تأکید "اخگری" بر اهمیت پژوهش در رسانه‌های برون مرزی

معاون برون مرزی صدا و سیما، پژوهش و کاربرد آن را موضوعی تاثیرگذار در رسانه‌های این معاونت دانست.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی برون مرزی، محمد اخگری روز سه شنبه درگردهمایی پژوهشگران معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما گفت: پژوهش در همه شبکه های رادیویی و شبکه های تلویزیونی این معاونت ساری و جاری است.

اخگری با بیان اینکه رادیوهای معاونت برون مرزی دروازه ای به فرهنگ کشورهای مختلف هستند، افزود، در شرایط امروز برنامه های تلویزیونی و رادیویی از اینترنت و تلفن همراه قابل دریافت هستند.

معاون برون مرزی صدا وسیما در ادامه تصریح کرد: با استفاده از فن آوری های جدید شرایطی فراهم شده است که پژوهش ها و کارهای محتوایی نیز در تلفن های همراه قابل دسترسی هستند.

محمد اخگری، همچنین موضوع تولید برنامه های مناسب و اثرگذار با محتوای مثبت و غیرمبتذل برای مخاطبان را از اولویت های معاونت برون مرزی صدا وسیما دانست.

دکتر اخگری در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت پژوهشهای زودبازده و اهمیت آن در مباحث خبری تاکید کرد و گفت: قالب سازی برنامه ها در شبکه های خبری مختلف باید شناسایی شود.

معاون برون مرزی با بیان اینکه در تولید برنامه باید از رقبا قوی تر و همواره یک گام جلوتر باشیم، تصریح کرد: اهمیت پژوهش و تحقیق برای آینده رسانه ها از جمله شبکه های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی ضروری است.

در ادامه، احمد کاظمی، مدیر واحد پژوهشهای کاربردی معاونت برون مرزی نیز در این مراسم، به تشریح روند فعالیت های پژوهشی در این بخش پرداخت.

کاظمی گفت: با همکاری اداره کل خبر و تفسیر برون مرزی، امکان تبدیل پژوهش ها به متون رادیویی برای پخش در آنتن فراهم شده است.

دکتر سعیدرضا عاملی، معاون دانشگاه تهران نیز در ابتدای این گردهمایی به تبیین اهمیت و تاثیرفضای مجازی در اینترنت و نقش آن بر رسانه ها پرداخت.

در پایان این گردهمایی از سیدرضا میرطاهر به عنوان پژوهشگر برتر معاونت برون مرزی تقدیر شد.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.