یک متخصص کودکان خبر داد

حداکثر زمان مناسب برای تماشای تلویزیون کودک

خاتمی گفت: کودکان حداکثر 2 ساعت در روز از تلویزیون استفاده نمایند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کتایون خاتمی متخصص کودکان در کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان با اشاره به علل چاقی در بین کودکان گفت: در بوفه مدارس مواد غذایی با کالری زیاد عرضه می‌شود همچنین تبلیغات مواد غذایی در جامعه چاقی را در بین کودکان به وجود می آورد.

وی با اشاره به تاثیر شاغل بودن خانواده‌ها و تک فرزندی در چاقی کودکان افزود: شاغل بودن خانواده‌ها سبب می‌شود فرزندان غذای مناسبی استفاده نکنند علاوه بر آن جذابیت غذاهای فست فودی و حالت اعتیاد آور آن برای کودکان چاقی آنها را به دنبال دارد.

این متخصص کودکان ادامه داد: صرف زمان زیادی توسط کودک برای استفاده از لپ تاپ و بازی‌های کامپیوتری منجر  به چاقی شدید در بین آنها می‌شود و این مسئله اثرات سوئی به کودکان می گذارد.

وی عنوان کرد: برخی از انواع باکتری‌ها در ایجاد چاقی میان حیوانات موثر است از جمله آنها آدنو ویروس‌ها هستند که به وسیله ایجاد چربی در بدن حیوانات منجر به چاقی در بین آنها می‌شود این مسئله به روی انسانها نیز انجام شده است.

این متخصص کودکان با اشاره به مدت زمان مناسب برای مشاهده تلویزیون بیان کرد: انجمن متخصصین اطفال آمریکا توصیه کرده کودکان حداکثر 2 ساعت در روز از تلویزیون استفاده نماید.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار