گرت پورتر:

گروهک منافقین، منبع اطلاعات غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران است

تحلیل گر و نویسنده سرشناس آمریکای در کتاب جنجال برانگیزش نوشته است که بیشترین منبع غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران، گروهک تروریستی منافقین است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نویسنده کتاب جنجال برانگیز "بحران ساختگی: داستان ناگفته تهدید هسته‌ای ایران" می‌گوید بیشترین منبع غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران، گروهک تروریستی منافقین است.

"گرت پورتر" این اظهارات را در توضیح کتابش که اخیر طی مراسمی در هلسینکی، پایتخت فنلاند، برگزار شد، بیان کرد.

در ۶ آذر ۱۳۹۳ میلادی، سه مجموعه فعال در زمینه صلح فنلاند( اتحادیه صلح فنلاند، کمیته صلح فنلاند و شاخه فنلاند پاگواش در زمینه علم و امور جهان) همایشی مشترک را جهت رونمایی از کتاب "بحران ساختگی: داستان ناگفته تهدید هسته‌ای ایران" به قلم گرت پورت رونمایی کردند.

نویسنده این کتاب خاطر نشان کرد: "سیاست ایالت متحده در جهت این تفکر شکل گرفته است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بوده و مطالب کتاب این سیاست را به چالش کشیده است."

نویسنده در کتاب خود به صورت کاملا مستند و مستدل به بررسی مسایل مختلفی از جمله تلاش امریکا برای محروم  کردن ایران از انرژی صلح آمیز هسته‌ای و نقش رژیم اسرائیل برای ایجاد بحران در این خصوص  پرداخته است.

گرت پورتر همچنین تصریح کرد شواهد غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران مستحکم نیست چون بیشتر منبع غرب برای کسب اطلاعات در این‌باره به گروهک منافقین ختم می‌شود.

کتاب "بحران ساختگی" حاصل بررسی بالغ بر یک هزار سند مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران توسط این نویسنده آمریکایی است و از سوی بسیاری از نخبگان سیاست بین‌الملل و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا  مورد تجلیل قرار گرفته است.

امریکا و متحدان غربی این کشور  ایران را به تلاش برای دستیابی به اهداف نظامی تحت پوشش برنامه هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند.

جمهوری اسلامی قویا و مکررا اتهامات را رد کرده و می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح آمیز و مطابق با مقررات ان‌پی‌تی است.

ایران و گروه ۱+۵ ، یعنی فرانسه، انگلیس، امریکا، روسیه و چین به اضافه آلمان، در تاریخ ۲۴ نوامبر به مدت یک هفته در وین، پایتخت اتریش، مذاکرات فشرده‌ی غیر علنی برگزار کردند. هدف از این مذاکرات حذف موانع موجود بر سر راه دستیابی به توافق نهایی بود.

دو طرف در پایان این مذاکرات تصمیم گرفتند مباحثه در مورد برنامه هسته‌ای ایران را برای هفت ماه دیگر تمدید کنند. آنها همچنین موافقت کردند مفاد توافق موقت در زمان انجام مذاکرات تا یکم جولای سال ۲۰۱۵ به قوت خود باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار