لاریجانی در دیدار وزیر خارجه سوریه:

ایستادگی مردم سوریه در برابر توطئه ها تحسین برانگیز است/ مبارزه قاطع با داعش تنها راه پاک کردن منطقه از لوث آن‌هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی بویژه داعش، مرز جغرافیایی برای جنایات خود قائل نیستند، گفت:‌ مقابله و مبارزه قاطع با این گروه‌ها و نه توسل به روش‌های تبلیغاتی و تاکتیکی تنها راه پاک کردن منطقه از لوث آن‌هاست.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نقل ازخانه ملت؛ ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه بعدازظهر دوشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار ابتدا لاریجانی از سوریه به عنوان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و با اشاره به مسائل این کشور گفت: سوریه،‌ با پایداری و استقامت تحسین برانگیز خود در مقابل تمام توطئه‌های خارجی ایستادگی کرد و استمرار این روند منجر به پیروزی مردم این کشور در مقابله با تروریست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها خواهد شد.
 
وی افزود:‌ سوریه یک کشور مهم و مسلمان در منطقه خاورمیانه است و حمایت از این کشور در برابر تمام دسیسه‌ها با هدف بر هم زدن ثبات و آرامش منطقه امری ضروری و منطقی است.
 
لاریجانی در ادامه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی بویژه داعش، مرز جغرافیایی برای جنایات خود قائل نیستند، خاطرنشان کرد:‌ مقابله و مبارزه قاطع با این گروه‌ها و نه توسل به روش‌های تبلیغاتی و تاکتیکی تنها راه پاک کردن منطقه از لوث آن‌هاست.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: راه‌حل مشکل سوریه تنها سیاسی و از روش‌های دیپلماتیک میسر است.
 
در ادامه این دیدار ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات کشورش گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران حمایت‌های برادرانه خود را از مردم سوریه در دوره‌های دشوار حملات تروریستی دریغ نکرد و با مواضع صحیح و اصولی خود به مردم این کشور در مقابله با تروریست‌ها کمک کرد.
 
وی با اشاره به تهاجم نظامی اخیر رژیم صهیونیستی علیه کیان سوریه گفت:‌ تروریست‌های خارجی با حمایت رژیم صهیونیستی و برخی قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای موجودیت و هویت تاریخی سوریه را هدف قرار داده‌اند و قصد بر هم زدن ثبات کل منطقه را دارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، لاریجانی ، ولید ، المعلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار