اسکای نیوز:

خودروسازان خارجی منتظر لغو تحریم‌ها برای بازگشت به ایران هستند

اسکای نیوز عربی گزارش داد شرکت‌های خودروسازی خارجی برای ورود به بازار جذاب ایران منتظر لغو تحریم‌های اعمال شده بر این کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، بخش خودروسازی در ایران یکی از بخش هایی  است که از لغو جزئی تحریمهای اقتصادی اروپا و آمریکا استفاده کرده است. در همین حال، بالا رفتن میزان تقاضای خرید خودرو باعث شد شرکت های خارجی که قبلا از بازار ایران خارج شده بودند به فکر بازگشت به این بازار بیفتند.

"یحیی الرفاعی" گزارشگر این شبکه تلویزیونی در گزارشی گفت: شرکت های خودروسازی خارجی به ویژه شرکت های فرانسوی مشتاقانه منتظر فرارسیدن لحظه مناسب برای بازگشت به بازار ایران هستند. این شرکت‌‌ها به علت تحریم های اقتصادی از این بازار بیرون رفتند. بازار ایران جذاب  و میزان تقاضا بالا رفته است.

سال 2011 میزان تولید داخلی خودرو در ایران به یک میلیون و ششصد هزار دستگاه رسیده بود، اما در آن سال تحریمهای اقتصادی بر این بخش اعمال شد.

سیلویو انفوری، مدیر اجرایی شرکت ایتالیایی "پینیفارینا" در این باره تصریح کرد: «به نظر من، لغو تحریم ها به بهبود اقتصاد ایران و همه صنعت‌های (این کشور) منجر می‌شود. ما امیدواریم این مسئله به صورت مثبت پایان یابد.

ویلفرید هالبیسن مسئول شرکت آلمانی "اوبرمایر بلانن" خاطرنشان کرد: ما  پیش بینی می کنیم مانند گذشته به توافق و مشارکت محکم بین ایران و آلمان دست یابیم، در گذشته روابط دو طرف محکم بود. امیدواریم به یک توافق عادلانه برای همه طرف ها دست یابیم.

گزارشگر این شبکه اشاره کرد لغو جزئی تحریمهای آمریکا و اروپا  برضد ایران به بهبود بخش خودروسازی این کشور منجر شده است.  

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صنعت خودروسازی ایران امسال در مقایسه با سال های گذشته رشد یافته است. ما با شرکت های خودروسازی سال گذشته مذاکره کردیم و این مذاکرات شاهد پیشرفت بوده است، اما برای موفقیت آن باید تحریم ها لغو شود.

یحیی الرفاعی همچنین تصریح کرد: تحلیلگران سیاسی تاکید می کنند اگر روابط دیپلماتیک با کشورهای غربی بهبود یابد احتمال دارد بازار خودروی ایران به سرعت رشد کند. 

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
بابا این ها همه بخاطر کیفیت بالای ماشین های کره ی نفسشون به شماره افتاده تازه کره ای ها ماشین ارزون تر می دن ما باید بریم سمت شرکت های کره ای هم به مردممون کمک می کنیم هم به این اروپایی ها درس خوبی می دیم
آخرین اخبار