قم؛

راهکارهای ازدواج برای جلوگیری از افسردگی در جوانان

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: ازدواج باعث پیدایش عشق ، رضایت، لذت ،آرامش ، معنویت و رحمت الهی در انسان می شود و از افسردگی و نگاه پوچ گرایی به زندگی جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت الله احمد مبلغی استاد حوزه علمیه قم
با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت : ازدواج باعث آرامش  و رضایت درونی در انسان ها و عامل مهمی برای فرونشاندن ناهنجاری های اجتماعی و آسیب ها در جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه استان در رابطه با ارتباط تنگاتنگ بین عبادت و ازدواج  گفت: ازدواج مناسب باعث احساس پاکیزگی در انسان، از بین رفتن گناهان و عامل مهم معنویت بخش و دور کردن یاس و نا امیدی در انسان ها می شود.

 
آیت الله مبلغی با بیان اینکه ارتباط میان انسان و خداوند تنها در مناسک عبادی خلاصه نمی شود گفت:بر همین اساس باید ارتباط بین انسان ها با خداوند بازتعریف شود و نسل امروز نیاز دارد لمس کند که عبادت او از رهگذر مهر و محبت ورزی های خانوادگی نیز معنی و مفهوم می یابد.
 
 
وی افزود: عشق یکی از مقولاتی است که در نتیجه ازدواج حاصل می شود، البته در این زمینه دو مقوله وجود دارد گاهی عشق از روی هوس و زودگذر است و گاهی همراه با مروت، علاقه، استمرار و استقرار است که این مهم با ازدواج تعریف می شود.
 
مبلغی با توجه به کانون گرم خانواده و بیان اینکه پدر ،مادر و فرزندان اعضای یک خانواده هستند محبت طبیعی افراد به خانواده، باعث از بین رفتن گناهان می شود گفت:  انسان اگر در فضای جامعه بشکند کانون خانواده بهترین تکیه گاه برای وی است و او در خانواده نمی شکند و این فرصت مهمی بازسازی معنوی برای اشخاص است.
 
رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: متاسفانه نگاه ما به ازدواج بیشتر مادی است و از این جا نیز ضربه خوردیم و اگر ارتباط رحمت الهی و ازدواج را آنگونه که دین می خواهد فضا دهیم و سیاستگذاری و قانونگذاری درستی متناسب به آن داشته باشیم از آن( ازدواج) می توان در بهداشت روانی جامعه استفاده بهینه و مطلوب کرد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.