مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی نداده‌ایم/ محورهای نشست سه جانبه

"ابراهیم الجعفری" وزیر خارجه عراق ضمن تکذیب اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی به تشریح مباحث مطرح شده در نشست اخیرش در تهران با وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم الجعفری که برای شرکت در همایش "جهان علیه خشونت و افراطی گری" به ایران سفر کرده است درخصوص نتایج نشست سه گانه وزرای جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه گفت: در این دیدار مسائل امنیتی منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: همچنین در این دیدار خطرات ناشی از حضور گروهکهای تروریستی مانند داعش در عراق و سوریه و تاثیر آن بر کل منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: در نشست مذکور درخصوص سایر کنفرانسهای بین المللی که برای مقابله با داعش برگزار شده و  ائتلافهای بین المللی که طی این کنفرانسها شکل گرفته یک ارزیابی کلی صورت گرفت.

جعفری در ادامه تأکید کرد: هچنین در این نشست سه جانبه میان بنده و وزرای خارجه ایران و سوریه، در خصوص ائتلاف علیه داعش و عملیات آن را در عراق و سوریه و بمبارانهای صورت گرفته توسط آنها ارزیابی کلی انجام شد.

ابراهیم الجعفری همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص اخباری مبنی بر اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی توسط دولت عراق گفت: ما هیچ گاه مصونیت قضایی به آمریکاییها ندادیم و آنچه در حال حاضر در عراق جریان دارد این است که نیروهای آمریکایی به وسیله هواپیما و کمک لجستیکی برای مقابله با داعش به ما کمک کردند و موضوع مصونیت قضایی مطرح نیست.

برچسب ها: وبگردی ، عراق ، وزیر ، امورخارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.