در ماه نوامبر؛

شمار افراد جویای کار در اتریش افزایش یافت

بیکاری در اتریش در ماه نوامبر به هشت و هفت دهم جمعیت فعال این کشور رسید که تأثیر منفی پایین بودن فعالیت اقتصادی در اروپا را بر بازار کار نشان می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس ارقام رسمی که منتشر شد، بیکاری در اتریش در ماه نوامبر به 8.7 دهم جمعیت فعال این کشور رسید که تأثیر منفی پایین بودن فعالیت اقتصادی در اروپا را بر بازار کار نشان می دهد.

بر ساس این گزارش، بیکاری در ماه اکتبر در اتریش به 8.1  درصد جمعیت فعال افزایش یافته بود.وزارت کار اتریش در پایان ماه نوامبر 331756 جویای کار را به ثبت رسانده است.

اتریش از سه ماه پیش با افزایش شدید نرخ بیکاری مواجه شده است. بیکاری در اتریش که در ماه ژانویه افزایشی 9.8 درصدی پیدا کرده بود، در ماه ژوییه به 7.3 درصد کاهش یافت.

بر اساس شاخص اروپایی یوروست، نرخ بیکاری در اتریش در ماه اکتبر (آخرین ماهی که آمار آن منتشر شده است) 5.1 درصد بود که یکی از پایین‌ترین سطوح بیکاری در اروپاست. آلمان هم یکی از پایین‌ترین سطوح بیکاری در اروپا را دارد.

تفاوت بین ارقام یوروست و وزارت کار اتریش ناشی از روش محاسبه است. به ویژه به این علت است که اتریش از این پس کسانی را که کار موقت دارند، بیکار محسوب می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار