ابطایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ممنوعیت استفاده از هورمون اتفون به کلیه استان‌ها ابلاغ شده/ استفاده از گاز اتیلن ممنوع نیست

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: ممنوعیت استفاده از هورمون اتفون در کلیه میوه‌ها، سبزی، خصوصا گوجه‌فرنگی به کلیه استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

یحیی ابطایی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هورمون اتفلن از سال گذشته نیز در محصول گوجه‌فرنگی توسط کشاورزان استفاده می‌شده است و وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند نظر صریحی در رابطه با ضرر و زیان این هورمون بدهد بلکه بر عهده معاونت غذا و دارو است که نظر خود را در رابطه به این هورمون بیان کند.

وی در خصوص وجود نیترات در محصولات نیز تصریح کرد: بررسی این مسئله بر عهده این سازمان نیست بلکه معاونت زراعت و موسسه تحقیقات آب و خاک کشور باید پاسخگوی باشند.

واکس میوه برای بازارپسندی است

ابطایی در خصوص استفاده از واکس میوه نیز گفت: میوه‌ها به طور طبیعی خود دارای واکس هستند و استفاده از آن برای سیب جهت بازارپسندی و طولانی‌تر شدن مدت انباری است و در همه کشورها نیز از این تکنولوژی استفاده می‌شود.

استفاده از گاز اتیلن ممنوع نیست

معاون فنی سازمان حفظ نباتات با اشاره به عدم ممنوعیت گاز اتیلن برای رسیده شدن به موقع محصولات کشاورزی اضافه کرد: این تکنولوژیی است که در محصولاتی مانند پنبه، موز نارس، پرتغال و نارنگی و سایر موارد استفاده می‌شود، میوه را رنگ آوری می‌کند و زودتر مراحل رسیده شدن میوه را تکمیل می‌کند.

ابطایی در پایان یادآور شد: میزان سم استفاده شده در محصولات کشاورزی 25 درصد بوده است و در حال حاضر این سازمان در حال ثبت سموم جدید و همچنین هورمون اتفون است تا در آینده مشکلی در این رابطه به وجود نیاید.

انتهای پیام/
برچسب ها: استفاده ، هورمون ، اتفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار