فرانس پرس:

ایران روز دوشنبه با "شرمن" و روز سه‌‌شنبه با مذاکره‎کنندگان فرانسوی نشست‌‌های دوجانبه خواهد داشت

ایران پیش از نشست عمومی که قرار است روز چهارشنبه با گروه پنج به علاوه یک در ژنو داشته باشد، با آمریکا و فرانسه نشست های دوجانبه برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست مذاکره کنندگان ایرانی با هیئت مذاکره کننده آمریکایی به ریاست وندی شرمن، فرد شماره دو وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه ساعت سیزده به وقت محلی ( دوازده به وقت گرینویچ) برگزار خواهد شد و فردای آن روز مذاکره کنندگان هسته ای ایران با همتایان فرانسوی خود دیدار و گفتگو خواهند کرد.

همان گونه که پیش از این مقامات تهران، واشنگتن و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند، قدرت های بزرگ عضو گروه پنج به علاوه یک (شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) به همراه مذاکره کنندگان ایران و اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در چارچوب مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران بار دیگر در یک نشست چندجانبه در ژنو حضور خواهند یافت.

حضور وزرای امور خارجه کشورهای دخیل در این مذاکرات در نشستی که قرار است روز چهارشنبه در ژنو برگزار شود، برنامه ریزی نشده است. 

بنا به اعلام رسانه ها، قرار است داوود محمدیان، مشاور وزیر امور خارجه ایران، و دو تن از مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران که مسئولیت رسیدگی به امور برنامه هسته ای غیرنظامی این کشور را بر عهده دارد، هیئت مذاکره کننده ایران را در سفر به ژنو همراهی کنند.

از آن جا که ایران و کشورهای گروه پنج به علاوه یک نتوانستند در پایان مهلت بیست و چهارم نوامبر، به توافق کامل و قطعی درباره مسئله هسته ای ایران دست پیدا کنند دو طرف توافق نامه موقتی را که نوامبر سال دو هزار و سیزده امضا کرده بودند، تمدید کردند و قرار گذاشتند مذاکرات خود را تا اول ژوئیه سال 2015 ادامه دهند. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار