در آستانه شهادت امام هشتم؛

حرکت کاروانهای عشق به مشهدالرضا(ع) در راه خراسان رضوی

هر ساله سی ام صفر ، سالروز شهادت امام رضا (ع)، گردهمایی باشکوه زائران و مجاوران آن حضرت ، غوغایی در مشهد مقدس به پا می کند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، امسال هم همچون سالهای گذشته ، شاهد خیل عظیم کاروانهای پیاده در جاده های منتهی به مشهد مقدس هستیم .

شور رضوی دل ها را فرا مي گيرد و مردماني عاشق از هر كوي و برزن با پاي پياده به راه مي افتند تا به زیارت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت ، امام رضا (ع) بروند.

مردم عاشق و دلباخته امام رضا (ع) در خراسان شمالی هم با برگزاری دهها ایستگاه صلواتی با زوق و شوق تمام از زائران پیاده امام رضا(ع) در شهر ها و روستاها پذیرایی و با اشک چشم آنها را بدرقه می کنند.

حرم رضوی پذیرای 9هزار و 334 زائر پیاده از خراسان شمالی ( باب الرضا )

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد گفت: این زائران در قالب 82 کاروان از شهرها و روستاهای مختلف برای شرکت درعزاداری 28 صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام می شوند.

حجت الاسلام سهرابی افزود: روز اربعین حسینی 36 کاروان با جمعیت 3 هزار و 700 زائر از شهرهای بجنورد و شیروان به سمت حرم رضوی حرکت کردند وامروز هم یک کاروان بزرگ 650 نفره از فاروج به مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی همچنین گفت: تا کنون 12 کاروان نیز با جمعیت 634 زائر پیاده از استان گلستان سمنان و مازندران از خراسان شمالی گذر کردند.

مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي هم از خدمت رساني راهداران به كاروان هاي پياده حرم رضوي خبر داد.

به گفته بديعي مقدم راهداران اين استان با برپایی ايستگاه هاي صلواتي كه در بين راه و در محل راهدارخانه ها ايجاد كرده اند از كاروان ها استقبال می کنند .

چهار ستاد استقبال از زائران پیاده حرم مطهر رضوی در خراسان شمالی فعال است که ستاد اصلی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و ستادهای فرعی آن هم در محل بوستان ملی باباامان بجنورد و شهر فاروج دایر شده است .

همچنین به منظور اسکان و پذیرایی زائران پیاده حرم رضوی، مساجد، حسینیه ها و امامزادگان واقع در مسیر حرکت کاروان ها نیز برای ارائه خدمات به زائران ساماندهی شده اند .

پارسال در ایام شهادت امام رضا(ع) هشت هزار زائر پیاده از خراسان شمالی در قالب طرح (قدم های آسمانی تا امام مهربانی) عازم حرم رضوی شدند.

السلام علیک یا شمسُ الشموس و انیسَ النفوس

سلام بر علی بن موسی الرضا که دل‏های شیدا، به عشق نوشیدن شراب طهور قرب، از جام زیارتش، لحظه شماری می‏کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.