اعلام آمادگی 3 کشور آسیایی برای میزبانی جام جهانی بسکتبال

3 کشور آسیایی برای میزبانی مسابقات جام جهانی بسکتبال 2019 و 2023 اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در شرایطی که بسکتبال ایران امکان گرفتن میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا را هم ندارد، 3 کشور آسیایی برای میزبانی جام جهانی بسکتبال اعلام آمادگی کردند.

چین، فیلیپین و قطر از آسیا در کنار 3 کشور اروپایی ترکیه، آلمان و فرانسه برای میزبانی یکی از جام های جهانی 2019 و 2023 اعلام آمادگی کردند.

آلمان و فرانسه علاوه بر درخواست میزبانی جداگانه، یک درخواست هم برای میزبانی مشترک جام جهانی ارائه داده اند.

در میان متقاضیان میزبانی جام جهانی، فیلیپین سابقه میزبانی در سال 1978 و ترکیه در سال 2010 را دارند. ترکیه امسال میزبانی مسابقات قهرمانی جهان زنان را هم برعهده داشت.



جام جهانی بسکتبال برای اولین بار در سال 1950 به میزبانی آرژانتین برگزار شد و کشور چین که در دهه های اخیر بیشترین رشد را در زمینه بسکتبال با محبوبیت روزافزون این رشته و امکانات مناسب میزبانی داشته است تا به حال در هیچ دوره ای میزبان جام جهانی نبوده است.

کشور قطر هم که سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جهان هندبال، سال 2016 میزبان مسابقات جهانی دوچرخه سواری، سال 2019 میزبان مسابقات قهرمانی جهان انجمن های ورزشی و سال 2022 میزبان جام جهانی فوتبال است به دنبال اضافه کردن میزبانی جام جهانی بسکتبال به سری میزبانی های بین المللی خود است.

میزبان جام جهانی 2019 در جلسات 18 و 19 ژوئن سال آینده فدراسیون جهانی بسکتبال انتخاب می شود.

جام جهانی 2019 اولین دوره مسابقات خواهد بود که تعداد تیم های حاضر در آن به 32 تیم افزایش پیدا می کند. انتخابی این مسابقات هم براساس یک سیستم جدید جهانی از سال 2017 برگزار می شود که کشورها به صورت رفت و برگشت برای آن مسابقه می دهند.

همچنین برای اولین بار جام جهانی از سیکل دوره های چهار ساله قبلی خارج و در سال های فرد برگزار می شود تا با جام جهانی فوتبال تلاقی نداشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جام جهانی ، بسکتبال ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار