سالمندان اینگونه بیماری عضلانی را به تعویق بیاندازند

با بالا رفتن سن،غضروف مفصل دچار حالت پیری می شود و امکان بروز به آرتروز را افزایش می دهد.

دکتر رامین اسپندار متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شایع ترین مفصلی که دچار آرتروز می شود، مفصل زانو است از جمله عوامل تاثیر گذار بر مفصل زانو می توان وزن و سلامت کل اندام تحتانی را نام برد، نرمی استخوان و پوکی استخوان عوامل موثر دردهای داخل مفصلی هستند که باید درمان شوند.

وی گفت: درمان آرتروز بر حسب شدتی که دارد متفاوت است در مواردی که خفیف باشد معمولا درمان‌های غیر جراحی شامل مراقبت کردن از مفصل، تقویت عضلات اطراف مفصل و تجویز برخی داروها که التهاب مفصل را کم کند توصیه می‌شود.

اسپندار تصریح کرد: هنگامی که امکان حفظ نباشد عمل‌های جراحی نظیر تعویض مفصل و خشک کردن مفصل می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

وی بیان کرد: آرتروز به دو دسته اولیه  و ثانویه تقسیم می‌شود، در آرتروز اولیه مفصل به تدریج دچار آرتروز می‌شود و علت خاصی برای پیدایش آن وجود ندارد ولی در آرتروز ثانویه ممکن است علت‌هایی نظیر شکستگی داخل مفصل و ضایعات ایجاد شده در مفصل باعث بروز آرتروز شود با درمان به موقع می توان ابتلا به این بیماری را به تعویق انداخت.

وی در پایان توصیه کرد: به طور کلی باید فشار روی مفصل کم شود، عضلات اطراف مفصل تقویت شود و کمک شود که حالت ایجاد شده بدتر نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار