با گذشت سه روز از اربعین حسینی

ورود بیش از 430 هزار زائر از مرز مهران به خاک کشورمان

استاندار ایلام با اعلام اینکه در سه روز گذشته بیش از 430 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشورمان شده اند گفت: در 24 ساعت گذشته 150 هزار زائر شامل 130 هزار زائر ایرانی و 20 هزار زائر خارجی(افغانی) از این مرز وارد کشورمان شدند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا مروارید با بیان اینکه روند ورد زائران از مرز مهران در روزهای آینده نیز ادامه دارد افزود: با هشت برابر شدن تعداد دروازه های ورودی در این پایانه مرزی، تردد زوار  از دیروز  سرعت بیشتری پیدا کرده است.
مروارید با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای تسهیل در انتقال زوار از مرز مهران به استان ها و شهرهای مختلف کشور صورت گرفته است افزود:  با وجود ترافیک در جاده های استان بخصوص جاده مهران به ایلام و مشکلی برای انتقال زوار وجود ندارد.
وی همچنین از فعال شدن 50 دروازه ورود به کشور در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده سرعت ورود زوار به کشور بسیار بالا رفته است.
به گفته مروارید، روند ورود زوار از مرز بین المللی مهران امروز نیز با حجم زیاد انجام خواهد شد ولی از فردا روند ورود زوار بتدریج آرام تر می شود و تا پایان هفته همه زوار ایرانی شرکت کننده در آیین اربعین حسینی وارد کشور می شوند.
وی در باره کمبود امکانات بویژه اتوبوس برای جابجایی زوار به شهرهای مختلف کشور گفت: با توجه به حجم گسترده ورود زوار از این مرز، تعداد اتوبوس های در نظر گرفته شده جوابگو نبود ولی با تدابیر اتخاذ شده و همکاری مسوولان استان های همجوار در اعزام اتوبوس، این مشکل بر طرف شده است.
استاندار ایلام یادآور شد: برغم همه تلاش ها و اعلام مسوولان برای اینکه زوار از دو مرز دیگر (شلمچه و چزابه) وارد کشور شوند روز گذشته در مجموع از این دو مرز تنها 67 هزار نفر وارد کشور شده در حالکیه از مرز مهران بیش از 150 هزاز زائر ورودی داشته ایم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ایلام ، مهران ، ورود ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.