حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرهنگ‌سازی مهم‌ترین عامل پیشگیری از مفاسد است

یک عضو کمیسیون حقوقی- قضایی مجلس هشتم گفت: افزایش اختلافات و فساد در سطح جامعه یک هشدار بسیار خطرناکی است و دستگاه قضا باید به صورت جدی با این مسأله برخورد کند.

حجت‌الاسلام «محمدتقی رهبر» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه اطاله دادرسی است که ابتدا باید عوامل آن را مشخص و سپس راهکارهای پیشگیری از آن را پیدا کرد.  
 
وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن حجم پرونده‌ها و همچنین طبق آمار اعلام شده، تعداد پرونده‌های موجود در دادسراها بین 14 تا 17 میلیون پرونده در سال است و باید گفت که این آمار برای کشوری مثل ایران که دارای الگوی اسلامی است بسیار ناپسند است.
 
این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: عمده اختلافات و فسادهای موجود در سطح جامعه ناشی از  فرهنگ عمومی است که همه دستگاه‌های فرهنگی، اداری، اجتماعی، اقتصادی، علما و  دانشگاهیان  باید برای اقتصاد و فرهنگ جامعه  تلاش کنند و نگذارند اختلافات به دادگاه‌ها برسد.  
 
حجت‌الاسلام رهبر افزود: باید صاحبان فکر و اندیشه در رابطه با اینکه چرا در کشور ما آمار جرم و جنایت حقوقی و کیفری بالا است را بررسی و  رسیدگی کنند.  
 
وی ادامه داد: افزایش اختلافات و فساد در سطح جامعه یک هشدار بسیار خطرناکی است و دستگاه قضا باید درصدد رسیدگی حقوقی قرار گیرد و یک راه حل کلی را پیدا کند.
 
 این عضو قضایی کمیسیون در مجلس هشتم خاطرنشان کرد: موازینی که اسلام برای رسیدگی و فصل خشونت قرار داده است راه‌های دشواری نیست چرا که سارق، رباخوار، قاتل حکمش مشخص و تعریف شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فساد ، اطاله ، جامعه ، فرهنگ ، امار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار