مدیرعامل شرکت بیمه کوثر :

رشد 7 درصدی شرکت‌های بیمه در ضریب خسارت بیمه /سهم 54 درصدی خسارت های بیمه اتومبیل

در همایش بیمه و ریسک دلیل رشد 7 درصدی ضریب خسارت بیمه، کنار گذاشته شدن مدیریت ریسک عنوان و راهکارهای حل مشکلات صنعت بیمه بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران عبدالرسول عطایی در اولین همایش «مدیریت ریسک و بیمه» هدف اصلی از  برگزاری این همایش را فقدان مدیریت ریسک شرکت‌های بیمه‌ در برابر چالش‌ها و مخاطراتی دانست که در سال‌های اخیر صنعت بیمه را در کشور تهدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر گفت: بر اساس آمار و بررسی‌های اخیر از 100 درصد بیمه‌نامه‌های ارایه شده در کشور، 54درصد متعلق به بیمه اتومبیل و 19 درصد نیز متعلق به بیمه‌های درمان بوده است و سهم بیمه‌های زندگی تنها 9.1درصد است که با توجه به اهمیت این بیمه‌نامه‌ها، این آمار بسیار اندک است و این مسئله یک ضعف بزرگ در حوزه فعالیت‌های صنعت بیمه به شمار می‌آید.

وی افزود: سال گذشته تلاش اصلی ما افزایش سهم بیمه‌های زندگی در کل بیمه‌نامه‌های ارایه شده توسط این شرکت بود؛ به طوری که در نهایت بیمه کوثر توانست این سهم را به 28 درصد افزایش دهد و در این حوزه سهم قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر شرکت‌های بیمه‌ای به دست آورد.

مدیرعامل بیمه کوثر به مشکلات موجود در فعالیت‌های بیمه اشاره کرد و چالش اصلی بر سر فعالیت شرکت‌های بیمه را رشد ناکافی این شرکت‌ها بر اساس وضعیت فعلی بازار کشور و ایجاد پدیده دامپینگ دانست.

عطایی عدم تحقق خصوصی‌سازی در صنعت بیمه کشور و حضور پررنگ و سهم 50 درصدی شرکت‌های دولتی در این حوزه، دخالت عوامل برون‌زا در صنعت بیمه کشور، توجه ناکافی به شاخه‌های بیمه‌نامه‌های جدید و در نهایت بی‌توجهی به موضوع مدیریت ریسک در شرکت های بیمه را از دیگر نقاط ضعف فعالیت‌های بیمه معرفی کرد.

عطایی از تعریف و تامین بیمه‌‌نامه‌های متناسب با گروه‌های هدف و ایجاد ترکیب و تناسب متعارف در وضعیت بیمه‌نامه‌های کشور به عنوان دو راهکار اساسی حل مشکلات صنعت بیمه نام برد.

وی همچنین صرف وقت و هزینه کافی به منظور شناخت و رفع آسیب‌پذیری‌های مربوط به این حوزه را از دیگر راهکارهای حل موضوعات پیش روی بیمه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در ادامه گفت: برای موفقیت در منطقه باید مدیریت ریسک در بیمه داشته باشیم؛ همچنین باید بپذیریم که تاکنون شرکت‌های بیمه در ثبات و تعادل اقتصادی کشور نقش‌آفرینی قابل توجهی نداشته‌اند و تعامل سازنده بیمه با بانک و بورس می‌تواند اعتماد کافی در این زمینه را به وجود بیاورد.

در ادامه، دبیر این همایش گفت: به دنبال توجه به حوزه مدیریت ریسک هستیم و  می‌خواهیم با گسترش فعالیت‌های خود در این حوزه هزینه و سرمایه‌گذاری کنیم.

موسی ‌کاظمی در ادامه گفت: نسبت به سال‌های گذشته شرکت‌های بیمه 7 درصد رشد در ضریب خسارت بیمه داشتند و این به دلیل کنار گذاشته شدن مدیریت ریسک است که اگر به این بخش توجه کافی نشود به صنعت بیمه آسیب جدی وارد می‌شود.

وی به حضور کمرنگ شرکت‌های بیمه در سه حوزه بنگاه‌ها، واحدهای مسکونی و زیرساخت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: سعی داریم با بهره مندی از مدیریت ریسک فعال در این سه حوزه نیز فعالیت خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار