در مراسم رونمایی از مجموعه پویانمایی "فرزندان آفتاب" مطرح شد

ساری: نباید اجازه دهیم فکر و روح فرزندانمان در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد / انیمیشن یکی از راهبردی‌ترین صنایع کشور ما است

مدیر اسبق شبکه پویا گفت: نباید اجازه دهیم فکر و روح فرزندانمان در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد. من امیدوارم خیلی بیشتر از این به موضوع انیمیشن به عنوان هنر صنعت راهبردی توجه شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مراسم رونمایی از مجموعه پویانمایی "فرزندان آفتاب" عصر امروز با حضور جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت، دکتر حسین ساری مدیر اسبق شبکه پویا ،حجت السلام افضل بیگی نماینده ولی فقیه در بنیاد روایت و عوامل این مجموعه در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت ضمن تشکر از عوامل این مجموعه  گفت: تولید "فرزندان آفتاب" حدود سه سال پیش آغاز شده و نگارش آن حدود یکسال به طول انجامید چرا که بنا داشتیم کار طولانی و پرباری از رویدادها و رخدادهای تاریخی انقلاب تولید کنیم بنابراین نگارش آن کار سخت و طولانی بود ولی با کمک آقای اسکویی و همکارانشان کار خوبی نوشته شد.

وی افزود : مخاطبان اصلی حوزه پویا نمایی  طیف کودک و نوجوان هستند و طبیعتا ویژگی خاص خودشان را دارند بنابراین کار در این حوزه پر اهمیت و سخت است زیرا سرمایه‌های آینده ما یعنی کودکان و نوجوانانمان در این گروه سنی قراردارند.

جباری بیان کرد: اگر کار فرهنگی را  درست انجام بدهیم در. کودکان و نوجوانانمان در آینده نسبت به خیلی از موضوعات که در شبکه‌های دیگر ارایه می‌شود، با آگاهی برخورد خواهند کرد.

وی عنوان کرد: پویانمایی هنر با ارزش و اثرگذاری است و استعدادهای فراوانی در این حوزه در کشورمان داریم و هنوز این استعدادها کشف نشدند.

جباری اظهار داشت: امروز ما می‌خواهیم از باور و اراده عوامل این کار تقدیر کنیم لذا من به همه‌ی دوستانی که زحمت این کار را کشیدند، خسته نباشید می‌گویم.

وی تصریح کرد: برای تداوم این کار به صداوسیما نیاز داشتیم که برخورد خوب و مثبت حسین ساری مدیر شبکه پویا باعث شد جدی تر در این حوزه کار و تلاش کنیم امیدوارم این فضا بعد از خروج او بازهم در این شبکه برقرار باشد تا مجموعه‌های بهتر و بیشتری در این شبکه تولید شود.

جباری افزود: ما توانایی تولید هزاران انیمیشن را در این زمینه داریم هیچ کشوری نباید فکر کودکان و نوجوانان خود را در اختیار دیگران قرار دهد چون آنها با افکار خود آثارشان را بدانگونه که می‌خواهند به ما ارایه می‌دهند.

جباری اظهار داشت : ما در حوزه فرهنگ و پویا نمایی استعدادها و مخاطبان خوبی داریم ونباید تولیداتمان را بر عهده کشورهای دیگر قرار دهیم.

وی ادامه داد: خیلی از موضوعات فرهنگی که به جوانان ما القا می شود شاید با افکار فرهنگی ما مطابقت نداشته باسد بنابراین ما باید در این زمینه به مرز خودکفایی برسیم.

جباری اظهارداشت: در حوزه فرهنگ به مراقبت بیشتر وقوی تری نیاز داریم تا خود را به مرز خودکفایی برسانیم که در این راستا صداوسیما، مجموعه پویا نمایی، حوزه هنری، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش در مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بسیج باید دست به دست هم دهند تا در این زمینه استعدادهای بالقوه را به جد تبدیل کنیم.

حسین ساری مدیر اسبق شبکه پویا در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی استعداد فراوانی دارد که به کانون وقطب انیمیشن پاک در دنیا تبدیل شود

"حسین ساری" مدیر اسبق شبکه پویا که با حکم معاون سیما ماموریت خود را در مرکز پویا نمایی "صبا" و شبکه "پویا" به پایان رسانده و به عنوان مدیر شبکه آموزشی حکم گرفته است، در این نشست اظهار داشت: خیلی خوشحالم و مسرورم از اینکه توفیق پیدا کردم تا به بهانه رونمایی از یک اثر فاخر و ارزشمند، همکاران خود را در بنیاد فرهنگی "روایت" و به ویژه دست اندار کاران مجموعه "فرزندان انقلاب" ملاقات کنم.

وی افزود: بخش فرهنگی ما فارغ از تعارف مهمترین بخش کشورمان محسوب می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری اقتدار فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی به مثابه اقتدار حقیقی است.

ساری عنوان کرد: البته کشور ما در همه‌ی جهات و ابعاد، کشور قدرتمندی است اما بخش فرهنگی به جهت فرمایش مقام معظم رهبری،  فوق العاده برای ما کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: انیمیشن یکی از کلیدی ترین و راهبردی ترین صنایع کشور ما است. از یک جهت که در کشور ما انبوه کودک و نوجوان وجود دارد و کشور آینده‌اش متعلق به آن‌هاست و از جهت دیگر رویکرد خود صنعت انیمیشن است.

ساری اظهار داشت: انیمیشن "فرزندان آفتاب" ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که یکی از مهمترین ویژگی‌های آن تعهد تعهد به ارزش‌های انقلاب، ارزش‌های بومی و دفاع مقدس است که خوشبختانه به خوبی به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه می‌تواند مصداقی از یک مجموعه تلویزیونی و الگویی برای مجموعه‌های آینده باشد. تا کنون 52 قسمت از این مجموعه 104 قسمتی تولید شده است.

"ساری" بیان کرد: مرکز پویا نمایی "صبا" کماکان پشتیبان این برنامه‌ها خواهد بود،‌ چون این مجموعه دنبال کارهای خوب است.

وی با اشاره به مشارکت بنیاد روایت با مرکز پویا نمایی "صبا" در تولید این مجموعه انیمیشن  افزود: به سردار نقدی، فرمانده بسیج و جواد جباری، مدیر عامل بنیاد روایت تبریک می‌گویم، چرا که در تولید یک مجموعه استاندارد خوب حمایت و هدف گزاری کردند.

وی تصریح کرد: آینده فناوری رسانه در همین جاست اگر با اهتمام بیشتر دنبال کنیم، مخاطب داخلی و خارجی را به همراه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یک راه طولانی در پیش داریم و نباید اجازه دهیم فکر و روح فرزندانمان در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد. من امیدوارم خیلی بیشتر از این به موضوع انیمیشن به عنوان هنر صنعت راهبردی توجه شود.

"ساری" اظهار داشت: فرزندان ما باید با پدران و خلقیات آن‌ها آشنا شوند و هویت فرهنگی، ملی و دینی به آن‌ها انتقال داده شود.

"علی نوری اسکویی" تهیه کننده این اثر در این نشست گفت: مجموعه "فرزندان آفتاب" در ابتدا در حد یک ایده‌ی اولیه بود که از سوی "جواد جباری" مطرح شد تا  یک کار ملی و فاخر انجام شود. بخش اعظمی از تاریخ معاصر ما در انیمیشن به صورت جدی اتفاق نیافتاده، بنابراین تصمیم گرفتیم این ایده را تبدیل به یک مجموعه انیمیشنی کرده و تاریخ معاصر برای مخاطب کودک و نوجوان روایت کنیم، بنابراین در طی چندین جلسه به یک چهارچوب کلی رسیدیم.

وی ادامه داد: مجموعه "فرزندان آفتاب" روایتگر نسلی است که افتخار آفرینی کردند، بنابراین در حوزه علمی ابتدا باید سرنوشت پدرانشان را برایشان روایت کنیم.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسین ساری، جواد جباری و حجت الاسلام افضل بیگی، از تمامی عوامل این مجموعه تقدیر و قدردانی شد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.