کوین برت:

جنگ امریکا با ترور، جنگ با دشمنان اسرائیل است

"کوین برت"، مفسر سیاسی از امریکا گفت به اصطلاح جنگ با ترور در واقع جنگ واشنگتن با دشمنان اسرائیل است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، برت این سخنان را در پاسخ به سوالی درباره تایید لایحه هزینه چند میلیارد دلاری نظامی در سنای امریکا مطرح کرد که ۳۵۰ میلیون دلار از آن به سامانه موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین اختصاص دارد.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: کنگره امریکا با تصویب پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار از مالیات امریکایی‌ها به رژیم اسرائیل برای احداث سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین یک بار دیگر بردگی مطلق خود را در برابر اسرائیل اثبات کرده است.

وی افزود: این تنها بخش کوچکی از هزینه‌های عظیم امریکایی‌ها برای اسرائیل است. کریستین ساینس مانیتور حدود ۱۰ سال پیش در مقاله‌ای تاکید کرد امریکا برای حمایت از اسرائیل در طی چند سال بیش از تریلیون‌ها دلار هزینه کرده است.

برت تصریح کرد به گفته جو بایدن، معاون رییس جمهور امریکا، واشنگتن از سال ۲۰۰۸، ۱۷ میلیارد دلار در قالب کمک نظامی مستقیم به اسرائیل پرداخت کرده است و «اگر شما کمک‌های غیرمستقیم را هم به این رقم اضافه کنید به چند ده میلیارد دلار در دوره زمانی اخیر می‌رسد.

امریکا روزانه حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در قالب کمک نظامی به اسرائیل می‌پردازد و این رقم در مجموع سالانه بالغ بر بیش از ۳ میلیارد دلار می‌شود.

کمک نظامی واشنگتن به تل آویو امریکایی‌ها را به برگزاری چندین تظاهرات در اعتراض به این اقدام در سراسر این کشور ترغیب کرده است. معترضان امریکایی می‌گویند پول مالیات‌دهندگان برای تهاجم بیشتر اسرائیل علیه فلسطینیان صرف می‌شود.

برت افزود: حال این سوال مطرح می‌شود که از این همه هزینه مالی و کمک تسلیحاتی که واشنگتن با دست و دلبازی در اختیار رژیم اسرائیل با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت می‌گذارد چه چیزی عاید امریکا می‌شود؟ و پاسخ هم این است تنها انبوهی از مشکلات.

وی خاطرنشان کرد: حمایت امریکا از اسرائیل به نفرت‌آفرینی از واشنگتن در سراسر جهان منجر شده است. این مساله امریکا را به سوی به اصطلاح جنگ با ترور هدایت کرده است که در واقع جنگ با دشمنان اسرائیل است.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: یک حمله صهیونیستی به امریکا یعنی عملیات پرچم دروغین ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که در آن عوامل اسرائیل در امریکا به قتل ۳ هزار امریکایی، تخریب و انفجار برج‌های دوقلو، تخریب ساختمان شماره ۷ مرکز تجارت جهانی و کل مرکز تجارت جهانی، حمله به پنتاگون و مقرهای نظامی امریکا دست زدند آغاز به اصطلاح جنگ با ترور را در پی داشت و بعد به طرز فریب‌آمیزی «تروریست‌های مسلمان» مقصر جلوه داده شدند.

مقام‌های امریکایی ادعا کردند این حملات از سوی تروریست‌های القاعده اجرا شد اما بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند این یک عملیات پرچم دروغین بود و اسامه بن لادن صرفا به عنوان تهدیدی از سوی امریکا مطرح شد تا اهداف مجموعه نظامی-صنعتی این کشور را محقق کند.

آنها معتقدند عناصر سرکش در دولت جرج بوش، رییس جمهور سابق امریکا وظیفه هماهنگی یا دست‌کم ترغیب اجرای حملات ۱۱ سپتامبر را به عهده داشتند تا اقتصاد امریکا را تقویت کنند و دستور کار صهیونیستی را به پیش ببرند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار