روسيه بر فراز آمريکا پرواز نظارتی انجام می‌دهد

رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته‌ای روسیه اعلام کرد بازرسان روس در چارچوب پیمان بین المللی آسمان باز، بر فراز آمریکا پرواز نظارتی خواهند داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی از مسکو،سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته ای روسیه روز دوشنبه در مسکو اعلام کرد بازرسان روس از  تا  8 تا 13 دسامبر در چارچوب پیمان بین المللی آسمان باز، بر فراز آمریکا پرواز نظارتی خواهند داشت.

به گفته این مسئول روس، "روسیه از 8  تا 13 دسامبر ( از امروز تا شنبه آینده) بر فراز آمریکا پرواز نظارتی خواهد داشت. یک فروند هواپیمای توپولوف  Tu-154M روسیه مجهز به تجهیزات نظارتی دیجیتال از فرودگاه تراویس (کالیفرنیا) بلند می شود و بر فراز خاک آمریکا در شعاع 4.250 کیلومتری به پرواز در خواهد آمد."

 این هواپیما در مسیر توافق شده بین دو کشور پرواز خواهد کرد. کارشناسان آمریکایی استفاده از امکانات فنی نظارتی و رعایت مفاد پیمان را کنترل خواهند کرد.

این سی و نهمین پرواز بازرسان روس در چارچوب پیمان آسمان باز در سال کنونی میلادی است.

پیمان آسمان باز که 24 مارس 1992 در هلسینکی به امضا رسید، از یکم ژانویه 2002 اجرایی شده است. هدف از این پیمان، افزایش شفافیت و اعتماد بین کشورهای امضا کننده در زمینه فعالیت های نظامی و کنترل تسلیحات است. این پیمان یک نظام پرواز آزاد بر فراز قلمروهای کشورهای عضو ایجاد کرده است.

34 کشور اروپایی و آمریکای شمالی، اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا این پیمان را امضا کرده اند. روسیه 26 مه 2001 به این پیمان پیوست.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرواز ، نظارتی ، روسیه ، فراز ، مریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار