دادستان ارومیه خبرداد

رهایی 8 زندانی از مجازات قصاص طی سال جاری

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اشاره به بحث تلاش برای عفو و گذشت در سطح جامعه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در دادسرای ارومیه در سال جاری ۸ زندانی از اجرای قصاص عفو شده و از دار مجازات رهایی یافتند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «حبیبی» دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در مورد گذشت خانواده‌های مقتولان از اجرای حکم قصاص و تبعات انسانی این امر در جامعه گفت: خانواده‌های مقتولان و بستگان آن‌ها که در راه نجات اعدامی‌ها تلاش کردند در خاطره‌ها باقی می‌مانند و این اقدام قابل ستایش است و از نظر شرع اسلام امر بسیار پسندیده‌ای را انجام داده‌اند و نزد خداوند از اجر و پاداش بالایی برخوردار هستند.

وی در ادامه افزود: تلاش برای بخشش محکومان و گسترش فرهنگ گذشت و رافت از دیرباز در کشور اسلامی‌مان وجود داشته است که در سال‌های اخیر نیز خوشبختانه این مسئله گسترش چشمگیری یافته است.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: گذشت تنها نجات یک فرد نیست بلکه عملی است ماندگار و آموزنده که دعوتی از همگان به گذشت و بخشش است.

حبیبی در ادامه اظهار داشت: قرآن کریم قصاص و عفو را در کنار هم قرار داده و‌‌ همان گونه که بر اجرای قصاص جهت سالم سازی جامعه به عنوان یکی از احکام الهی تاکید نموده اولیای مقتولان را با وعده عفو و رحمت خداوند بر گذشت و بخشش تشویق کرده است.

وی ادامه داد: امسال تاکنون ۸ زندانی محکوم به قصاص در ارومیه با رضایت اولیاء دم از دار مجازات رهایی یافته‌اند و امیدوارم که با ترویج گسترده آموزه‌های دینی در جامعه و توجه آحاد جامعه به مسائل دینی از میزان آسیب‌ها و جرائم از جمله قتل نفس به شدت کاسته شود و شاهد افزایش مجازات زندان و اعدامی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین برابری، برادری و دوستی است اگر خانواده‌هایی که قربانی این قبیل مشکلات شده‌اند بتوانند با سعه صدر و گذشت به عمل مجرمانه مجرم رضایت دهند و دوباره زندگی را به وی ببخشند ‌‌نهایت انسانیت را به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار