وضعیت قرمز سرخپوشان پایتخت ؛

پشت پرده بازداشت مدیرعامل پرسپولیس

حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پرسپولیس چند روز پیش به علت برخی مسائل راهی بازداشتگاه اوین شد پس از گذشت چند روز هنوز دلیل اصلی بازداشت وی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا مدیرعامل سرخ پوشان پایتخت که تنها 2 هفته عهده دار این مسئولیت شده به دلیل برخی از اتهامات وارده راهی زندان اوین شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سیاسی به علت بدهی‌های اخیر باشگاه پرسپولیس شکایت والیبالیست‌ها و کشتی گیران و اسپانسرهای قبلی بازداشت شده است خود وی نیز این مسائل را علت اصلی بازداشتن می‌داند.

در حالی که وکیل کشتی گیران و والیبالیست‌هایمان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند کردند که سیاسی به خاطر شکایت ما به زندان نرفته است از آن سو اسپانسر سابق باشگاه پرسپولیس بیان کرده است که ما از شکایتمان صرف نظر نمی‌کنیم و سیاسی هم باید جوابگوی شکایت ما باشد.

شرکت بهنام پیشروی کیش که یکی از اصلی ترین شاکیان باشگاه پرسپولیس است بیان کرده است که سیاسی به دلیل قراردادی که کاغذ پاره خواند بازداشت شده است و بازداشت وی هم یکی دو ماه به طول می‌انجامد علاوه بر این مسائل شایعاتی نیز مطرح می‌شود که بدهی‌های گذشته پرسپولیس به والیبالیست‌ها و کشتی گیران و اسپانسر سابق دلیل اصلی زندانی شدن سیاسی نیست بلکه بر طبق شنیده‌ها بازداشت سیاسی دلایل غیر فوتبالی دارد و شاید به خاطر بازی با رئال مادرید و ...

مشکلات پرسپولیس انگار تمامی ندارد چرا که گفته‌های سیاسی باعث ناراحتی رویانیان شده است و وی از سیاسی، خادم و جمشیدی(مسئول حقوقی باشگاه پرسپولیس) شکایت کرده است.

نکته قابل تامل این مسئله است که شکایت اسپانسر پرسپولیس با توجه به مصاحبه‌های اخیر مسئولان پرسپولیس اصلی ترین دلیل بازداشت سیاسی مدیرعامل پرسپولیس است و البته تا جاییکه ما اطلاع داریم این موضوع در بخش‌های مختلف مورد بررسی است و یکی از این موارد مطروحه در دادسرای فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار گرفته و این شکایت ابعاد دیگری نیز دارد که یکی از آنها بحث مالی است.

اما در آخرین لطلاعات ما از منابع غیر رسمی برخی فعالیت های اقتصادی سیاسی که ارتباطی به باشگاه پرسپولیس ندارد عاملی شده تا پرونده اولیه یعنی شکایت اسپانسر در حاشیه قرار بگیرد.

در این چند روز اخیر صحبت‌های ضد و نقیض در مورد سیاسی معمای حبس مدیرعامل را کمی پیچیده تر کرد و باعث شد حتی خصوصی سازی پرسپولیس نیز از سوی دادسرای انقلاب ممنوع اعلام شود و به دلیل پرونده‌های مفتوح این موضوع به زمان دیگری موکول و البته در این بین پرسپولیس، وزارت ورزش و شخص خادم، هواداران و از همه مهمتر فوتبال ایران به عینه متضرر خواهند شد.

سیاسی ها این روزها حسابی درگیر موضوع پرسپولیس و استقلال شده‌اند از وزیر امور اقتصاد و دارایی گرفته تا وزیر ورزشی و احمدرضا خادم و...
اما بد نیست اظهار نظرهای اخیر مسئولان پرسپولیس را در اینباره بخوانیم

مهدی خواجه‌وند :بازداشت‌ سیاسی را موقتی می‌دانیم/ خطر کسر امتیاز، پرسپولیس را تهدید نمی‌کند

سخنگوی‌ باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت سیاسی مدیر عامل این تیم گفت: اتفاق جدیدی برای وضعیت سیاسی رخ نداده است و مسئول حقوقی باشگاه پیگیر این موضوع است.

مهدی خواجه‌وند افزود: نوع اتهام انتسابی سیاسی مشخص نشده است اما ما این مسئله را رسانه‌ای نخواهیم کرد همچنین دادستان انقلاب قرار بازداشت موقتی سیاسی را تائید کرده است.




خواجه‌وند در ادامه بیان کرد: به هر حال امیدواریم مشکل سیاسی طی چند روز آینده برطرف شود و کارهای باشگاه به منوال قبل بازگردد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت مدیر عاملی این باشگاه گفت: ما در شرایط خاصی قرار داریم و سیاسی تا الان مسائل مالی باشگاه را تامین می‌کرد بر این اساس منتقمی مدیریت تیم را تا آزادی سیاسی بر عهده خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین اعضا هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص مدیر عامل تیم تصمیم می‌گیرند به هر حال ما بازداشت سیاسی را موقتی می‌دانیم و امیدواریم تا چند روز آینده مشکل باز داشت سیاسی برطرف شود.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره خطر کسر شش امتیاز از باشگاه پرسپولیس به خاطر شکایت هاشمیان گفت: این موضوع صحت ندارد. شخصیت هاشمیان به گونه ای نیست که بخواهد حکمی دال بر محکومیت پرسپولیس بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: هاشمیان به کمیته انضباطی مراجعه کرده است و حکم مطالباتش از باشگاه را از کمیته انضباطی گرفته است. به هر حال حکمی بر پرداخت وجوه به هاشمیان علیه باشگاه پرسپولیس صادر شده است که ما باید آن را پرداخت کنیم.

وی درباره بحث اخراج درخشان بعد از بازی با فولاد خوزستان گفت: این موضوع صحت ندارد و هیات مدیره اولتیاتومی‌ به درخشان نداده است.

وی درباره وضعیت نقل وانتقالات‌ خاطرنشان کرد: تا موقعی که جذب بازیکن قطعی نشود آن را رسانه‌ای نمی‌کنم.


منتقمی: اعضای هیأت مدیره درخواست تجدید نظر صورت حساب‌های باشگاه را کردند/سیاسی به خاطر پرونده‌های قبلی بازداشت شده است

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس در خصوص به تعویق افتادن قیمت گذاری سهام سرخابی‌ها گفت: من تا آنجایی که اطلاع دارم اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هنوز صورت حساب مالی را امضاء‌نکرده اند.

بهروز منتقمی افزود: اعضای هیأت مدیره با نگاه پرسپولیس در خواست تجدید نظر صورت حساب مالی باشگاه را کرده بودند. براین اساس صورت حساب مالی را امضاء‌ نکردند.


 


منتقمی در ادامه بیان کرد: اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در خواست بررسی مجدد صورت حساب مالی باشگاه را کرده بودند که این موضوع حق طبیعی شان است. به هر حال گزارش‌های مالی باید واقعی باشد.

وی تصریح کرد: به هر حال سازمان خصوصی سازی نیاز به مستندات تایید شده دارد تا سهام سرخابی‌ها را قیمت گذاری کند.

وی درباره واگذاری صد در صد سهام سرخابی‌ها بیان کرد: سازمان خصوصی سازی عزم جدی برای واگذاری 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی دارد. همچنین در دی ماه شاهد اعلام مزایده امتیاز این 2 باشگاه خواهیم بود

وی در خصوص قیمت واقعی سهام سرخابی‌ها بیان کرد: سازمان خصوصی سازی باید مکانیسم واگذاری را اعلام کند. همچنین خصوصی سازی این 2 باشگاه یک بخش آن مربوط به برند و بخش دیگر مربوط به دارایی‌ها است.

منتقمی درباره ائتلاف پیشکسوتان برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: به هر حال پیشکسوتان خواستار در اختیار گرفتن بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس هستند و این درخواست هم منطقی است. همچنین سازمان خصوصی سازی مشخص می کند چه کسانی قدرت خرید امتیاز باشگاههای پرسپولیس و اسقلال را دارند.

در خصوص بازداشت مدیرعامل پرسپولیس نیز اظهار داشت: حمیدرضا سیاسی به خاطر پرونده‌های قبلی بازداشت شده بوده و من از جزئیات این پرونده‌ها بی‌اطلاعم و نمی‌دانم این پرونده‌ها دقیقا مربوط به چه چیزی است.

وی در ادامه افزود: به طور قطع مدیر حقوقی باشگاه (جمشیدی) همراه وی است و در حال برطرف کردن این مشکل می‌باشد.

منتقمی در ادامه در خصوص معرفی شدنش به عنوان سفیر تصریح کرد: از سوی بنیاد بیماری‌های نادر به عنوان سفیر انتخاب شده‌ام و فردا طی مراسمی این عنوان داده می‌شود.

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس در ادامه در خصوص بازی با ذوب‌آهن در جام حذفی عنوان کرد: بازی خوبی برگزار شد گل محمدی از فرصت‌ها استفاده کرد و ما نتوانستیم از فرصت‌ها نهایت را استفاده را ببریم. زمانیکه اومانا اخراج شد می‌توانستیم بازی را به وقت اضافه بکشانیم اما این هدف تحقق پیدا نکرد.

وی در خصوص همکاری سازمان لیگ افزود: سازمان لیگ و شخص تاج همکاری صمیمانه‌ای با ما داشته و من از وی متشکرم . حذف شدن در جام حذفی اتفاق ناگواری بود و ما امیدواریم در لیگ جبران کنیم.

منتقمی در خصوص مدیرعاملی سیاسی گفت: سیاسی با پرداخت برخی هزینه‌های باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل انتخاب شده بود و شاید بتوان گفت بهترین گزینه مدیرعاملی همین سیاسی بود زیرا در این زمان نمی‌توانستیم به کس دیگری غیر از او فکر کنیم دلیل دوم این است که چون مدت کمی مانده بود و توانایی جذب اسپانسر را نداشتیم.

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: من مدیریت برای کوتاه مدت را جایز نمی‌دانستم و از مدیریت کناره گیری کردم ما دو هدف بزرگ در تیم پرسپولیس داریم که یکی از آن‌ها حضور موفق در لیگ و دومی حضور در جام باشگاه‌های آسیا است و امیدواریم با موفقیت در این دو جام هوادارانمان را از نگرانی در بیاریم.

وی در خصوص بازی با فولاد هم گفت: ما به فکر بازی با فولاد هستیم که بتوانیم امتیاز لازم را کسب کنیم ما باید بازیکن اثرگذار را جذب کنیم و تیم را تقویت کنیم در جام باشگاه های آسیا بهترین نتیجه را کسب کنیم و سعی می‌کنیم امسال سهمیه آسیا را بتوانیم بگیریم.

منتقمی در خصوص برنامه‌های پرسپولیس برای تعطیلات پیش رو ادامه داد: در نظر داریم تیم را هم به اردوهای داخلی و هم به اردوهای خارجی ببریم که این مهم پس از تصویب هیئت مدیره تایید می‌شود.

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس در خصوص استخدام روانشناس در تیم گفت: هر تیم به تخصص‌های مختلفی نیاز دارد که می‌توان به روانشناس بدنساز و آنالیزور اشاره کرد و ما روانشناس آوردیم که تیم را به لحاظ روحی تقویت کند ما نمی‌توانیم بیشتر از این به سرمربی فشار بیاوریم زیرا تیم مصدوم و محروم زیادی دارد و می‌پذیریم که نتایج هم قابل قبول نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کسب نتایج قابل قبول هوادارانمان را از نگرانی خارج سازیم.

واکنش خادم به بازداشت سیاسی

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره دلیل بازداشت سیاسی گفت: به دلیل پرونده‌هایی که از مدیریت‌های سابق وجود داشته و هنوز تعیین تکلیف نشده است حکم بازداشت موقت او را صادر شد.

امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان درباره دلیل بازداشت حمیدرضا سیاسی، مدیر عامل پرسپولیس گفت: به علت پرونده‌های گذشته که از مدیریت‌های سابق وجود داشته و متاسفانه هنوز تعیین تکلیف نشده است قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه با احضار آقای سیاسی حکم بازداشت موقت او را صادر کرد



خادم افزود: متاسفانه استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی گسترده و بدهی‌های زیادی برای آنها بر جای مانده و اکنون ما باید جوابگو باشیم و امیدوارم با حل آنها بتوانیم روند واگذاری دو تیم را سرعت ببخشیم.

نماینده تام الاختیار وزیر در امور دو باشگاه گفت: امیدوارم آقای سیاسی هر چه سریع‌تر آزاد شود و این احتمال دارد همین مشکلات گریبان استقلال را هم بگیرد.

خادم ادامه داد: امیدوارم با کمک قوه محترم قضاییه با آرامش بخشی و بدور از حاشیه روند واگذاری دو باشگاه با سرعت و دقت جلو برود و شاهد این موارد در آینده نباشیم.

امیررضا خادم درباره جلسه امروز شورای قیمت گذاری وزارت اقتصاد گفت: جلسه بسیار خوبی بود که با حضور دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، طیب‌نیا و حجت الاسلام پورمحمدی، وزاری اقتصاد و دادگستری و رئیس سازمان حصوصی سازی برگزار شد و تقریباً کلیات و نحوه واگذاری و مزایده و شرایط آن مورد تصویب قرار گرفت.

معاون وزیر ورزش افزود: مشکل جدی ما امضا نشدن صورت‌های مالی از سوی هیات مدیره دو باشگاه است که دلیل آن هم روشن نبودن وضعیت حساب‌های دو باشگاه است و برای همین اقایان هیات مدیره استقلال و پرسپولیس نگران مسایل حقوقی آن هستند.

خادم گفت: البته به زودی سازمان خصوصی سازی در جلسه ای با هیات مدیره دوباشگاه نگرانی آنها را رفع می‌کند و شرایط واگذاری مهیا خواهد شد.

نماینده وزیر در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مورد زمان مزایده گفت: قیمت گذاری بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی تا اول دی ماه خواهد بود و بعد از آن شرایط مزایده اعلام می‌شود در جلسه امروز تاییدیه دولت برای واگذاری 100درصد سهام دو باشگاه قطعی شد و بلوک‌بندی نخواهد شد. ضمن اینکه پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به عنوان سهام دار درصدی را به خود اختصاصی می‌دهند.


کلانی: بازداشت سیاسی سوتفاهمی پیش نیست 


عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص بازداشت سیاسی گفت: بازداشت سیاسی سوتفاهم و یک اختلاف حساب است که برطرف خواهد شد.
حسین کلانی در ادامه بیان کرد: معتقدم که بدهی‌های باشگاه پرسپولیس شکایت والیبالیست، کشتی گیران و اسپانسر قبلی دست به دست هم داد تا سیاسی بازداشت شود. 



کلانی تصریح کرد: به نظرم بهتر بود که مسئولان می‌گذاشتند که بازی با فولاد خوزستان تمام می‌شد و بعد سیاسی را بازداشت می‌کردند.
وی درباره وضعیت مدیرعاملی پرسپولیس گفت: ما اعضای هیأت مدیره و منتقمی کارهای باشگاه را انجام می‌دهیم تا سیاسی از بازداشتگاه آزاد شود.
کلانی در پایان خاطرنشان کرد: کادر فنی بازیکنان مدنظرش را به هیأت مدیره پیشنهاد می‌دهد و کمیته فنی بعد از بررسی نفرات نسبت به جذب آن‌ها اقدام می‌کند.

عابدینی: بازداشت سیاسی ارتباطی به بدهی‌های پرسپولیس ندارد

مدیر عامل سابق پرسپولیس در خصوص بازداشت سیاسی گفت: من تا آن جایی که اطلاع دارم سیاسی ممنوع‌ ملاقات است و به نظر نمی‌رسد که بازداشت سیاسی ارتباطی به بدهی‌های باشگاه پرسپولیس داشته باشد.


امیر عابدینی در ادامه بیان کرد: به هر حال باید ازخادم پرسید که چر باشگاه پرسپولیس را به این روز انداخته است و 5 تا مدیر عامل در زمان وی عوض شدند.
وی تصریح کرد: کنار گذاشتن اسپانسر، بازداشت سیاسی و مشکلات برای واگذاری به بخش خصوصی گریبانگیر باشگاه پرسپولیس شده است و خدشه به افکار عمومی و هواداران پرسپولیس وارد کرده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال خادم باید بگوید که به جریانی در باشگاه پرسپولیس اتفاق افتاده که سیاسی بازداشت شده است.


وکیل کشتی‌گیران پرسپولیس: شاکی سیاسی خصوصی است

حمید کلوانی نوری گفت: بازداشت سیاسی هیچ گونه ارتباطی به پرونده کشتی گیران و والیبالیست‌ها ندارد و شاکی وی خصوصی است. 


حمید کلوانی نوری،در خصوص بازداشت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بیان داشت: در خصوص اظهارات حمیدرضا سیاسی مبنی بر اینکه علت بازداشت خودش را شکایت کشتی گیران و والیبالیست‌ها اعلام نموده، و حتی متاسفانه سایر مسئولین باشگاه و از جمله معاونت محترم پارلمانی وزیر محترم ورزش، علیرضا خادم، نیز طی مصاحبه‌هایی علت بازداشت را همین مسئله عنوان نمودند لازم است به استحضار برسانم که: پرونده‌های کشتی گیران پرسپولیس در شعبات حقوقی 37 و 40و32 مجتمع قضایی شهید صدر تهران مطرح و مفتوح به رسیدگی می‌باشد که پرونده‌های فوق الذکر فاقد وصف جزایی بوده و در دادگاه عمومی، حقوقی مطرح می‌باشد، در خصوص بازداشت موقت حمیدرضا سیاسی،‌ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس توسط دادسرای رسانه، مسلما با شکایت شاکی خصوصی و طرح شکواییه در دادسرا، که از وی به عنوان متهم یاد شده است حال پس از احضار وی در دادسرا به استناد ماده 217 قانون جدید آئین دادرسی کیفری به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن وی و غیره  بازداشت موقت شده اند.


بازرس محترم پس از تفهیم اتهام و تحقیقات لازم در صورت وجود دلایل کافی نسبت به صدور قرار تامین مناسب اقدام نموده که این قرار تامین منتهی به صدور قرار بازداشت وقت گردیده است و صدور این قرار بازداشت موقت در جرایمی صورت می گیرد که دلایل و قرائن  کافی با توجه به اتهام به متهم دلالت کند .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
آقا این بدهی پرسپولیس کلا چقده؟؟؟؟؟بگین من صبح چک روز میکشم برید دنبال کارتون دست از سر این تیم برداریرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
سیاسی .دغل باز ادام باید گردد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
جمع کنین >این فوتبالو اعصاب مردم خرد شده با این پولهای میلیاردی که در هر فصل به این بازیکنهای بی کیفیت از نظر بازی داده میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
مجتبی از خرم اباد
۱۹:۴۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
هر دفعه یک نفر بازداشت میشه

چرا صورت حساب پرسپولیس دقیق مشخص نمیشه

و بدهیش مشخص بشه تا مدیر عامل جدیدی که میاد بدونه چند مرده حلاجه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
خدا رو شکر دلم خنک شد از اینکه یه آدم نالایق اینجور تو دردسر افتاد. زمانی که با دایی که یه استورست اون کارو کردی باید می فهمیدی که تاوانش سخته
آخرین اخبار