دهمین کنگره اورژانس و بیماریهای شایع کودکان برگزار می‌شود

دهمین کنگره اورژانس و بیماریهای شایع طب کودکان از 25 تا 28 آذر در بیمارستان مفید برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، رضا شیاری متخصص کودکان و فوق تخصص روماتولوژی کودکان و دبیر اجرایی دهمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع طب کودکان درباره زمان برگزاری این دوره از کنگره گفت: این کنگره از 25 تا 28 آذر به مدت 4 روز در تالار قائم بیمارستان  مفید برگزار می شود .

 وی ادامه داد: هر روز 4 پانل با موضوعات مختلف برگزار می شود و حضور در این کنگره برای شرکت کنندگان 19 امتیاز مداوم آموزشی دارد . این کنگره دهمین سالی است که از آن می گذرد  و با استقبال  قابل توجه گروه هدف که بیشتر پزشکان عمومی، متخصصان و فوق تخصص کودکان و  تعدادی از پیراپزشکان هستند،همراه بوده است.

 وی درباره موضوعاتی که در کنگره به ان پرداخته می شود، گفت: در بخش گوارش مربوط به چاقی کودکان و در بخش غدد به قندخون پرداخته می شود. در رشته روماتولوژی کودکان به التهاب مفاصل می پردازیم و بیشتر  تمرکز روی بیماری روماتیسم کودکان است  همچنین در زمینه آسم و آلرژی هدف بررسی کهیر است.

 فوق تخصص کودکان افزود: در ریه به سرفه های مزمن کودکان پرداخته می شود . هم مسمومیتها و هم حوادث محیطی مثل غرق شدن مورد بررسی قرار می گیرد.در زمینه طب اعصاب در مورد مرگ مغزی،مسائلی مثل عدم توجه و کودک بیش فعال در کودکان بحث می شود.

 دبیر اجرایی دهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماریهای شایع طب کودکان عنوان کرد: اساتیدی که  در کنگره شرکت می کنند همه از اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور هستند.

وی گفت: در این دوره 300 مقاله دریافت کردیم که در کمیته علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تعدادی در قالب سخنرانی و تعدادی نیزبه صورت پوستربررسی می شود. به طور کلی  200 مقاله پذیرفته می شود و از این تعداد 75 مقاله در قالب سخنرانی قرار می گیرد .




انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس ، کودک ، بیماری ، طب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.