ربیعی اعلام کرد

تخصیص یک هزار میلیارد تومان برای اشتغال مستقیم جوانان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص یک هزار میلیارد تومان به طور مستقیم برای حمایت از اشتغال در بودجه سال آینده خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون منابع بیمه‌ای زیادی در حوزه‌های درمان و بستری به کار گرفته شده است، افزود:  این امر فرصت را برای برنامه ریزی و سایر موضوعات به تاخیر انداخته است به همین منظور برای سال آینده سمت و سوی حرکت ما در این حوزه اخذ سیاستهای پیشگیرانه خواهد بود که در این خصوص قصد داریم برای سال آینده در شورای عالی بیمه به مباحث پیشگیری بیش از گذشته بپردازیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا بخش آزمایشگاه و خرید دستگاه‌های مورد نیاز نیز مورد حمایت بیمه ای قرار خواهد گرفت.

ربیعی با تاکید بر اینکه در سال آینده سازمان بهزیستی در ارائه خدمات تحرک بیشتری خواهد داشت به موضوع اشتغال معلولان پرداخت و اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته  و تخصیص بودجه به معلولان توجه ویژه‌ای خواهد شد بخصوص مباحث مربوط به اشتغال و توانبخشی و نگهداری این افراد در خانه مورد توجه قرار می گیرد همچنین در صدد هستیم تا وسایل اولیه معلولان را در اختیارشان بگذاریم و به طور کلی سیاستهای رفاهی در حوزه بهزیستی گسترده تر خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز مکلف شده است تا بر اساس نوع معلولیت‌ها به ارائه آموزشهای مورد نیاز به صورت رایگان بپردازد.

ربیعی از تخصیص یک هزار میلیارد تومان به طور مستقیم برای اشتغال جوانان در بودجه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه نیز معلولان در اولویت هستند و همچنین برای سال آینده طرح سبد بیمه های اجتماعی متنوع را نیز در دست اقدام داریم تا اقشار بیشتری از ایرانیان از بیمه‌های اجتماعی بهره مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با تأکید بر حساسیت دولت بر موضوع بی عدالتی در بحثهای حمایتی خاطر نشان کرد: در این راستا در نظر داریم تا از سال آینده اقدامات خود را با عمق بخشی و کیفیت بالاتری ارائه دهیم که در این  خصوص نیازها و افراد مورد نظر شناسایی خواهند شد.

ربیعی با اشاره  بر اینکه تا پایان سال در دو نوبت دیگر ارائه سبد کالا به اقشار آسیب پذیر خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: درحال حاضر هشت میلیون نفر تحت پوشش بسته‌های امنیت غذایی قرار دارند که در این زمینه تا 10میلیون نفر ظرفیت وجود دارد همچنین در سال آینده روند ارائه این بسته‌های امنیت غذایی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/




برچسب ها: آینده ، بیمه ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار