رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 5 خبر داد:

برگزاری مانور زلزله با رویکرد ارتقای سطح علمی دانش آموزان

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 5 از برگزاری مانور زلزله با رویکرد ارتقای سطح علمی دانش آموزان با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در مدرسه سلام خبر داد.

 
 علیرضا حاجی‌حسینی رئیس ستاد مدیریت شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌مانور زلزله در مدارس باید به صورت برنامه‌ای منظم، مستمر ومداوم اجرا شود.
 
وی در ادامه افزود: هدف اصلی از اجرای مانور زلزله در مدارس آشنایی دانش آموزان با راهنمای برخورد با  این بلایای طبیعی و انتقال آن به خانواده‌ها است.
 
حاجی حسینی با اشاره به نحوه پناه گیری و نصب چادر در صحرایی به عنوان بیمارستان صحرایی گفت: در  حال حاضر مصدومان چادر صحرایی مستقر شده و دانش آموزان ساختمان را تخلیه و در حیاط مدرسه به عنوان نقطه‌ امن فرضی پناه  گرفته‌اند.
 
وی تصریح کرد:‌در این راستا با انجام مانورهای آموزشی و پیشگیری برای مقابله با بحران و بلایای طبیعی و فرضی، دانش آموزان شرایط وقوع حوادث طبیعی احتمالی را احساس کنند.
 
وی با تاکید بر لزوم آموزش صحیح دانش آموزان در نحوه مقابله با این گونه حوادث گفت: با ارائه آموزش‌های صحیح به دانش آموزان در زمان مواجه با بحران آسیب‌های کمتری متوجه قشر دانش آموزان می شود.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 5 تاکید کرد: گفتنی است بعد از به صدا در آمدن آژیر زلزله ابتدا دانش آموزان به پناه گیری در مکان‌هایی امن اقدام و سپس در حیاط مدرسه جمع شدند تا نحوه پناه گیری را آموزش ببینند.
 
وی در پایان گفت: لازم به ذکر است این  مانور با حضور سازمان‌های اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی ستاد بحران در مدرسه سلام در صادقیه برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار