پژمانفر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در حال پیگیری است

یک نماینده مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌ است، گفت: این طرح از سوی وکلای ملت در حال پیگیری است.

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم خراسان رضوی و کلات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: ‌وقتی وزیر یک وزارتخانه در وظایف محوله خود تخلفاتی داشته باشد و نسبت به  تخلفات پاسخگو نباشد، استیضاح وی مطرح می‌شود.
 
وی افزود: علی‌رغم اینکه  نمایندگان میل ندارند که به سمت استیضاح وزیر بروند اما استیضاح را به عنوان آخرین حق خود می‌دانند و ناچارند که این کار را انجام دهند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری وظیفه نظارتی نمایندگان، تصریح کرد: در بخش نظارت، وکلای ملت در صورت مشاهده تخلفات با آن برخورد کرده و در صورتی که این تخلفات ادامه پیدا کند مانع وقوع و گسترش آن خواهند شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از همکاران و از جمله بنده نسبت به عدم پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش طرح استیضاح وی را امضا کرده‌ایم، افزود: در حال حاضر امضاهای جمع آوری شده بالای 50 است، اما امیدواریم که وزیر مذکور به کارهای محول شده‌اش ترتیب اثر داده و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد در غیر این صورت ما مصر هستیم برای جلوگیری از تخلفات استیضاح وی را پیگیری کنیم.   

گفتنی است، طرح  استیضاح وزیر آموزش و پرورش 6 محور دارد که  انتصاب مدیران آموزش و پرورش مبتنی بر گرایشات و رفتار‌های سیاسی، عدم پرداخت حقوق بازنشستگان و یا به تعویق افتادن حقوق آنها، برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب در ساماندهی نیروی انسانی مانند تعیین محل خدمت معلمان دور از محل سکونت همسر و خانواده، عدم توجه به امور تربیتی و پرورشی در مدارس، عدم اجرای قانون مصوب مجلس مبنی بر استخدام مربیان پیش‌دبستانی‌، نیروهای شرکتی، حق‌التدریسی، عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر افزایش مرخصی زایمان و شیردهی به 9 ماه و استفاده از نیروهای ناکارآمد و بازنشسته در آموزش و پرورش را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۴ دی ۱۳۹۳
لطفا کمی هم به معیشت معلمان فکر کنید چرا مجلس به رتبه بندی معلمان رای نداد
فوق العاده معلمان ابتدایی چه شد - فوق العاده کارکنان اداره چه شد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
عدم پیگیری ارتقای حقوق کم معلمان رو هم اضافه کنید. تشکر
Iran (Islamic Republic of)
كوشكي
۲۰:۳۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
من يك معلم با 26 سال سابقه هستم به نظر من مشكل اصلي معيشت معلمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
باسلام وخسته نباشید .بنده یه فرهنگیم که شاهدم همه ی موارد ذیل را آقای فانی ، وزیرآموزش وپرورش اجرا نکرده است فقط یکی از آن موارد جدیدا درآذرماه 93 اجرا شده است. نه خبری از فوق العاده شغل معلمان ابتدایی است ونه خبری از شیر رایگان می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
من به عنوان یک فرهنگی با استیضاح وزیر آموزش وپرورش موافقم...نمایندگان محترم لطفا حتما پیگیری کنید..
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۸:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
نمایندگان محترم مجلس لطفا پیگیری نماییدچرا حقوق اذرماه فرهنگیان خوزستان بین 150هزار تومان تا 400هزار تومان به بهانه کسری بیمه تامین اجتماعی کم شده است
آخرین اخبار