فیصل المقداد: سوریه مورد احترام کشورهای جهان قرار گرفته است/اسرائیل سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد

معاون وزیر خارجه سوریه طی مقاله‌ای نوشت اسرائیل سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد و در روز روشن از دست نکشیدن از زرادخانه‌های هسته‌ای خود سخن می‌گوید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "فیصل المقداد"، روز شنبه طی مقاله‌ای در روزنامه لبنانی "البناء" نوشت: اسرائیل سلاح کشتار جمعی در اختیار دارد و در روز روشن از دست نکشیدن از زرادخانه‌های هسته‌ای خود سخن می‌گوید.

وی در ادامه می‌نویسد: سلاح کشتار جمعی که اسرائیل، آمریکا،انگلیس و فرانسه بر حفاظت از آن به عنوان سلاح بازدارنده و هجومی اصرار دارند در صورت نیاز به استفاده از آن می‌تواند ظرف چند دقیقه کره زمین را پنج و یا شش بار تخریب کند.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه نمایندگان آمریکا در جریان کنفرانس‌های جهانی و خبری همواره از غیرقابل تحمل بودن جنگ و درگیری‌ها سخن می گویند، افزود: مسئولان این کشور باید مواخذه شوند و اظهاراتشان نشان از دروغ‌گویی و دورویی آنها دارد.

"فیصل المقداد"، افزود: سوریه منطق استفاده از سلاح کشتار جمعی را رد کرده و همواره آن را محکوم کرده و آن را امری غیراخلاقی می‌داند. سوریه جزء نخستین کشورهایی بود که به توافق‌نامه منع استفاده از سلاح هسته‌ای در سال 1968 پیوست و دائما بر لزوم عاری شدن منطقه از سلاح کشتار جمعی در زمانی‌که اسرائیل دارای سلاح هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی بوده و در روز روشن از دست نکشیدن از این تسلیحات سخن می‌گوید و همچنین مورد حمایت آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی است، تاکید دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از مقاله خود اضافه کرد: رژیم عربستان و ترکیه گروه‌های تروریستی را برای کشتار مردم بی‌گناه سوریه و تخریب دارایی‌هایشان مجهز به مواد شیمیایی کردند.

وی در پایان نوشت: سوریه به خاطر مقاومتش در برابر تروریسم و اجرای تمامی تعهداتش در زمینه منطقه عاری از سلاح مورد احترام بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار