مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

احیا و بازسازی واحدهای صنعتی تعطیل شده در دستور کار قرار گرفت

سید ابریشمی از احیا و بازسازی واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک های صنعتی با همکاری جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، سیدمحمد علی سیدابریشمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی، امضای این تفاهم نامه را در احیا و بازسازی اقتصادی واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرکهای صنعتی موثر برشمرد و گفت: با همکاری و تبادل امکانات و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، فنی و زیرساختی دو مجموعه می توان گام های اساسی در جهت توسعه صنایع کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان برداشت.

تفاهم نامه همکاری مشترک بین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران و رییس سازمان تجاری سازی فناوری واشتغال دانش آموختگان در جهت ارتقاء و بهبود وضعیت صنایع کوچک ومتوسط (sme) به امضا رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توجه ویژه به تحقیق و پژوهش را تنها راه باقی ماندن صنعت کشور در عرصه رقابت جهانی عنوان کرد و گفت: یکی از راههای موفقیت در این امر، همکاری نزدیک بین صنعت و دانشگاه است.

سیدابریشمی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته، تعداد کثیری پژوهش، مقاله و پایان نامه دانشجویی مرتبط با حوزه صنعت در دانشگاهها انجام می شد ولی به علت اینکه فعالیت های مذکور براساس تقاضا و نیاز صنعت انجام نگرفته بود، درصد کمی از آنها به مرحله تجاری سازی رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در ادامه حمایت از استقرار شرکت های دانش بنیان مرتبط با خوشه های کسب و کار در پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی را از برنامه های سازمان عنوان کرد و گفت: با برگزاری تورها و بازدیدهای شغلی برای دانشجویان از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی سراسر کشور می توان فضای مناسبی را برای شناسایی این قشر از صنعت و تولید کشور فراهم کرد.

سیدابریشمی همچنین از اختصاص فضای کارگاهی و امکانات موجود در شهرک های صنعتی و فناوری برای تولید برخی محصولات شرکت های دانش بنیان به جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: همکاری لازم در جهت احیا و بازسازی اقتصادی واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک های صنعتی با همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان صورت گیرد.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی نیز از انجام طرحهای پژوهشی وامکان سنجی ایجاد پنجره واحد کسب و کار کشور با هدف کمک و تسریع و تسهیل در ایجاد و راه اندازی کسب و کارها خبر داد و گفت: در حال حاضر سند توسعه اشتغال در هفت استان کشور تهیه شده است.

محمدرضا پورعابدی با اشاره به تهیه و تدوین 80 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی و 207 طرح تیپ شغلی جدید، اظهار داشت: در سال 92 اجرای کلینیک صنعت در پنج فاز تعریف شد که فاز اول آن اجرای پروژه بود.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان تعریف ساختار و فرآیند اصلی کلینیک صنعت را فاز دوم این طرح نام برد و افزود: در فاز سوم نیز انجام و اجرای 50 مورد مشاوره صنعتی برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تعریف شده بود.

پورعابدی تصریح کرد: تعریف 15 مورد پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه تخصصی و فنی و تدوین و ارایه آن نیز فاز چهارم و پنجم طرح کلینیک صنعت در نظر گرفته شده بود.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در پایان با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش بنیان گفت: چاره ای نداریم و باید مسیر ثروت آفرینی از مسیر علم و ایجاد ارزش افزوده و با پژوهش انجام شود تا به توسعه صنعتی دست یابیم.

در ادامه مراسم امضای تفاهم نامه، غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در جهاد دانشگاهی بر راه اندازی واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند، تاکید کرد و گفت: با همکاری دانش آموختگان می توان فضای مناسبی برای بهبود وضعیت صنایع کوچک در کشور فراهم کرد.

یادآوری می شود، این تفاهم نامه در چهار ماده بین دو سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران و سازمان تجاری سازی فناوری واشتغال دانش آموختگان منعقد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار