مشهد؛

حرکت کاروان‌های عزاداری به سمت مشهد الرضا (ع)/ شور و دلدادگی به امام هشتم خستگی ناپذیر است

حرکت کاروان‌های عزاداری به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سالروز شهادت امام رضا (ع) از مناطق مختلف کشور به سمت مشهد الرضا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد این کاروانها به صورت پیاده و یا از طریق مسیرهای ریلی ،هوایی و زمینی به سمت مشهد الرضا در حرکتند .

پیش‌بینی شده است حدود 160 هزار زائر پیاده در قالب کاروانهای پیاده در چند روز آینده وارد مشهد مقدس شوند همه امکانات استان خراسان رضوی برای پذیرایی از زائران و مسافران بسیج شده است.




معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از آمادگی مجموعه آستان قدس رضوی برای پذیرایی از 10 میلیون زائر خبر داد

ممتاز گفت:با برنامه ریزی‌های انجام شده این زائران و دیگر مجاوران حرم مطهر رضوی در قالب 6 هزار هئیت عزاداری به حرم مطهر مشرف خواهند شد.

معاون گردشگری اداره کل صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی نیز با اعلام اینکه تاکنون 90 درصد از واحدهای اقامتی مشهد در ایام دهه آخر صفر پر و یا ذخیره شده است گفت : تعداد زیادی از مدارس ، مساجد، حسینیه‌ها ، تکایا، کمپ‌ها و سالن های ورزشی نزدیک حرم مطهر رضوی برای اسکان زائران دهه آخر صفر در مشهد در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی نیز از اختصاص 60رام قطار با ظرفیت بیش از 37 هزار نفر مسافر خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا مسافرانی که از طریق ریلی وارد مشهد می‌شوند با کمترین مشکل روبرو شوند

از فرودگاه مشهد خبر می‌رسد تعداد پروازهای ایام دهه صفر به مقصد مشهد و بالعکس 18 درصد افزایش یافت است.

شبکه حمل و نقل جاده‌ای با به کارگیری بیش از 6 هزار اتوبوس برون شهری آماده خدمات دهی به زائران مشهد الرضا است.

در ورودی‌های شمالی، جنوبی، شرقی و غربی مشهد مقدس ایستگاه‌های پذیرایی از زائران پیاده برپا شده است در برخی این ایستگاه امکان پذیرایی 15 هزار نفر با غذای گرم فراهم شده است تیم‌های امدادی، هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی، اورژانس جاده‌ای و راهداری در کل مسیر‌های منتهی به مشهد الرضا مستقر و آماده خدمات دهی به زائران دهه آخر صفر هستد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مشهد ، کاروان ، پیاده ، عزاداری ، امام ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.