تظاهرات ضدنژادپرستی در محل حضور شاهزاده انگليس در نیویورک/ پیوستن اعضای شورای شهر نیویورک به معترضان

تظاهرات ضدنژادپرستی پلیس آمریکا در نیویورک، به محل حضور شاهزاده انگلیسی کشیده شد و از سوی دیگر اعضای شورای شهر نیویورک نیز به جمع اعتراضهای ضدنژادپرستی ملحق شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، تظاهرات ضدنژادپرستی در نیویورک، به محل حضور شاهزاده انگلیسی کشیده شد.

 احساسات ضدنژادپرستی در آمریکا بسیار شدت پیدا کرده است. علت این مسئله نیز کشته شدن چند مرد سیاهپوست به دست افسران پلیس است.

 شب گذشته تظاهراتی در منطقه بروکلین در شهر نیویورک برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات به تصمیم دادگاه اریک گارنر اعتراض داشتند که اعلام کرده بود افسر ضارب در یکی از این پرونده های قتل سیاهپوستان، تحت پیگرد قرار نخواهد گرفت.

" اریک گارنر" سیاهپوست درحالی به دست افسران پلیس کشته شد که سلاح در دست نداشت.

 تظاهرکنندگان در مقابل مرکز بارکلیز در شهر نیویورک تظاهرات کردند که شاهزاده انگلیسی برای تماشای یک مسابقه بسکتبال به آنجا رفته بود.

شماری از بازیکنان در این مسابقه جام بسکتبال قهرمانی آمریکا، پیراهنهایی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود " من نمی توانم نفس بکشم". این جمله ، اشاره ای به آخرین جمله اریک گارنر پیش از مرگش بود که زیر دست و پای پلیس فریاد می زد در حال خفه شدن است. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات نیویورک، می گفتند باید نژادپرستی متوقف شود. آنها می گفتند افسران قاتل باید زندانی شوند.

از سوی دیگر اعضای شورای شهر نیویورک نیز به جمع اعتراضهای ضدنژادپرستی ملحق شدند.

روز گذشته حکم دادگاه نیویورک درباره افسر پلیسی صادر شد که اریک گارنر مرد سیاهپوست را کشته است. پیش از صدور این حکم، شماری از اعضای شورای شهر نیویورک در اقدامی نمادین در خیابان‌های نیویورک تجمع کردند و مانع آمد و شد خودروها شدند. آنها با این کار خود از اعتراضهایی حمایت کردند که در اعتراض به این رفتارهای خشونت آمیز پلیس آمریکا شروع شده است. اعضای شورای شهر نیویورک پس از تجمع خیابانی خود به سمت تالار شهر رفتند که قرار بود حکم دادگاه درباره پلیس پرونده اریک گارنر صادر شود. 

شماری از فعالان اجتماعی و مذهبی نیز در این حرکت اعتراضی اعضای شورای شهر نیویورک حضور داشتند. 

ملیسا مارک ویوریتو از اعضای شورای شهر نیویورک در جلسه صدور  حکم دادگاه نیویورک ابتدا این جمله را به زبان آورد که" نمی توانم نفس بکشم".

ویوریتو در این جلسه گفت:" اتفاقی که برای اریک گارنر رخ داده است مصداق عدالت نیست. اعضای دستگاههای انتظامی سوگند خورده اند از مردم محافظت کنند. این کار آنها، عادلانه نیست."

"یدانیس رودریگز" از دیگر اعضای شورای شهر نیویورک به خبرنگار پرس تی وی گفت:" ما حق داریم به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنیم. برپایی تظاهرات مسالمت آمیز در نیویورک، مسبوق به سابقه است. امیدوارم همه کسانی که به علت شرکت در اعتراضها دستگیر می شوند، به هنگام حضور در دادگاه، به پرونده آنها به صورت عادلانه رسیدگی شود و حق مردم براساس متمم نخست قانون اساسی آمریکا رعایت شود که حق شرکت در تظاهرات را به رسمیت شناخته است."

معترضان آمریکایی در نیویورک اعلام کردهاند قصد دارند مرکز بارکلی را در محله بروکلین نیویورک به تعطیلی بکشانند و دیگر ساختمانهای نمادین دیگر را نیز به این وضع  بکشانند و مراکز خرید را در سراسر شهر نیویورک تعطیل کنند. این در حالی است که پلیس نیویورک در حال آماده باش کامل قرار دارد و تظاهرات در حال گسترش است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
اگر همین عمل را سر پسر قاضی دادگاه میکردند ایشان چه حکمی صادر میکرد ؟
آخرین اخبار