تاثیر مراسم عزاداری در زندگی جوانان

یک جامعه شناس گفت: حضور جوانان در مساجد و هیئت های مذهبی، باعث دور شدن جوانان از روی آوردن به کارهای قابل پسند می شود.

حسن حسینی جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در ماه  محرم و صفر حضور جوانان در مساجد و هیئت های مذهبی، باعث می شود، از موضوعات حاشیه ای که باعث روی آوردن آنها به خلاف می شود دوری کنند.
 
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) از جنبه روحی، روانی و اجتماعی تاثیر مثبتی روی انسانها به ویژه جوانان دارد، افزود: این نوع رفتار از اعتقادات دینی، مذهبی افراد شکل می گیرد ودر ایام محرم و صفر تقویت می شود.
 
وی با اشاره به اینکه ایام محرم زمان مناسبی را فراهم می کند تا انسان، به خصوص جوانان تا حد امکان از گناه دور شوند، تصریح کرد: جوانان در این ماه بررفتارهای خود کنترل بیشتری دارند، بنابراین باید آنها را به سوی رفتارهای مثبت اخلاقی و اجتماعی تشویق کنیم تا در تمام ایام زندگی آن را به کار ببندند.
 
این جامعه شناس اضافه کرد: این جوانان هستند که باید مراسم مذهبی و مساجد را برای نسل های آینده حفظ کنند و اگر جوانان ما آئین‌های مذهبی و حضور در مساجد فاصله بگیرند، نه تنها فرهنگ مذهبی کشور ضربه می خورد، بلکه به دلیل کمرنگ شدن روحیه مذهبی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه بیشتر می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: موثرترین راه برای حفظ امنیت جامعه، وجدانی است که در وجود افراد است و در قلب آنها جا دارد و بهترین قانون، قانونی است که با فطرت الهی انسان سازگار باشد، حضور در مساجد و هیئت های مذهبی در پاکی نفس و جامعه سالم موثر خواهد بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مراسم ، عزاداری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار