تجارت در هفته‌ای که گذشت

قیمت آجیل شب یلدا/ عدم تغییر قیمت کالای اساسی/ یک دست لباس سگ 95 هزار تومان

مسدود کردن حساب‌های تجار ایرانی در بانک‌های اروپایی، عدم تغییر قیمت کالاهای اساسی و تورم مقررات از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مسدود کردن حساب‌های تجار ایرانی در بانک های اروپایی، عدم تغییر قیمت کالاهای اساسی و تورم مقررات از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

آجیل شب یلدا از 22 تا 38 هزار تومان
احمدی با اشاره به قیمت آجیل و خشکبار در شب یلدا گفت: هر کیلو آجیل معمولی شب یلدا 22 هزار تومان و آجیل مرغوب 38 هزار تومان قیمت دارد.

پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو از محل تهاتر
دائمی در مورد بدهی‌های وزارت نیرو گفت:‌ در سال جاری بخشی از بدهی‌ها از محل تهاتر تسویه شد اما مجموعه بدهی‌های صنعت برق به گونه‌ای است که در صورت عدم دیدن تدابیر لازم روی صنعت برق تاثیر می‌گذارد.

قیمت آجیل و خشکبار تابع عرضه و تقاضا است / هیچ کمبودی در بازار نداریم
احمدی با اشاره به قیمت آجیل و خشکبار در آستان شب یلدا گفت: قیمت تابع عرضه و تقاضا است و قیمت مصوبی برای آجیل و خشکبار وجود ندارد و خوشبختانه هیچ کمبودی در بازار نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کار ما در صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو درست و قانونی است، گفت: شاید برخی نمایندگان در این مورد سؤال داشته باشند از خودمان بپرسند

فاضلی گفت: در چند سال گذشته کارخانه رسمی تولید گوشی تلفن همراه با حمایت مخابرات شروع به فعالیت کرد که متأسفانه عدم حمایت از مجموعه تولیدی در کشور به خصوص در بحث موبایل منجر به تعطیلی این کارخانه و فراموش شدن تولید موبایل در کشور شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از دلایل عقب ماندگی، نبود رقابت و انحصاری بودن بعضی خدمات توسط بعضی از شرکت‌ها است. وقتی شرکتی انحصاری عملی می کند دلیلی نمی بیند برای تحقیق و توسعه هزینه کند

با توجه به اینکه بیش از 90 درصد اقلام مربوط به نگهداری حیوانات و غذا و اسباب بازی و سایر لوازم حیوانات وارداتی است، فراوانی و روند رو به رشد واردات آن به کشور نشان دهنده این است که نظارت کاملی بر واردات این محصولات وجود ندارد و واردکنندگان از ورود این محصولات به کشور سود خوبی نصیبشان می‌شود.

مسدود کردن حساب‌های بانکی صادرکنندگان در بانک‌های اروپایی/ عدم ثبات نرخ ارز و مسائل بانکی دو چالش بر سر راه صادرات
رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به چالش‌های بر سر راه صادرات گفت: عدم ثبات نرخ ارز و مسائل بانکی دو مسئله مهم بر سر راه صادرات کالاهای ایرانی است.

تورم مقررات از مشکلات اساسی کشور است/ تا عوامل بروز فساد ریشه‌ای حل نشود مبارزه با آن امکان‌پذیر نیست
شافعی گفت: تورم مقررات مشکل اساسی کشور است که اگر به همین یک نکته توجه ویژه شود مبارزه با فساد سریع‌تر انجام می‌شود.

بر اساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری 2.8 هزار تن عسل طبیعی به ارزش 15.3 میلیون دلار از ایران صادر شد.

انتهای پیام/



برچسب ها: تجارت ، هفته ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار