پلیس سیدنی پایان گروگان‌گیری را رسما اعلام کرد/گروگانگیر به ضرب گلوله پلیس کشته شد/ دو گروگان کشته و 4 تن مجروح + تصاویر

ماجرای گروگان گیری 16 ساعته هفده نفر در کافه ای در سیدنی استرالیا سرانجام با دخالت پلیس و کشته شدن گروگانگیر و دو تن از گروگان ها به پایان رسید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، اخبار مربوط به این حادثه به صورت لحظه به لحظه با رعایت تاخر اخبار آمده و تازه‌ترین تحول در صدر قرار دارد: 

23:00 آدام هودا، وکیل شناخته‌شده در سیدنی که قبلا وکالت "هارون مونس" را بر عهده داشته او را "دیوانه مثل ماری زخم‌خورده" توصیف کرده است.


22:20سه نفر از جمله یک پلیس ۳۹ ساله که گلوله‌ای صورتش را زخمی کرده، در بیمارستان رویال نورث شور تحت درمان هستند

22:18 اعلام گزار ش پلیس سیدنی از گروگانگیری امروز؛  در این درگیری نسبتاً خشن، علاوه بر گروگانگیر 50 ساله، یک زن 38 ساله و یک مرد 34 ساله هم کشته شدند. به گفته پلیس استرالیا "هارون مونس"، گروگان‌گیر پنجاه ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.پلیس می‌گوید حمله کماندوها بعد از شلیک گلوله از داخل کافه صورت گرفته است و هیچ ماده منفجره‌ای در محل گروگان‌گیری پیدا نشده است و فرد مسلح به تنهایی اقدام به گروگان‌گیری کرده است.  پلیس حاضر نشد اعلام کند که گروگان‌های مقتول در جریان تیراندازی پلیس کشته شده‌اند یا در اثر شلیک گروگان‌گیر.


19:32 سی.بی.اس مدعی شد‎هیچ گونه رابطه ای بین گروگان گیری در سیدنی و احتمال حرکات مشابه در آمریکا وجود ندارد‎.

19:00 پلیس سیدنی رسما تأیید کرد که گروگان گیری پایان یافته است. تصاویر زنده تلویزیونی نشان می دهد که اوضاع در اطراف کافه آرام است و مأموران پلیس به آرامی در رفت و آمد هستند.رسانه های استراليا گزارش داد پليس اين کشور موفق شد همه گروگان ها را آزاد کند.


18:55 مأموران پلیس با ورود به کافه محل گروگان‌گیری در سیدنی گروگان‌گیر را به ضرب گلوله کشتند.

18:50شبکه هفت تلویزیون استرالیا که دفترش درست مقابل کافه محل گروگانگیری است می‌گوید دستکم چهار تن از گروگان‌ها به شدت مجروح شده اند و در مجموع 7 گروگان در دقایق اخیر از کافه خارج شده‌اند.

18:44 دست کم پنج گروگان دیگر از کافه فرار کردند و همزمان صدای بلندی شبیه انفجار یا شلیک شنیده شد.


17:25 شبکه اسکای نیوز در خبری فوری مدعی شد عامل گروگانگیری در کافه شهر سیدنی مردی 49 ساله و ایرانی به نام "هارون مونس" است.

16:20  کنسولگری آمریکا اعلام کرد فردا نیز تعطیل خواهد بود.

16:02  با وجود تاریکی هوا، خبرنگاران همچنان در محل حضور دارند.


15:40  راشا تودی گزارش داد کارآگاهان بازجویی از خانواده گروگانها را آغاز کردند.


15:14  یک مقام قضایی استرالیایی اعلام کرد پرچم برافراشته شده در محل گروگانگیری سیدنی متعلق به جبهه النصره است.

15:13  سی ان ان نیز مدعی شده شماری از سانه‎های استرالیایی با فرد گروگانگیر تلفنی صحبت کرده اند و یکی از آنها گفته که فرد گروگانگیر لهجه خاورمیانه‌ای(عربی) داشته است.
سی ان ان گزارش داده است که تعدادی از اهالی رسانه استرالیایی اعلام کرده اند که توانسته اند با فرد مسلحی که اقدام به گروگانگیری در یک کافه در سیدنی استرالیا کرده، تلفنی صحبت کنند و اعلام کرده اند که درخواست های فرد گروگانگیر همان دریافت پرچم داعش در کنار فرصت تماس با نخست وزیر استرالیا می‌باشد. سی ان ان اعلام کرده که یکی از این افراد در گفتگو با سی ان ان گفته که وی چهار دفعه با فرد گروگانگیر صحبت کرده است.
سی ان ان همچنین گزارش داده است که یکی دیگر از مجری های برنامه در استرالیا که توانسته با فرد گروگانگیر تلفنی صحبت کند با اعلام اینکه وی همان درخواست های مشابه را ارائه داده گفت: فرد مسلح به لهجه ای خاورمیانه ای صحبت می‌کرد.


15:00 بر اساس گزارش های منتشر شده پلیس استرالیا فرد گروگانگیر را شناسایی کرده اما هیچ خبری به رسانه‌ها درز نکرده است که ملیت یا انگیزه‌های این شخص را آشکار کند. 
ظاهرا فرد گروگانگیر در کافه مارتین در شهر سیدنی فردی شناخته شده برای پلیس استرالیاست.  اما هنوز مشخص نیست که این فرد گروگانگیر به تنهایی اقدام به گروگانگیری کرده است یا اینکه همدستانی نیز دارد .

14:46  خبرگزاری رویترز گزارش داد: پلیس استرالیا اعلام کرده که مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی را که احتمال می‌رود از زبان افراد به گروگان گرفته شده منتشر شده باشد، پیگیری می‌کند.

14:30 مسلمانان استرالیا برای نجات گروگان‌های کافه لینت در یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای استرالیا به نام لاکمبا دعا کردند. به گفته سمیر دندن، رئیس جامعه مسلمانان لبنان در استرالیا همه اقشار از مذاهب مختلف در این مراسم شرکت دارند. 


14:15  گروگانگیری وارد دوازدهمین ساعت خود شد.

13:37  رئیس پلیس نیوساوت ولز بدنبال تاریک شدن هوا اعلام کردد ممکن است عملیات گروگان‌گیری در کافه لینت سیدنی تا فردا طول بکشد.


 13:34  "بن لوپز"، از متخصصان مذاکره با گروگانگیران در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: رئیس پلیس به این دلیل اطلاعات زیاد نمی‌دهد که شخص گروگان‌گیر به طور واضح به پوشش رسانه‌ها توجه خاص دارد. یکی از موارد مهم برای ما مذاکره‌کنندگان، این است که کنترل جریان اطلاعات در بیرون محل را در دست داشته باشیم. چون در غیر این صورت ممکن است وضعیت بدتر شود.


13:10  "اندرو سیپونه" کمیسر پلیس منطقه ساوث ویلز استرالیا دقایقی پیش اعلام کرد:" تنها هدف ما این است که گروگانها آزاد شوند. این هدف اصلی ما است. اولویت اصلی ما این است و این وضع تغییر نخواهد کرد. من نمی خواهم درباره تاکتیکها و راهبردهایی سخن بگویم که برای آزاد کردن این افراد از آنها استفاده می کنند. ما تلاش می کنیم آنها را در سریعترین زمان ممکن آزاد کنیم. کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام شود."

13:07 شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: پلیس استرالیا اعلام کرد  که شمار زیادی از نیروها برای حل بحران گروگان گیری در کافه ای در سیدنی تلاش می کنند. بحران گروگان گیری باید از راه مذاکره حل و فصل شود. ما به دنبال مذاکره با گروگان گیران در سیدی هستیم و منتظر تماس آنها هستیم.

12:55  "فیلیپ هاموند"، وزیر خارجه انگلیس، در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: از حوادث سیدنی شوکه شدم. وی همچنین همبستگی انگلیس را با استرالیا ابراز داشت.

12:52  جامعه مسلمانان استرالیا بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند و ضمن ابراز شوک و وحشت به علت حادثه گروگانگیری در مارتین پلیس ابراز امیدواری کردند که هرچه سریعتر این وضعیت برطرف شود و همچنین خواستار آرامش و گزارش دهی مسوولانه درباره این حادثه شدند.


بیش از 40 سازمان اسلامی استرالیا گروگان گیری توسط یک فرد مسلح در کافه ای در سیدنی را محکوم کردند.

سازمان های اسلامی استرالیا با انتشار بیانیه ای مشترک گروگان گیری در سیدنی را اقدامی نفرت انگیز توصیف و تاکید کردند:" ما هر گونه اقدام برای کشتن افراد بیگناه و ایجاد ترس و وحشت در میان انسان ها را محکوم می کنیم."


12:45 شبکه العربیه گزارش کرد که مفتی استرالیا اعلام کرده است که این گروگانگیری ربطی به اسلام ندارد.
.
12:31   ریانووستی گزارش داد مقامات پلیس استرالیا حادثه گروگان گیری را حادثه ای تروریستی نمی‌‌دانند.

12:15  دیلی تلگراف: خبرهای واصله حاکی است شمار گروگانها بالغ بر 15 نفر است.

12:00  پس از گذشت 10 ساعت از گروگانگیری هنوز اطلاعاتی در خصوص شمار گروگانها در دست نیست.

11:50  شبکه 10 تلویزیون استرالیا گزارش داد "تیم ما به طور مستقیم با دو گروگانگیر صحبت کردند و انها دو درخواست دارند: یکی از انها پرچم داعش را می‌خواهد و دیگری خواستار مذاکره با نخست وزیر است.

11:42   المیادین: پلیس هویت یکی از گروگانگیران را شناسایی کرد

11:39  منبعی خبری به المیادین گزارش داد: پلیس استرالیا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به روشی مسالمت آمیز و بدون خونریزی به بحران گروگانگیری را پایان بخشد .

11:37  شين هوا: پليس استراليا اعلام کرد هنوز نمی‌تواند تعداد گروگان‌ها را تاييد کند.

 11:26:پلیس سیدنی تأیید کرد که تنها 5 نفر از گروگانها و نه 6 نفر آزاد شده‌اند.

11:20   شبکه تلویزیونی سی سی تی وی: تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که گروگانگیران اسلحه خود را به سمت بالا گرفته‌‌اند.

11:15  اسکای نیوز: ششمین گروگان نیز فرار کرد.


11:02  شبکه تلویزیونی استرالیا تصویر مبهمی از یکی از گروگانگیران را نشان داده و خواستار شناسایی وی شد.


10:50  کامرون در توییتر خود نوشت: از شنیدن این خبر متأثر شده و نگران گروگانها هستیم


 10:40  شمار زیادی از خبرنگاران و رسانه‌ها از جمله‌ رسانه‌های خارجی در مقابل محل گروگانگیری تجمع کرده‌اند.

10:37  جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: کنسولکری آمریکا علاوه بر ساختمان های دیگر در این منطقه تخلیه شده/ به آمریکایی ها توصیه می کنیم که در محل حادثه حضور نیابند.

 10:34 شبکه تلویزیونی استرالیا گزارش داد در حالیکه گروگانگیری وارد نهمین ساعت خود می‌شود، یکی از گروگانگیران مدعی شده است که دو بمب درون کافه در سیدنی وجود دارد.

 10:29  نخست‌وزیر استرالیا برای دومین بار کنفرانس خبری برگزار و بیانیه صادر کرد.


10:01  پایگاه خبری النشره هم گزارش داد: طبق اخبار منتشر شده از سوی استرالیا، فرد مسلحی که اقدام به گروگانگیری کرده است، لبنانی الاصل است.

09:43  شبکه اسکای نیوز عربی: تعداد گروگان‌هایی که از این کافه خارج شده‌اند، به 5 نفر افزایش یافت.


09:41  یک منبع خبری در استرالیا: این اولین باری است که استرالیا شاهد اقدام مسلحانه از این نوع است

09:17   سی‌ان‌ان: ظاهرا 13 نفر در کافه مارتين گروگان گرفته شده‌اند که سه نفر فرار کرده‌اند.

09:15  شورای ائمه جماعات ملی استرالیا این اقدام را محکوم کرد.

09:00   رادیو محلی استرالیا مدعی شده که گروگان‌گیرها کمربندهای انفجاری دارند.


08:50  السفیر لبنان گزارش کرد برخی گروگانها لبنانی هستند اما رسانه‌های استرالیا هنوز این خبر را تأیید و یا تکذیب نکرده‌اند

08:45  بانک مرکزی استرالیا که نزدیک کافه واقع است اعلام کرد که درهایش را بسته و کارمندان داخل ساختمان همگی سالم هستند.

08:39 بنا براعلام برخی رسانه‌ها، مذاکره‌کننده‌های پلیس بالاخره توانسته‌اند با فرد گروگان‌گیرتماس برقرار کنند. پلیس هنوز هم می‌گوید نمی‌تواند تعداد گروگان‌ها  و گروگانگیران را مشخص کند.

08:25 خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد سه گروگان از محل گروگانگیری خارج شده اند.

تصاویر تلویزیونی دست کم سه نفر را نشان می دهد که درحالی که دستانشان را بالا گرفته اند در کنار پنجره این محل ایستاده اند.



یک پرچم سیاه با کلمات عربی هم در این تصاویر دیده می شود.


صدها مامور پلیس این کافه در محله تجاری در قلب سیدنی را محاصره کرده است.

پلیس از مردم خواسته است از این ناحیه فاصله بگیرند.





پلیس با وسایل زرهی اکنون به صحنه در "مارتینز پلیس" رسیده است. او می گوید که صدای تیراندازی شنیده شده اما این خبر تایید نشده است.

پلیس در بیانیه ای گفت که "ماموران متخصص در تلاشند با کسانی که در داخل کافه هستند ارتباط برقرار کنند."




پلیس گفت که ساختمان های اطراف به عنوان اقدامی احتیاطی تخلیه شده است و از مردم خواست از خانه ها خارج نشوند و کار پنجره نایستند. 

همزمان گفته می شود بسته ای مشکوک نیز در سالن اپرای این شهر کشف شده است که به دنبال آن پلیس ساختمان اوپرا را به طور کامل تخلیه کرد.  

ساختمان اوپرا



ساختمان کنسولگری آمریکا نیز که نزدیک رستوران گروگان گیری قرار دارد تخلیه شده است. 

کنسولگری آمریکا به شهروندان آمریکایی هشدار داد و هوشیاری و مراقبت آنها را خواستار شد.  

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا گروگانگیری روز دوشنبه را "عمیقا نگران کننده" توصیف کرده است.

نخست وزیر استرالیا احتمال داد گروگان گیری در این کشور انگیزه های سیاسی داشته باشد.

تونی ابوت گفت:  من می خواهم به صورت کوتاه درباره ی گروگان گیری در مارتین پلایس در سیدنی صحبت  کنم. پلیس نیوساوث ولز درحال پاسخ دادن به این وضعیت است. آنها به شدت مورد حمایت نهادهای مشترک المنافع هستند. ما هنوز درباره ی انگیزه ی عاملان این گروگان گیری اطلاعی نداریم. ما هنوز نمی دانیم که آیا این اقدام انگیزه  ی سیاسی دارد یا خیر اما روشن است که این احتمال ممکن است وجود داشته باشد. ما باید درک کنیم که حتی در جامعه ای مثل جامعه ی ما نیز افرادی هستند که تمایل دارند به ما آسیب برسانند. به همین علت است که ما پلیس و سازمان های امنیتی را در پیشرفته ترین سطح حرفه ای داریم که آماده اند تا به کل وضعیت های پیش بینی نشده  از جمله وضعیت فعلی در سیدنی پاسخ بدهند.

وی افزود: کل مسئله مربوط به خشونت ناشی از انگیزه های سیاسی، این است که  مردم را بترسانند تا آنها خودشان نباشند. استرالیا یک جامعه ی آرام، باز و سخاوتمند است. هیچ چیزی نباید این مسئله را تغییر دهد. به همین علت است که من از همه ی استرالیایی ها مصرانه می خواهم که طبق معمول به فعالیت خود ادامه دهند. البته اگر کسی هرگونه شک و تردیدی درباره فعالیتی داشته باشد خط تماس امنیت ملی وجود دارد که می تواند با آن تماس بگیرد.




یک کمیته امنیت ملی کابینه هم تشکیل جلسه داد. 

شرکت های هواپیمایی در استرالیا پس از حادثه گروگانگیری در سیدنی اعلام کردند ورود پروازها به فرودگاه سیدنی و خروج از آن طبق روال عادی جریان دارد اما پس از آنکه گزارش شد افراد مسلح در رستورانی در مرکز این شهر گروگانگیری کرده اند یک تغییر مسیر در اطراف بخش تجاری مرکز سیدنی صورت گرفت. 



وب‌سایت خبری "نیوز" استرالیا از قول مدیر اجرایی شرکت شکلات‌فروشی "لیند" که به نظر می‌رسد گروگان‌گیری در کافه‌ای از آن انجام شده، این احتمال را مطرح کرده که بین 40 تا 50 نفر در آن باشند. 


 شورای ائمه جماعات ملی استرالیا در بیانیه ای با توصیف این اقدام به اقدامی جنایتکارانه، آن را محکوم کرد. شورای ائمه جماعات استرالیا در این بیانیه مشترک صادره با مفتی استرالیا گفت: مانند چنین کارهایی چه بصورت جزئی و چه کلی در اسلام محکوم است.

شورای ائمه جماعات استرالیا همچنین اعلام کردند که انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری در رابطه با هویت گروگانگیران و انگیزه آنها بدست آید. مفتی استرالیا و شورای ائمه جماعات استرالیا همچنین اعلام کردند که از قربانیان و خانواده هایشان و امید آنها برای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز برای این مشکل حمایت کامل و با آنها اعلام همبستگی می‌کنند.


این خبر در حال تکمیل است.....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۵۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
آنانی که داعشی ها را مسلمان می دانند خودشان اصلا از اسلام چیزی نمی دانند چون اسلام ناب محمدی (ص) دین رافت و پیامبرش ، پیامبر مهربانی هاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
ساختگیه این ها خیلی حرامزاده هستند واقعا شیطان رو درس میدن این اروپایی ها و غربی های جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
میرکریم
۲۳:۲۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
با اعلام هویت فرد گروگان گیر مشخصه که اینا در صدد تخریب چهره کشور عزیزمون ایران و اسلام ناب محمدی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
ی سناریو برای منحرف کردن افکار مردم از شکنجه های سیا.وقتی ی چیزی رو پخش میکنی بعده اینکه اثرشو گذاشت باید با ی چیزی جمعش کنی.تبلیغات انتخاباتی دموکراتها،ترسوندن مردم و کشورها برای اینکه بر ضد امنیت امریکا کاری انجام ندن،و در اخر بدنام کردن ایران و اسلام.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
باز به نام ایران زدند
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۳
هویت طرف ایرانی بوده ولی ضد انقبلاب دیگه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۲۱:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
مطمئن باشید این هم یکی از سکانس های سریال های ضد اسلام امریکا و بطور قطع صهیونیسم است در زمانی که اسرائیل در آتش اختلاف سیاسی , تحرکات برادران فلسطینی در کرانه باختری و تا حدودی قدرت گرفتن جبهه مقاومت (سوریه حزب الله عراق غزه )و فشار های صوری بین المللی (سلاح شیمیایی و اتمی)قرارداره از یک طرف در زمینه اقتصادی قیمت نفت رو با کار شکنی عربستان و .. پایین میآرن و از طرف دیگه با شانتاژ رسانه ای میخوان هم ذهن افکار جهانی رو از این مسائل دور کنن و هم با یک لشگر کشی اساسی به منطقه دوباره 15 سال منطقه رو به گند بکشن و در پایان 15 سال گروهک هایی بدتر از داعش والنصره و ارتجاع عرب پدید بیارن
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۱:۴۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
ایران.؟؟؟ از همون ابتدای لحظات مخابره این خبر بوی توطئه علیه اسلام به مشام میرسید حالا که اینباره پای ایرانم کشیدن وسط
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۲۱:۱۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
اینا حالشون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
خدا مرگشون بده . فقط شاخ و دم ندارن والا با این فیلمشون همه فهمیدن کار خودشونه . از بس که گاو و خرن این آمریکایی ها
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
این کاری که الان انگلیس وآمریکا می کنه 1400 سال پیش عمر عاص جهت از بین بردن اسلام 10 برابرقوی تر از این جهت از بین بردن اسلام می کرد که آخر سر خودش گرفتار شد حالا جناب کامرون واباما مطمئن باشید که خودتان با این حیلت گرفتار می شوید.
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۲۰:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
مردم دنیا دیگه خبر دارن 11 سپتامبر کار خوده آمریکایی ها بوده اون موقع این آبله ها چه نمایشی درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۲۰:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
واقعا که همه کارها زیر دست امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۰:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
واسه چند گروگان تو استرالیا کل دنیا بهم ریخته ولی هر روز تویه سوریه عراق ده ها نفر کشته میشن ولی .............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-
اسماعیل
۱۹:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
این گروگانگیری خودشون ترتیب دادند تا چهره اسلام را خدشه دارکنند
Iran (Islamic Republic of)
313
۱۹:۲۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
مکرو و مکر الله......................
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
این معرکه گیری کار خودشونه
خدایا مکر دشمنان اسلام را به خودشون برگردان .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
خدایی هیچ گروه عملیات ویژه ای به پای یگان ویژه ی خودمون که همشون دلیر مردن نمیرسن.
این ترسو ها که همش پشت سنگر قایمن :|
Iran (Islamic Republic of)
ولی
۱۸:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
20ملیون نفز تو کربلا جمع شدن رسانه های خارجی چطور پوشش دادن حالا یک نفر تو استرالیا چند نفرو گروگان گرفته دارن چه هیاهویی میکنن- آیااینها واقعا رسانه های آزادند؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۸:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
این طراحی سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی خودشونه تا در پشت این معرکه به کارهای خبیث شان بپردازند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
میگن گروگانا فرار میکنن!!عجب گروگانگیری..! اخر این فیلمه به کارگردانی امریکا اینطور تموم میشه که گروگانگیرا کشته میشن یا خودکشی میکنن..
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۷:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
در گیر و دار تحرکات دروغین و نمایشی، همانند آنچه که در سر بریدن خبرنگاران آمریکایی و انگلیسی مشاهده شد به نظر می رسد این شکل جدیدی از نمایشهای شبه واقعی البته اینبار از نوع خیابانی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
دانيال
۱۷:۳۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
انگليس دم خودش (استراليا) رو مي خواد بياره خليج فارس تا تنها نباشه با اين كار بهونه جور مي كنه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
هر جا حرکتی از آمریکایی ها دیده میشه،مطمئنا و یقینن کار آمریکاست...افکار رو منحرف میکنن از بعضی مسایل روز دنیا..
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۳۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
یک یازده سپتامبر دیگه در راه است ..... خدا می دونه دوباره چه خوابی برامون دیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
اینها مردم دنیارو چی فرض کردن هر غلطی خودشون میکنن به نام اسلام می نویسن.
Iran (Islamic Republic of)
الف ر
۱۶:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
کنگره آمریکا دوروز پیش بودجه برای گروه النصره تصویب کرده حالا چطور النصره به صاحب اش چنگ دندان نشان دهد همه اش دروغ خود آمریکاییهااست برای دخالت درسوریه ولبنان
France
حسین دوستی
۱۶:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
این گروه های تروریستی بدون اجازه آمریکا انگلیس با اسرائیل آب نمیخورن. این کار باز برنامه ریزی خودشون مثل سناریو 11سپتامبر. باز ببینید چه نقشه ای این کشورا دارن. چه سناریوی جدیدی میخوان پیاده کنن.
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
اینا همونایی هستن که توی عراق وشام مسلمونا را سر می برن.اینا را نمی دونم چطوری میشه باهم جمع کرد.مرگ بر امریکاواسراییل وانگلیس
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
خب ترسوندن مردم از اسلام که کار همیشگی دشمنان بوده...
ولی خوبی این داستان های واقعی اینه که آخرش مکر خدا از همه مکرها بالاتر و به طرز تمسخر آمیزی نقشه هاشون برعلیه خودشون تموم میشه...
آمین...
خدایا خودت همرو هدایت کن
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۱۶:۲۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۵:۱۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
دیوید کامرون اظهار نگرانی کرده!
شک ندارم که خود کامرون در جریان صفر تا صد این گروگان گیری قرار داره...
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۶:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
افرين بر شما آقا شهرام کاملا درست گفتيد
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۴:۴۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
اقا اینا شانتاز تبلیغاتیه برای موجه کردن اقداماتی که میخان در اینده ای نزدیک انجام بدن هرکی یکم با تحولات منطقه اشنا باشه و با مدیریت رسانه سرکار داشته باشه بحرف بنده میرسه
خدا بخیر کنه باز میخان چه بامبولی سرهم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
دارن مردم دنیا رو از اسلام بیزار میکنن.وظیفه این کار برعهده مشتی اراذل و اوباش به نام داعش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
بازم اسلام ستیزی واقعا کی سود می بره، مسلما آمریکا واسرائیل جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
nemo
۱۳:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
امریکا وغرب دنبال بهونن که همیشه در خاورمیانه باشن
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
کار امریکایی ها و خودشون هست
میخوان اسلام هراسی کنن
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
100% کار خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
اشاعه اسلام هراسی اینبار در استرالیا، تا کی میخوان به این شامورتی بازی ها ادامه بدن نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
بازم برای خراب کردن چهره اسلام معرکه را انداختن لعنت بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
نمایش جدیدشونه باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۱۲:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
سلام. یازده سپتامبر بهانه ای برای دخالت نظامی و اشغال عراق و افغانستان شد حالا این حقه بازی را دوباره بدراسترالیا راه انداختند تا اهداف شوم خودرا در عراق و سوریه عملی کنند اما نمی دانند افکارعمومی جهانی دیگرگول این ترفندها را نمی خورد.
Iran (Islamic Republic of)
حشمت
۱۲:۳۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
چه ربطی به اسلام داره !!! اگه حرفی هم از داعش هستش همه مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی اعلام کنند که گروه داعش اصلاً هیچ ربطی به اسلام نداره اون یه دروغ بزرگه.
Germany
مهران مهدی زاده
۱۲:۳۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
کجای اسلام گفته است مردم بی گناه را گروگان بگیرید و بکشید؟ به خدا همه جا گفته شده با ظلم و ستم مبارزه کنید نه در برابر بی گناهان حتی اگر آن بی گناهان بی دین باشند.
پیامبر گفت غیرمسلمانان را با مهربانی به دین اسلام دعوت کنید نه با گروگانگیری. دیگر عطوفت از این بالاتر که پیامبر می گفت اگر یک غیرمسلمان اسیر به مسلمان چیزی بیاموزد آزاد است!!!!!؟
کاش پرده ها کنار رود و چهره مسلمان نماها بر همگان آشکار گردد. آمین
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۱:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
الکی دارن گندش می کنن تا ذهن مردم از اسلام بترسونن
آخرین اخبار