ایندیپندنت گزارش داد:

تشریح جزئیات قتل‌عام وحشیانه دانش‌آموزان در مدرسه پیشاور

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به 8 ساعت ترس و وحشت دانش آموزان پاکستانی در مدرسه پیشاور پاکستان که روز گذشته توسط طالبان گروگان گرفته شده بودند، پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی از خبرنگار خود "پیتر پوفام" نگاهی به روایت دانش آموزانی داشت که 8 ساعت ترس و وحشت مرگ را در مقابل چشمهایشان تجربه کردند.

این روزنامه می‌نویسد: هنگامی که "عرفان شاه" دانش آموز 10 ساله خود را برای شرکت و نشستن بر سر کلاس "علوم اجتماعی" روز سه شنبه آماده می‌کرد نمی دانست که این روز، روزی است که سرنوشت وی را تغییر خواهد داد.

این روزنامه سپس از قول این دانش آموز می‌نویسد: هنگامی که بر روی صندلی خود در کلاس نشسته بودم، ناگهان صدای تیری شنیدم، معلم هیچ توجهی به صدا نکرد، اما صدا نزدیک و نزدیک تر شد و ما صدای گریه دانش آموزان را می‌شنیدیم ، دوستم بلند شد که یکی از پنجره ها را باز کند که ناگهان با دیدن بسیاری از اجساد دانش آموزان بر روی زمین، شروع به گریه شدید کرد.

وی می‌گوید: دو تن از دانش آموزان نیز به بیرون از کلاس دویدند که آنها نیز در برابر چشمان ما کشته شدند.

ایندیپندنت سپس می‌گوید: این شروع قتل عامی بود که 8 ساعت بطول انجامید و منجر به کشته شدن 132 کودک و 9 تن از هیئت تدریس این مدرسه علاوه بر زخمی شدن ده‌ها تن شد.

پوفام خبرنگار ایندیپندنت همچنین می‌گوید که یکی از معلمان زنده زنده در برابر دیدگان دانش‌آموزانش و در داخل کلاس سوزانده شد.

اما "خان" یکی دیگر از دانش آموزان مدرسه می‌گوید: یکی از دانش آموزان با صدایی بلند از ما خواست تا روی زمین دراز بکشیم و در عرض چندثانیه افراد مسلح وارد شدند و اقدام به تیراندازی کردند و من جز چکمه های سیاهی متعلق به یکی از مسلحان که به سمت من می آمد و به دنبال دانش آموزی بود تا وی را بکشد چیزی ندیدم.

وی در ادامه می گوید: من احساس درد شدیدی به سبب اصابت دو تیر به پاهایم داشتم اما کرواتم را در دهانم فشار دادم تا گریه نکنم.

وی در ادامه می‌گوید: من مجبور شدم برای اینکه خودم را نجات دهم خود را به مردن بزنم و منتظر بودم تا فرد مسلح گلوله دیگری به من شلیک کند تا مرا بکشد.

وی همچنین درباره نجات خود می‌نویسد که وی منتظر ماند تا فرد مسلح از کلاس خارج شده و پس از آن وی در هنگامی که فرد مسلح حواسش نبود خود را در پشت یکی از درها مخفی می‌کند.

گفتنی است، در حمله خونین روز گذشته طالبان پاکستان به یک مدرسه در شمال غربی شهر پیشاور متعلق به ارتش این کشور، با گروگانگیری 500 تن از اعضای این مدرسه، در نهایت 141 تن کشته شدند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار