حوزه دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از فراهم شدن زمینه تسلیح کرانه باختری تا نقش آفرینی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آزادراه تهران- شمال

در گزارشی که می‌خوانید به مرور اخبار مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

سردار سلامی:دانشجویان به عنوان موتور محرک جامعه هدف دشمنان هستند

جانشین فرمانده کل سپاه قدرت پيشروی هر جامعه را به قوای ذهنی آن جامعه مرتبط خواند و گفت: دانشجوها و روشنفكران به عنوان موتور محركه جامعه، قدرت توليد انديشه داشته و به همين علت دشمن ذهن این افراد را هدف گرفته است.


بازدید سردار شیرازی از سازمان پدافند غیرعامل کشور

رئيس دفتر نظامی فرمانده معظم كل قوا از سازمان پدافند غیر عامل کشور بازدید کرد و در جریان چگونگی فعالیت در حوزه‌ها مختلف این سازمان قرار گرفت.


سرلشکر صفوی:استراتژی و عشق امام حسین(ع) توأم با قدرت و دانایی است

سرلشکر صفوی گفت: انتخاب سرزمین کربلا و قدرت عشق مافوق همه چیز است، لذا سیاست امام حسین(ع) و این استراتژی و قدرت عشق که توأم با قدرت و دانایی است را چگونه می‌توان تفسیر کرد.


سردار کوثری:وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند / فرمانده سپاه قدس به خوبی با تروریسم مبارزه می‌کند


رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر خارجه کانادا نمی‌تواند درباره سردار سلیمانی اظهار نظر کند و فقط ملت‌ها می‌توانند درباره ایشان قضاوت کنند؛ لذا فرمانده سپاه قدس به خوبی در برابر تروریسم ایستادگی کرده است.

سردار دهقان:خواست وزارت دفاع رسیدن به تراز دفاعی برتر است


‌‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: خواست وزارت دفاع از ‌دانشگاه صنعتی مالک اشتر حمایت از پیشبرد صنایع دفاع در عرصه رسیدن به تراز دفاعی بر‌تر است.

سردار شیرازی:تائید اساسنامه سازمان پدافند غیر عامل توسط فرماندهی معظم کل قوا

رئيس دفتر نظامي فرمانده معظم كل قوا گفت: اساسنامه سازمان هم بحمداله تصویب شد و مقام معظم رهبری اساسنامه را تایید فرمودند.

سردار جوانی:زمینه مسلح شدن کرانه باختری فراهم شده است

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: حوادث اخیر کرانه باختری به خوبی نشان داد که فرهنگ مقاومت در این منطقه نهادینه شده و زمینه پذیرش، تجهیز و مسلح شدن این منطقه فراهم گردیده و شاهد غلبه گفتمان مقاومت بر سازش هستیم.

امیر سرتیپ خرم‌طوسی:جهاد خودکفایی کشور را از وابستگی نجات داد/ 800 هزار ساعت پرواز در نیروی هوایی/ ارتش موضوع امنیت را به درستی درک کرد


جانشین ستاد مشترک ارتش با اشاره به این‌که به برکت جهاد خودکفایی و فرامین مقام معظم رهبری در نیروی هوایی 800 هزار ساعت پرواز انجام داده‌ایم، گفت: بر اساس مکتوبات و استانداردهای بین‌المللی برای هر پرواز 12 ساعت آموزش لازم است.


سردار عبداللهی:30 هزار میلیارد تومان سقف بودجه قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه‌های سازندگی/ قرارگاه یار دولت/ نقش‌آفرینی در آزادراه تهران- شمال


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: پالایشگاه ساخت بنزین با 75 درصد پیشرفت کاری مراحل اجرایی خود را پشت سرگذاشته و می‌تواند روزانه 60 میلیون تن بنزین و مواد سوختنی تولید کند.

امیر دریادار دوم:ناوشکن و زیردریایی‌ها در شرایط تحریم حاصل شده/ شبیه‌ساز سوخو 24 و میراژ در نهاجا/ ساخت شبیه‌ساز میگ 29 در آینده نزدیک

رئیس تحقیقات و جهاد خودکفایی آجا گفت: ما امروز در نیروی هوایی ارتش شبیه‌ساز سوخو 24 و میراژ را ساخته‌ایم و به‌زودی ساخت شبیه‌ساز میگ 29 را نیز آغاز می‌کنیم.

سردار عامری:رسالت رسانه در حوزه اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی است/ رسانه می‌تواند پرچم‌دار اقتصاد مقاومتی باشد

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رسالت رسانه در حوزه اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی است و رسانه می‌تواند بازیگر اول این حوزه در ساخت گفتمان باشد.


جعفری:نقش بی‌بدیل صداوسیما در توسعه اقتصاد مقاومتی

رئیس مرکز بسیج صداوسیما گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش بی‌بدیلی در توسعه اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

سردار دهقان:به کشورهایی که مخالفان ما نیستند پهپاد می‌فروشیم/ سلاح‌های ایرانی آماده ارسال به لبنان بوده است

وزیر دفاع درباره فروش پهپاد به مکزیک گفت: درباره بازارها و کشورهایی که خواهان دستاوردهای ما هستند، باید بگویم اگر در زمره مخالفان ما نباشند، فروش خواهیم داشت.


سرلشکر جعفری:القاء تقابل سپاه با دولت هدف عملیات روانی دشمن


فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که القاء تقابل بین سپاه و دولت را مطرح کنند و این از اهداف عملیات روانی و فضاسازی دشمنان ماست.


امیر سرتیپ دوم خلبان "بخشنده":بهینه‌سازی تجهیزات صنعتی C4I در دانشگاه هوایی شهید ستاری

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: این دانشگاه بر این باور است که همان‌طور که خون شهدا ضامن بالندگی و رشد نظام جمهوری اسلامی ایران شد، پژوهشگران این مرز و بوم نیز می‌توانند در توسعه همه‌جانبه در عرصه‌های علم و فناوری نقش‌آفرینی کنند.

منصور نجاتی عنوان کردارسال 293 مقاله و بازدید از الگوی زنده C4I


دبیر کنفرانس C4I گفت: این کنفرانس اهدافی از جمله ارائه جدید‌ترین دستاوردهای علمی پژوهشی در عرصه C4I، تعامل بین سازمان‌ها و صنایع، شناسایی نیازمندی‌ها و چالش‌ها در عرصه‌های تحقیقاتی، توسعه رویکردهای کاربردی بومی و پژوهشی و مشارکت گسترده دستگاه‌های مختلف را پیگیری می‌کند.


امیر سرتیپ حیدری:بمباران فرودگاه دمشق برای نابودی منابع حیاتی سوریه به بهانه حضور داعش است


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در رزمایش ولایت 93 همه نیرو‌ها اعم از کماندو‌ها، زرهی، بالگردی، پهپادی و نیروهای موشکی حضور خواهند یافت و ۴ روز این رزمایش مختص نیروی زمینی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار