنار دیوار پارک میکنددود اگزوز تمام فضای خانه را پر میکند درضمن اجازه نظافت پنجره ها را هم میگیرد ایا حق ممانعت دارم
Germany
محمد آقاشاهی
۱۳:۲۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
یه همسایه داریم که میخواد پل روبه روی مغازه اش را مانع بزاره و زنجیر بکشه
جالب تر اینکه این پل صاف روبه روی مغازه ما هست .(ما مغازه را بعدا خریداری کرده بودیم )
بهش گفتیم داری سد معبر میکنی میگه من دارم عوارضش را میدم پل مال منه زنجیرش میکنم
میتونه یه همچین کاری بکنه؟
میگه مجوزش را هم گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۵:۱۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
همسایه ما چنتا ماشین داره که همیشه یکیشو میزاره دره پارکیگ ما و ما در هر لحظه که بخواهیم رفت و آمد کنیم باید بریم صداش کنیم یه بارم که بهش گفتم گفت اینجا جای پارک منه شما فقط برای رفت و امدنتون بگید من یک دقیقه جابه جا میکنم
تازه چهره حق به جانبم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
شما چند تا عکس در ساعات مختلف بگیر و بفرست شورای حل اختلاف شکایت کن. هر بار ماشین پارک کرد زنگ بزن 110 و اعلام کن.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۲۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سلام. آپارتمان مجاور منزل ما دو تا در پارکینگ داره.که یکیش داخل کوچه بن بست باز میشود و عبور و مروری نداره. یکی از ساکنان همان آپارتمان حق استفاده از پارکینگ داخل آپارتمان را ندارد.برای همین ماشینش رو جلوی در پارکینگ بدون استفاده میزاره. این قانونیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
اگر جلوی درب پارکینگ بزاره بزاره به طوری که مانع رفت و آمد خودرو بشه ممانعت از حق ورود است و تخلف و جرم است، می تونید زنگ بزنید 110. اگر حل نشد شورای حل اختلاف شکایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
بر اساس ماده 12 راهنمایی و رانندگی باید خودرو علاوه بر حمل با جرثقیل جریمه شود.
مشکلی نیست که خودرو حمل با جرثقیل نشود، اما آیا نباید خودرو را جریمه کنید و اگر تکرار به مزاحمت کند مثلا چند بار این کار را انجام دهد توقیف شود؟ ما می توانیم عدم ارسال جرثقیل را ببخشیم، اما اگر مامور حاضر نشود و جریمه نکند قابل بخشش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
یک سوال می پرسم، آیا فردی که گواهینامه دارد آیین نامه را امتحان نداده و قبول نشده؟
گواهینامه یعنی صلاحیت رانندگی دارد؟
در آیین نامه دقیقا گفته که پارک در پیاده رو و جلوی درب منازل تخلف.
اگر کسی این کار را انجام دهد یعنی آیین نامه را نفهمیده و بهتر نیست که گواهینامه را ضبط کنند و بگویند دوباره امتحان آیین نامه بده.
چند بار این کار را کنند، دیگه کسی از این غلطا نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
بر اساس قانون اگر خودرویی جلوی درب منزل یا پیاده رو پارک کند، بر اساس قانون باید اون خودرو با جرثقیل حمل شود و جریمه دارد. برای حل این مشکل یک راه وجود دارد و آن این است که وقتی به 110 زنگ می زنیم ، باید خودرو را جریمه کنند و اگر جرثقیل نیست در لیست قرار دهند تا وقتی رویت شد توقیف شود. اگر راهنمایی رانندگی مجازات سختگیرانه اجرا کند و این رانندگان را مجازات کنه کسی از این اشتباهات نکنه
Iran (Islamic Republic of)
Masoud
۱۰:۰۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
متاسفم برای کاسبانی که جلوی مغازه خودشون رو حق قانونی خودشون میدونن .تا کی بی فرهنگی
United States of America
انصاری
۱۴:۱۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
برای حق کسب و پیشه مغازه دار باید احترام قائل بود
مقابل مغازه حق پارک برای مشتری و مراجعه کننده مغازه است ولاغیر
شما حق نداری خودروی خودت رو ساعتها جلوی مغازه مردم پارک کنی
شما حق مزاحمت برای کسب و پیشه دیگران رو نداری
شما مشتری نیستی
شما باید مسئول خودروی خودت باشی و باید براش جا و پارکینگ شخصی داشته باشی
یا به پارکینگ عمومی مراجعه کنی
نبود زیرساخت در سیستم مدیریت شهری تهران باعث نمیشه شما متاسف باشی برای مغازه دار
بهتره برای زیاده خواهی خودت متاسف باشی
خجالت هم خوب چیزیه
وقاحت تا کجا؟؟

شما مشتری نیستی
یک مزاحم هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۷ دی ۱۳۹۷
اگر مغازه دار داخل پیاده رو و خارج از محدوده قانونی بساط پهن کنه سد معبر و می تونید شکایت کنید شهرداری جمع کنه.
اگر کسی خودرو را جلوی مغازه و جای پارک درست پارک کرد این تخلف نیست و مغازه دار باید بفهمه که کجا حق داره و کجا نداره، مغازه رو خریده و نه کوچه و پیاده رو رو.
اما اگه ماشین تو پیاده رو جلو مغازه پار کنه، اینو زنگ بزنید 110.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
پارک جلوی مغازه ایی که پیاده رو نداره اشکال داره،وقتی ماشین جلوی مغازه پارک بشه،اولا مغازه کور میشه،دوما جلوی رفت و امد مشتری رو میگیره؛سوما جلوی بارگیری و تخلیه بار هم گرفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
اقای انصاری در جواب شما باید گفت که شما مالک خیابان نیستید که بتوانید برای ان تعیین تکلیف کنید شما دارای مغازه ای هستید با حریم مشخص که توانایی اینو دارید که فقط در اونجا اظهار نظر کنید و ال غیر
United States of America
سعید جوادی
۰۱:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
آیا پارک اتوبوس در خیابانهای داخل شهر مجازه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
من از راهور میخواهم به جد برخورد کنه.بچه پنج ساله هم میفهمه پیاده رو جای پارک نیست و جلوی درب منزل نباید پارک کرد.این رانندگان نادان جلوی درب پارکینگ و پیاده رو پارک میکنند. اینها فرهنگ ندارند و فقط با جریمه میتوان جلوی آنها را گرفت.من از راهور میخواهم هر خودرو پارک در پیاده رو بدون چشم پوشی جریمه کنه تا درس عبرتی بشه برای بقیه رانندگان ...
Iran (Islamic Republic of)
سعید اهتمام
۱۷:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام من بار وسا ک وتوشه بارم را به راه آهن بار نامه کردم بره بندر عباس با کامیون بار من را فرستادن تمام وسایلم دا غون شده من پول قطار وبیمه قطار میدم ولی نباید بعد از رفتن من بار من را با کامیون بفرستن منم بلد بودم
Iran (Islamic Republic of)
1363
۱۳:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
میخواستم بدونم
آژانس های که پیاده رو را پارکینگ اختصاصی کردند و نه تاکسیرانی نه شهرداری و نه هیچ ارگانی رسیدگی نمیکند و هر روز درگیریه چه باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
پارک در پیاده رو تخلف است و طبق قانون علاوه بر جریمه باید با جرثقیل حمل بشوند. شما وقتی این حالت را دیدید تماس بگیر با 110 بگویید گشت راهور برای جریمه خودروهای پارک در پیاده رو اعزام بشه. خودت هم اونجا باش که اگه گشت اومد و گفتند جناب سروان ببخشید برو جلو بگو کار هر روزشون و مظمئن باش جریمه بشوند. اگه 110 جواب نداد زنگ بزن 197 بازرسی ناجا.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۲:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
محل کار من یک مکانی هس که یک روی آن رو به خیابان که توقف ممنوع است و دیوار پشتی که به یک کوچه بمبست باز میشود قرار دارد
آیا میتوانم جلوی دیوار که در و پنجره ندارد ولی در یک کوچه بمبست قرار دارد توقف نمود
آیا در صورت توقف در آنجا فقط یکی از همسایه ها حق اعتراض دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۱۳ ۲۵ تير ۱۳۹۷
سلام من در خانه ای زندگی می کنم که تجاری مسکونی است مغازه پایین آن مکانیکی است بعد از بسته شدن مغازه در شب من ماشین خود را جلوی منزل پارک می کنم اما بعضی شبها مغازه دار در ساعت های آخر شب به مغازه مراجعه می کند و از من می خواهد که ماشین را در جای دیگر پارک کنم .آیا مغازه دار اجازه بازکردن مغازه در آخر شب را دارد و می تواند ازمن بخواهد که خودروی خود را که جلوی خانه و مغازه است پارک نکم قانون چه می گوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
بستگی به محل دارد ، جلوی درب ورودی پارکینگ و پیاده رو حتی اگر ساعت 1 نصف شب هم باشد توقف ممنوع هست و شما اجازه پارک ندارید مگر اینکه مکان پارک شما سد معبر نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۴۲ ۲۱ تير ۱۳۹۷
دوست عزیز، سوال من اینه که آیا پارک کردن مقابل مغازه ای که در پیاده رو نیست ( یعنی مغازه مستقیم در کوچه یا خیابان است و جلوش پیاده رو نیست،مغازه های جنوبی اینطوری هست) قانونا ممکن است؟ در صورت پارک حق با چه کسی است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
اگر پیاده رو نیست و ورودی مغازه را نمی گیرد مشکل ندارد.
کنار پیاده رو محل عمومی است و کسی نمی تواند بگوید اینجا مال من است.
اگر کارتون به مشکل خورد زنگ بزن 110.
Germany
آرش
۲۰:۵۳ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام ببخشید .میخاستم بدونم در پارکینگ ساختمان مسکونی. فاصله پار ک ماشین از دیوار چقدر باید باشه ممنون اگ راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ویدا
۰۰:۰۶ ۱۵ تير ۱۳۹۷
خب هر کس باید بتونه کنار منزل خودش پارک کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
پیاده رو برای عموم مردم است و محل عمومی محسوب می شود. شما تحت هیچ عنوان حق پارک در پیاده رو را ندارید. اگر نزدیک خونه بقل خونه، جا پارک نیست و اینها بهانست ، شما مگر آیین نامه ندادید؟ پیاده رو ورود ممنوع است.باید قبل از خرید خونه فکر پارکینگ را می کردید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی امیرپور
۰۴:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۷
سلام من ماشیننمو حیاط پار ک میکنم پارینگم حیاطه کوچه ما هفت متره تقریبا وهمسایه روبه روی پارینگ من من درسمت مخالف پارک میکنه که باعث میشه نتونم ماشینو راحت ببرم بیرون و دوبار هم ماشین من و همسایه بهم بر خورد کرد لطفا بگید حداقل فاصله ای که باید با پارکینگ زوبه روی داشت چقدر یاید باشه وحق با کیه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام درسته درب دیوار منزل ملک شخصی کسی نیست ولی تو جه بفرمایی که در یک خیابان نسبتا باریک قرار دارید که دو طرف ماشین پارک میکنند و برای عبور همواره به سختی و مشکل روبرو هستید حالا همسایه ای دارید که سه ماشین دارد و همواره دو عدد ان مثل همین سد معبر ها دائم در خیابان پارک است تکلیف چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
من یه همسایه دارم خونه اش دوتا ماشین گذاشته یکی روبروی خونه اش یکی هم دم خونه ما میزاره دیونه ام کرده نمیتونم موتورمو بیارم بیرون هرچی میگم این ماشینتو نزار در خونه ما اون یکی ماشینشو میزاره فکر کرده من با رنگ ماشینش حال نکردم
ولی یه روز فامیلمون از شهرستان اومد ماشین داشتن اومده در خونمون با توپ و تشر که ما بی فرهنگیم این چه وضعه ماشین گذاشتنه
خدایش من اینو کجای دلم بزارم
دلم نمیاد هم بلا سر ماشین هاش بیارم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
اگر سد معبر می کنه یعنی جلوی پارکینگ خونه شما پارک می کنه به طوری که پارکینگ شما را مسدود می کنه در روزهای مختلف ازش عکس بگیرید. بعد بهش چند بار اختار بدید که شکایت می کنید اگه گوش نداد، زنگ بزنید 110 مزاحمت گزارش بدهید و مامور توجیهش می کنه و اگه باز نشد شورای حل اختلاف به علت ممانعت از حق ورود و ایجاد مزاحمت شکایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام, ممنون از سایت خوبتون.
کوچه ما بن بست کوچیکیه ک کلا دوتا ماشین توش جا میشه, منزل ما زیرزمین هست و پنجره به سمت کوچست, ماشین ک پارک میکنن ما خیلی اذیت میشیم و همیشه جلو پنجره کثیفه و واقعا از دزد ک پشت ماشین قایم بشه و راحت کارشو انجام بده میترسیم, قانونی برای ما وجود نداره ک بخوایم ب همسایه ها توضیح بدیم و بخوایم اونجا پارک نکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام, ممنون از سایت خوبتون.
کوچه ما بن بست کوچیکیه ک کلا دوتا ماشین توش جا میشه, منزل ما زیرزمین هست و پنجره به سمت کوچست, ماشین ک پارک میکنن ما خیلی اذیت میشیم و همیشه جلو پنجره کثیفه و واقعا از دزد ک پشت ماشین قایم بشه و راحت کارشو انجام بده میترسیم, قانونی برای ما وجود نداره ک بخوایم ب همسایه ها توضیح بدیم و بخوایم اونجا پارک نکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۰۳:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام ، من ساکن تهران هستم ، همیشه یکنفر ماشینش را جلوی دروازه پارک میکند و میرود . هر روز باید تمام زنگ ها را بزنم تا راننده را پیدا کنم . جلوی رمپ و دروازه ورودی به پارکینگ ما پارک میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
شما چند بار که پارک کرد عکس بگیرید و بعد زنگ بزنید 110 پلاک را بخوانید و 110 زنگ می زنه ماشین رو بر داره. اگر باز هم یک نفر تکرار کرد زنگ بزنید 110 و بگویید مامور صورت جلسه کنه و بعد شورای حل اختلاف شکایت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۰:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
با سلام، من در یک آپارتمان 4 طبقه ساکن هستم که فاقد پارکینگ می باشد و همگی مجبوریم که خودرو خود را نوی کوچه کنار ساخنمان پارکنیم حال با توجه به اینکه امکان پارک خودرو تمام ساکنین کنار ساختمان مقدور نیست ، ساکن طبقه اول میگه فقط من حق پارک دارم ، آیا این درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
شما قبل از خرید خونه باید فکر می کردید، باید به سند خونه دقت کنید و اگر این فرد در سندش گفته که اجازه دارد که کاری نمی شود کرد ولی گر در سند پارکینگ زکر نشده باید تعامل کنید که مثلا هر روز یک نفر پارک کنه، اگه نشد برید شورای حل اختلاف برای حل مسئله.
Czechia
ژیلا
۱۳:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
با سلام بنده در کوچه سه متری سا کن می باشم وتمام همسایه ها دیواری برای پارک دارد ودر صورتی اگر ما جلو درب منزل مان پارک نمائیم عبور ومرور سایرین امکان پذیر نیست وتمامی این همسایگان راننده آقا مستاجر می باشند بجز بنده که خانم ومالک می باشم و توقع دارند دائم در حال جابجایی خودروباشم ومجبور شدم پشت دیوار یکی از همسایگان پارک نمائیم که متاسفانه با شماتت ایشان مواجه شدم لطفا راهنمایی فرمائید
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۷:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
باسلام.

از قدیم هم گفته‌اند چهاردیواری اختیاری است.منظور این جمله ، دیواری است که دورخانه‌تان کشیده شده است، شما نسبت به فضای داخلی این دیوار حق تصرف دارید و نسبت به فضای خارجی دیوار منزل و خیابان حقی ندارید.

یعنی هیچ‌کس حق ندارد دیگری را از پارک کردن خودرو در کوچه و خیابانی که پلیس راهور آن را ممنوع نکرده است منع کند، جز مقابل درب پارکینگ که باعث مشکل برای ورود وخروج خودروی صاحب ملک می شود.

به عبارت دیگر همه مردم می‌توانند ماشین خود را در تمام کوچه‌های شهر پارک کنند اما از نظر قانون، پارک کردن خودرو مقابل پارکینگ هر جایی چه خانه باشد و چه مغازه ممنوع است.

اگرچه قانون، حقوقی در این باره برای مالکان پیش‌بینی کرده است که مردم حق ندارند خودروهای خود را مقابل پارکینگ پارک کنند اما از طرف دیگر به صاحب ملک این حق را نداده‌اند که مردم را تهدید یا اقدام به تخریب خودرو و پنچری آنها کنند.
طبق ماده 24 قانون مدنی هیچ کس نمی تواند کوچه و خیابانها را تحت تملک قرار دهد. بنابراین تصرف در کوچه و خیابان های شهر جرم محسوب می شود و می توان از متخلفین در دادسرا شکایت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۲:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۶
سلام من جای پارک ماشینم کنار درب آسانسور است وبا بار شدن در 3سانت فاصله دارد خودرو بغلی هم نزدیک به هم است و پشت سر خودرو من کنار دیوار سرتا سر پارکینگ موتور پارک شده و من و برخی از همسایه ها هنگام خروج ا ز پارکینگ به سختی و با برخور به موتورها خارج میشویم .میخواستم بدونم تکلیف ما با پارک موتور چیست ؟ آیا موتور سیکلت حق پارکینگ و استفاده از مشاعات پارکینگ را دارد؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
خسته از پارک
۱۱:۵۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
رسمی کردن جریمه بهترینه، یه جوری این کارو گسترش بدیم که به گوش قانون برسه، ای کاش کسی بود میتونست یه جوری این جریمه رو عملی کنه تا دیگه کسی با خیال راحت جلوی پارکینگ پارک نکنه بره به ریش مردم بخنده، سینه شو سپر کنه با قلدوری بگه مگه خیابون مال باباته، اگر رسانه ها مثل صدا و سیما و روزنامه ها اعلام کنن پارک جلوی درب ورودی پارکینگ با فرستادن عکس و پلاک مبلغ سیصد هزارتومان جریمه دارد، اونوقت نه وقت کسی گرفته میشه نه درگیری پیش میاد و پلیس هم به کارهای واجبترش میرسه سیستمو وصل کنن به همون دوربینای همه جاییه راهنمایی به خدا ثوابم داره
Iran (Islamic Republic of)
حسن نوری
۰۰:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ح.فرازی
۱۹:۴۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام
با احترام به جمیع نظرها
لطفا یکی جواب سوالمو بده
من دو روز پیش سر جای پارک جلوی در همسایمون دعوام شد
در صورتی که پشت ماشین من جا برای پارکش بود و هیچ پل و یا مانعی برای پارک نکردنم نبود
فقط و فقط برای این دعوامون شد که آقا ادعا میکرد اینجا جبوی در خونمونه و من نباید پارک کنم
حالا یکی به من بگه من جیکار کنم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
وضع پیاده روبغل مدرسه قائمیه در میبد یزد بسیار نامناسب می باشد خواهشا رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
آوین بختیاری
۱۷:۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
سلام ی سوال
وقتی ماشین خود را جلوی درب منزل خود پارک کردیم و همسایه ای تهدید ب پنچر کردن ماشی میکند حق با اوست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
بلانسبت بعضی ها توی مردمی زندگی میکنیم که شعور و فهم نایابه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
قانون که مشخصه نه صاحب خونه میتونه واسه مدت طولانی ماشینشو کنار کوچه پارک کنه نه کسی دیگه ، بجز کوچه های بن بست که اونم مانع عبور بقیه نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
همسایه ما ماشینشو کنار دیوار خونه ما پارک میکنه اصلا تکون هم نمیده کلا از ماشین استفاده نمیکنه اونوقت ما جانداریم ماشین خودمونو پارک کنیم کنار دیوار خونه خودشون پارک میکنیم با بدجنسی ماشینو خط میندازه میدونیم کار خودشه مدرک نداریم، میگیم ببر کنار دیوار خودت بذار میگه نمیذارم برید از من.شکایت کنید، آخه این دیگه چه وضعشه!!! این ب نظر شما خودخواهیه میگیم کنار دیوار خونه ما نذار؟بعد خود ما ماشینمونو کجا بذاریم؟شمایی ک ماشین خریدی و.اصلا استفاده ای نمیکنی در واقع کنار دیوار خونه رو کرده پارکینگ شخصیش تکونم نمیده ماه تا ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام
اگر فقط یک لحظه خودمان را جای افرادی که جلوی منزلشان را محل پارک خودرویمان یا رهگذران کوچه وخیابان قرار دهیم.خواهیم فهمید که چه کار اشتباهی مرتکب میشویم اما خودخواهیم و می خواهیم زرنگیمان را به رخ دیگران بکشیم و به اصطلاح مردی مان را اثبات کنیم.نه عزبز آدمی را آدمیت لازم است این افراد انسان نیستند مرد بماند شاید نر باشند.بدبختانه مردمان شهرمان اصفهان در مورد فرهنگ رانندگی و پارک خودرو از فرهنگ بسیار پایینی برخوردارند وخود را در این موارد زرنگ می شمارند.و متاسفانهبا پرویی هتاکی می کنند.با سپاس
انسان باشیم دوستان همه حق زندگی کردن آسایش و راحتی دارند.نه شما به تنهایی....
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
یک اپارتمان خریدی 200 تومن بعد جلوی خونت ده متر زمین رو هم صاحب میشی قیمت 400 تومن؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت مفید
Iran (Islamic Republic of)
م-ش
۰۴:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام واحد ما پارکینگ نداره ولی توافق شده در حیاط پارک کنیم مدتی است نوه یکی از ساکنین که البته هم همیشه منزل اینهاست روز و شب با پرتاب چیزهای مختلف به بدنه خودرو آسیب میرسونه و دورتادور ماشین هم شده زدگی و تورفتگی و نمیشه هم ثابت کرد لطفا راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
روبروی آپارتمان ما حدود دو ماهی است که یک اتوبوس گشت مربوط به شرکتهای اتوبوسرانی خصوصی هر روز میاد پارک میکنه. البته راننده اتوبوس خونه اش با محل پارک اتوبوس فاصله داره. برخی موقعها هم اتوبوس را تمیز میکنه و ... صدای روشن کردن اتوبوس هم که جای خود دارد. ساعت کارش هم معلوم نیست یعنی خیلی وقتها اصلا اتوبوس در طول روز هم آنجاست. با توجه به اینکه پارک نمودن وسایل نقلیه ای مثل اتوبوس و تریلی و کامیون در یک محلی به خودی خود مفهوم دارد و علاوه بر مزاحمتش از نظر روانی تاثیر منفی دارد آیا قانون در این زمینه چیزی گفته؟ آیا نباید اتوبوسها در پارکینگهای مخصوص توقف و پارک نمایند؟
Iran (Islamic Republic of)
رسول مرادی
۱۴:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام با عرض ادب خدمت شهروندان گرامی اینجانب صاحب اتوبار شمیرانات با 50 دستگاه ماشین و پرسنل برای خدمت رسانی به شهروندان گرامی آماده هستیم ولی به دلیل کم بود جای پارک با مشکل مواجه هستیم و ظاهرا همسایه درخواست کننده گان با پارک ماشینای ما مشکل دارند کد
Iran (Islamic Republic of)
حسین غفاری
۱۳:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
این جانب منزل شخصی ام ضلع شمالی که درب ورود ساختمان هم هست دربندشش متری است ضلع غربی دربند سه متری دردوازده متری که ما از ملک خوصوصی برای همسایه راه عبور دادیم.حالاماماشین خود را جلوی در خود نگه میداریم ویک متر خودرو جلوی دربند سه متری را میگیرد واصلا جلوی عبور عاب ررا نمیگیرد چون ایشان خودروی خودرا نمیتواندداخل دربند بن بست پارک کند رفته از ما شکایت کرده که جلوی عبور ومرور را گرفته در ضمن خودرورامن نمی توانم کمی جلو تر ببرم چون جلوی در را میگیرد لطفا اقای کنید اینجانب را راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
عرض کوچه ما حدود 6 متر هست و حتی اگر یک خودرو کنار کوچه پارک بکنه مزاحمت زیادی برای ورود و خروج ماشین داریم و باید کلی دردسر متحمل بشیم و مراقب باشیم تا به ماشین مورد نظر و خودمون خسارتی وارد نشه. بارها و بارها تذکر دادیم اما کسی گوش نمیده بخصوص آپارتمانهای اطراف که حتی خودشون پارکینگ دارن اما باز میان روبروی درب ورودی ما پارک میکنن و عملا نصف عرض کوچه را اشغال میکنند. از راهنمایی و رانندگی سوال کردم گفتن توقف در کوچه های با عرض 6 متر و کمتر ممنوع هست. حالا به نظر شما ما باید چکار کنیم تا از شر این مزاحم ها راحت باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد زمانی قلعه
۲۰:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
زورشان به پارکبان زحمتکشی میرسد که زیر برق آفتاب ساعتها باید مواظب خودرو شما باشد تا مثلاً ۲ یا ۵ هزار تومان به او بدهید.قرار بود آنها را بیمه کنند که نکردند,قرار بود تحت پوشش قرار گیرند که نشد, آنهایی که پولهای آنچنانی به جیب میزنند را کسی کاری ندارد ولی وقتی خبرنگار به سراغ شما و من نوعی میآید و در مورد پارکبان سوال میکند فوری درد دلم شروع میشود که مثلا معلوم نیست چه جوری حساب میکنه ,بیخودی ۵ هزار تومن میگیره, قانونی برای این مفت خورها وجود نداره, پول زور میگیرند, چاره نداریم باید بپردازیم.
واقعاًانصاف ما کجارفته یک آدامس ناقابل حدود ۷ هزار تومان قیمت داره ,یک کبریت ۱۰۰۰ تومن آنوقت جانمان بالا میاد تا ۲هزار بدهیم به کسیکه در گرما و سرما و در آلوده ترین قسمت یعنی کنار خیابان دود میخورد زرات کشنده لنت ترمز را به ریه هایش میفرستد و... تا لقمه نانی برای خانواده خودش تهیه کند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
فعالیت پارکبان ها غیر قانونی است، می دونید چرا؟ اینقدر پول زور گرفتند و خلاف کردند.پارکبان ماشین رو داخل پیاده رو پارک میکنه چند بار بچه ها سر حماقت اینا نزدیک بود بروند زیر ماشین چون پیاده رو اشغال بود.دوم اینکه اگه جایی پارکومتر که پارکبان لازم نیست، اگر جایی پارکومتر نیست پارک رایگان هست.دلت هم واسه اینا پارکبان نسوزه اینا همش ماشین جلوی درب پارکینگ خونه ما و همسایه پارک میکنن
Iran (Islamic Republic of)
پيمان
۱۶:۰۹ ۲۷ تير ۱۳۹۶
باسلام و عرض ادب ، سوالي داشتم كه متشكرم ميشم بهش پاسخ بديد ، مدتي است در يك آپارتمان ساكن شديم ، پاركينگ مربوط به اين واحد به راحتي جاي پارك دو ماشين را دارد و پارك كردن دوماشين هم هيچگونه مزاحمتي براي ساير ساكنين ايجاد نمي كند. ولي باتوجه به اينكه ساير ساكنين اعلام مي كنند كه در سند مالكيت تنها جاي يك پاركينگ قيد شده حق پارك كردن دو خودرو را نداريد ، ولو اينكه هيچ مزاحمتي نيز ايجاد نكند! حال نميدانيم كه تكليف چيست
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۳:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
تو محل ما جلوی دیوار هر کسی که پارک میکنی با تخم مرغ میزنه به ماشینت، لگد میزنه ماشین و غر میکنه، خط میندازه و هیچ جوره هم نمیشه ثابت کرد، جلوی دیوار خودمون هم یکی دیگه از همسایه ها پارک میکنه و هفته ای چند ساعت فقط ماشین و بر میداره!!! حالا تکلیف ما چیه؟؟؟ هر جا پارک میکنیم که همسایه ها با تخم مرغ و لگد و ... ازمون پذیرایی میکنن، جلوی خونه خودمونم این داداشه گلمون ماشینش و میزاره و تکون هم نمیده!!!! برای شکایت کردن هم مدرکی نداریم که کی تخم مرغ میشکونه رو ماشین!!! از اون که جلو دیوارمون پارک میکنه هم که نمیشه شکایت کرد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
همسایه ما چون مجبور شده موقع ساختن خونه عقب نشینی داشته باشه یه میله جلوی خونه زده که نشه کسی ماشین بذاره جز خودش بنظرتون این کار قانونیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
با شهرداری منطقه خودتون یا با 137 تماس بگیرید میان زودی جمعش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
خودخواهی اینست که خود را مالک زمین جلوی دیوار خانه بدانیم و به کسی اجازه پارک ندهیم. این کار غیر قانونی و جرم است- کسی مالک کوچه نیست. کوچه جزء اماکن عمومی است و هر کس زودتر رسید اجازه پارک دارد.
پارک کردن جلوی درب منزل یا جلوی پارکینگ ممنوع است ،نه کنار دیوار خانه مان، قانونمند باشیم با زورگویی مشکل حل نمی شود، این موارد هم جزء حق الناس است
Iran (Islamic Republic of)
غزلی
۰۸:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
سلام و با تشکر از شما یک سئوال دارم:
آیا پارک کردن خودرو جلوی سطل زباله شهرداری ممنوع است؟ و مشمول جریمه می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
arman
۱۰:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
سلام خسته نباشین ای اقا از پارک کردن نگو که دلم خونه الان 4سال است که پارکینگ عمومی باز کردم جایی که باز کردمم خیلی شلوغه حداقل توی یه مسیر 300 متری9 تا بانک هسته ولی باز این ملت توی خیابان دوبله پارک میکنن یا داخل کوچه ها جلوی در مردم پارک میکنن یا میخوان توی کوچه ای که پارکینگ من هسته پارک کنن کوچمونم بمبست است 150 مترم طولشه ولی باز میخوان توی کوچه پارک کنن که هزار تومانو ندن فرهنگ 0 بخاطر اینکه هزار تومانو ندن هرکاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ح-ف
۱۱:۱۱ ۱۸ دی ۱۳۹۵
ضمن تشکر اگر جواب بنده را سريع تر وبا ايميل بدهيد متشکر می شوم
Iran (Islamic Republic of)
ح-ف
۱۱:۰۴ ۱۸ دی ۱۳۹۵
بنده در يک مجتمع 4 واحدی سکونت دارم محل پارک خودرو بنده در کنار ديوار موازی کوچه بوده وخودرو بعدی به موازات بنده می باشد درب پارکينگ به موازات طول خودرو بوده وخودروی بنده در موقع دنده عقب جهت خروج به خودرو بغل گُير می کند سئوال اول بنده 1- خودرو مزاحم کدام يک از خودروهاست 2- حکم کلی در اين موارد برای جابجایی چيست ؟ لازم به ذکر است برای خودروی موازی در موقع تردد هيچ مانعی وجود ندارد و ضمنا" شماره پارکينگ ها در سندها 2 -1- 3و4 مشخص شده است در حاليکه طبق تعاريف متداول1-2-3-4 می بايد باشد ضمن تشکر منتظر جوابتان هستم که اگر تسريع بفرماييد ممنون خواهم بود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
چرا شهرداری حق پارکینگ را میفروشد این حق الناس میباشد چقدر از دعواها سر پارک میباشد خواهشا شهرداری در مناطق تجاری پارکینگ احداث کند بخدا روی اعصاب مردم تاثیر دارد
Iran (Islamic Republic of)
پ.غ
۱۴:۲۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
سلام.من تو ی دفتر کار میکنم که توی خیابون اصلی هست.چند متر پیاده رو تا خیابون فاصله هست.من کنار خیابون بدون هیچ تابلویی پارک میکنم،فقط جلوی مغازه های اونجاست.امروز صاحب مفازه اومد کلی دعوا راه انداخت که حق نداری اینجا پارک کنی.خیلی ناراحت شدم،حالا نمیدونم از فردا کجا پارک کنم،اصلا ایشون حق دارند یا نه?
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام خیر قانونا چنین حقی ندارند با 110 تماش بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
سلام . درب حیاط خانه ما و درب پارکینگ خانه همسایه روبرویمان در یک کوچه شش متری دقیقا روبروی هم قرار دارد . همسایه روبرویی معمولا ماشینش رو تو پارکینگش نمی بره و جلوی درب پارکینگش پارک میکنه. بعضی وقتها هم ماشین باباش رو جلوی درب پارکینگش پارک میکنه . طوریکه وقتی من میخام ماشینم رو از در حیاطمان بیرون بیارم یا از کوچه ببرمش داخل حیاطمون عرض کمتری در اختیار دارم و مجبورم چرخ ماشین رو تو باغچه پیاده رو بندازم . به همین خاطر موزائیکهای کنار باغچه هم داغون شده اند و لاستیک ماشین من هم استهلاکش بیشتر میشه . به این همسایه گفتیم که پارک ماشینش جلوی درب پارکینگش باعث مزاحمت برای ما شده ولی میگه جلوی خونمه و برو شکایت کن . در این مورد قانون چه حمایتی از من میکنه ؟ شکایت کنم حق به من می دن یا نه ؟ اصلا پارک کردن تو یه کوچه تنگ شش متری مجازه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۵
سلام ما يه همسايه داريم كه هميشه جلو در ماشين پارك ميكنند به طوري كه وقتي ما ميخوايم ماشين رو از پاركينگ در بياريم نميتونيم دور بزنيم تا مسيرمون رو بريم بايد بچرخيم سمت چپ بعد دنده عقب بريم تا سر كوچه هر چي هم ميگيم گوش نميدهند
بايد چه كار كنيم؟
أيا از طريق قانون ميشه پيگير شد؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۵
یه سوال اگه تو کوچه 6متری جا نباشه ومجبور بشی جلو خونه همسایه پارک کنی طوری که جلوی درب پارکینگ نباشی ولی یه کم جلوتر روبروی ورودی آپارتمان پارک کنی طوری که2نفر راحت بتونن داخل بشن ایا درسته یا کاره اشتباهیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۵
از نظر شما اونا راحت میتونن برن داخل. ولی واقعیت این طور نیست. خودتون دارید میگید کوچه 6 متری. فرض کنید طرف وارد پارکینگ بشه ولی موقع بیرون اومدن ماشین شما مزاحمش خواهد بود که با دنده عقب بیاد بیرون. شما باید انصاف داشته باشید و برای دیگران مزاحمت درست نکنید. شاید به قول این مقاله یه جاهایی خلأ قانونی وجود داره، ولی آدمها نباید خلأ اخلاقی داشته باشند و برای همسایه خودشون دردسر هر روزه درست کنند. شما حتما میتونید یه جای دیگه که مزاحم کسی نباشه جا پیدا کنید . فقط کافیه کمی بیشتر زحمت راه رفتن به خودتون بدید.
۱۲
آخرین اخبار