رابطه با جنس مخالف بر افراد چه تاثیری دارد؟

یک مشاور خانوادگی گفت: دوستی با جنس مخالف راهی برای کسب تجربه‌های جدید است، اما نقش مهمی در ایجاد استرس و عزت نفس افراد دارد.

محبوبه فتاحی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هر انسانی دیدگاه خاصی نسبت به ظاهر بیرونی خود دارد که با توجه به تجربه‌های بیرونی و درونی از جمله واکنش والدین به خصوص جنس مخالف کسب می‌کند.  
 
این مشاور با تاکید براینکه این واکنش در روان‌شناسی (تصویر بدن) نامیده می‌شود و اهمیت زیادی در سلامت روان ما دارد، تصریح کرد: اهمیت و محبوبیت برای ما ارزش زیادی دارد، بنابراین اگر خودمان را برای دیگران جذاب و محبوب نکنیم، نگران،‌ آرامش ما را از بین خواهد برد زیرا ما انسان‌های اجتماعی هستیم.  
 
وی ادامه داد: طبق تحقیقاتی که روی مردان انجام دادیم متوجه شدیم ظاهر برای مردان جوان بسیار مهم است و زیبایی با اعتماد به نفس آن‌ها درارتباط است.
 
فتاحی اظهار کرد: دوستی با جنس مخالف علاوه بر اینکه می‌تواند باعث کسب تجربه‌های جدید شود، نقش مهمی در ایجاد استرس و عزت نفس انسان‌ها دارد.  
 
وی با بیان این که دخترانی که با فردی از جنس مخالف دوست هستند، بیشتر از دیگران رژیم غذایی می گیرند و از بدن خود ناراضی هستند افزود: افرادی که اعتماد به نفس کمی دارند و به دنبال تایید دیگران هستند ممکن است خود را در دریایی از روابط بی‌حد و مرز غرق کنند، به این امید که دیگران او را تحسین کنند و در حالی که این اقدام علاوه بر آسیب‌هایی که وارد می‌کند، اوضاع را بدتر خواهد کرد.  
 
فتاحی بیان کرد: گاهی ارتباط با جنس مخالف به طور غیرمستقیم روی افراد اثر می‌گذارد، مثلا تجربه مورد خیانت قرار گرفتن می‌تواند نارضایتی افراد از ظاهر خود شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: این اتفاق باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و واکنش شدیدی مانند برقراری ارتباط با دیگران برای به اثبات ساندن دوباره محبوب بودن خود، جراحی‌های پلاستیک و... شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: رابطه ، جنس مخالف ، دوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار